کد خبر: 20505
A

سفر قریب الوقوع ترامپ به عربستان زمینه ساز تشکیل «ناتوی عربی»

«راسم عبیدات» نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفت و گو با ایرنا سفر قریب الوقوع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی را با هدف شدت دادن به تنش ها در منطقه و از جمله سوریه و تشکیل «ناتوی عربی» دانست.

سفر قریب الوقوع ترامپ به عربستان زمینه ساز تشکیل «ناتوی عربی»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ عبیدات در گفت و گو با ایرنا نسبت به نقشه های غربی – عربی برای افزایش جنگ افروزی علیه سوریه در جبهه های شمالی (مرز ترکیه) و جنوبی (مرز اردن) هشدار داد.
وی خاطر نشان کرد: مراحل پایانی این طرح در سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سعودی که در اواخر ماه جاری میلادی انجام می شود تکمیل خواهد شد.
این نویسنده فلسطینی افزود: همه علائم و نشانه ها و اخبار درز کرده گویای آن است که در نشست ترامپ با شیخ نشین های سعودی معامله ها و قراردادهای زیادی به امضا خواهد رسید از جمله قراردادهای نظامی چند میلیارد دلاری که کارخانه های سلاح در ایالات متحده را به راه می اندازد. علاوه بر اینها، معامله های خطرناک دیگری هم درباره نزاع هفتاد ساله فلسطینی – اسرائیلی به وقوع خواهد پیوست. 
وی افزود: ما منتظر روزی در آینده نزدیک هستیم که از طرح های سازشی همچون مبادله یا اجاره زمین بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی رونمایی شود و بعید نیست که تلاش هایی برای قانونی جلوه دادن عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل صورت گیرد و پوشش وسیع تری به حمایت از این روند داده شود. 
عبیدات تصریح کرد که ما در حال حاضر در دوره بسیار خطرناکی قرار داریم چرا که تلاش هایی در کار است تا تشکیل «ناتوی عربی - آمریکایی» به طور رسمی اعلام شده و مقدمه ای برای تامین امنیت اسرائیل شود. 
این تحلیلگر فلسطینی افزود: همزمان با این تلاش ها که با تشدید اقدامات تحریک آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران همراه شده، تمرکز زیادی بر روی حل قضیه فلسطین انجام می گیرد. قرار است یک نشست منطقه ای برگزار شود که در خدمت داعیه داران عادی سازی روابط با اسرائیل است و از سوی دیگر دیدگاه بنیامین نتانیاهو در خصوص «صلح اقتصادی» دنبال شود بدون اینکه هیچ کدام از حقوق قانونی غصب شده ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود. 
نویسنده فلسطینی گفت: ما از نزدیک شاهد اردوکشی های کشورهای عربی به بهانه مقابله با خطر موهوم ایرانی هستیم، آمریکا بارها و بارها این تهدید را به رخ سعودی و شیخ نشین های منطقه کشیده و اینگونه وانمود کرده است که ایران تهدیدی برای تاج و تخت آنهاست. 
عبیدات با تاکید بر لزوم هشیاری در برابر این تحرکات مشکوک گفت: ما با تلاش های جدی برای از بین بردن قضیه مرکزی امت مواجه هستیم و باید در این میدان در کنار ارتش قهرمان و ملت بزرگ سوریه از هویت عربی دفاع کنیم و مانع از تکه تکه شدن امت و بازیچه قرار گرفتن آن در دست رژیم صهیونیستی شویم. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر