کد خبر: 20516
A

کنایه یک اصولگرا به نامزدهای جمنا در انتخابات ریاست جمهوری: انگار احمدی‌نژاد هم در مناظره‌ها حضور دارد /افزایش یارانه یعنی تحقیر مجلس و از بین بردن اشتغال /روحانی پیروز میدان است

عضو جبهه ایستادگی معتقد است که دولت ضعف هایی دارد که طبیعی است اما نمیتوانیم منکر دستاوردها و عملکرد مثبت دولت بشویم زیرا دولت یازدهم کارنامه بسیار خوبی دارد.

کنایه یک اصولگرا به نامزدهای جمنا در انتخابات ریاست جمهوری: انگار احمدی‌نژاد هم در مناظره‌ها حضور دارد /افزایش یارانه یعنی تحقیر مجلس و از بین بردن اشتغال /روحانی پیروز میدان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با نامه نیوز، با در ارزیابی معادلات  سیاسی انتخابات 
بعد از دومین دور مناظرات انتخاباتی، گفت: مناظره دوم متاسفانه بدتر از مناظره اول بود؛ زیرا مناظره اول تبدیل به مشاجره شد و در مناظره دوم 30 درصد مخاصمه هم به آن اضافه شد.  

وی ادامه داد: کاندیداها به سوالاتی که مجری متخصص و محترم برنامه عنوان می‌کرد پاسخ نمی‌دادند و جواب‌های از پیش تعیین شده خودشان را می‌گفتند؛ متاسفانه این روش به آقایان میرسلیم و هاشمی طبا هم سرایت کرده بود. این دو نفر با توجه به تجاربی که از اوایل انقلاب داشتند می‌توانستند به خوبی هدایت گر این مناظره باشند. 
 
بیادی با بیان اینکه معتقدم مردم هیچ استفاده‌ای از این مناظره‌ها نمی‌ برند، خاطرنشان کرد: مردم با این رفتارها به عمق فاجعه و اختلاف میان مسئولین پی می‌برند؛ این مسائل نمونه بارز مثال  "مشت نمونه خروار است"،می باشد. مدیران ما باساختارى ناقص و غلط و مدیریتى جزیره ای  است که نمى توانند نتایج مثبت و قابل قبولی داشته باشند!. اینگونه مناظره‌ها که همراه با مشاجره و مخاصمه است جز تحقیر و بی آبرو کردن طرف مقابل هیچ  نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت،زیرا در آداب و قوانین اخلاقى دین اسلام ماحق نداریم آبروى بى آبرو را ببریم چه رسد به بردن آبرو و تحقیر کردن یک مومن و رفیق. 
 
وی ادامه داد: مردم هیچ برنامه مدونی را از کاندیداها مشاهده نکردند. آقای جهانگیری در مناظره به نسبت خوب بود، آقایان هاشمی طبا و میرسلیم بر اساس تجربه صحبت می‌کردند اما آنان هم به جمع مخاصمه و مشاجره‌کنندگان پیوستند؛ در واقع برنامه‌ای نداشتند و فقط می‌گفتند چه چیزی خوب و چه چیزی بد است! این مسائل را یک کارشناس معمولی هم متوجه می‌شود و می‌تواند شعار بدهد. 
 
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه آقای جهانگیری در مناظره دوم سخنان اساسی و مهمی را بیان کرد، تصریح کرد:جهانگیری و هاشمی‌طبا اخلاق را بیش از کاندیداهای دیگر رعایت کردند. 

بیادی با بیان اینکه فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید برنامه و راهکار ارائه دهد، تصریح کرد: کاندیدا باید برنامه و استراتژى متناسب با اهداف و سند چشم انداز نظام اسلامى ارائه کنند و بقول معروف " به عمل کار برآید نه به حرف". 
 
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه نمی‌دانم برخی از افراد چگونه دستاوردهای دولت را زیر سوال می‌برند، ادامه داد: سخنان برخی از کاندیداها مبنی بر اینکه دولت هیچ کاری انجام نداده است کاملا به دور از انصاف است. دولت یازدهم کارنامه بسیار مثبتی دارد و اقدامات بسیار خوبی را هم در سایر زمینه‌ها انجام داده است. البته نقدهای جدی هم بر عملکرد احساسى و بعضاً تهاجمى دولت وارد است اما اینکه بخواهیم به کل دولت را زیر سوال ببریم بی انصافی است، همانطور که پیامبر معظم اسلام تأکید نمودند:" افضل الاعمال الانصاف". 
 
بیادی در ادامه تصریح کرد: به صورت جمله‌اى معترضانه می‌گویم کدامیک از رؤساى دولت‌های قبل و دیگر نهادهاى عمومى على الظّاهر با عاقبت به‌خیری در جامعه حضور دارند و قابل احترام و محبوب میباشند؟ همه روسای جمهور گذشته با "به به" آمدند و متاسفانه با کوله‌بارى از تهمت‌ها و افتراء به کنارى رفتند و هیچکدام مورد تشویق قرار نگرفتند، حتى جایگاهشان در جامعه حفظ   و حرمت آنان نگاه‌ داشته نشد. 

عضوسابق شورای شهر ادامه داد: البته این معضلات در قواى قضائیه و مقننه هم قابل مشاهده است لذا در مناظره‌ها مشاهده می‌کنیم که هیچکدام با برنامه و استراتژى مشخص نیامده‌اند و همگی برای تخریب و تحقیر روحانی و بالعکس پا به میدان رقابت گذاشته‌اند. افرادی که تخریب می‌کنند بدانند مردم ایران بسیار عاقل، هشیار و فهیم هستند و بدانند با این تخریب‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. 
 
این فعال سیاسی در ادامه افزود: اگر در قاب تلوزیون یک آیینه قرار می‌دادند متوجه می‌شدیم که آقای احمدی‌نژاد هم در جلسه حضور داشت اما با تفاوت‌های بسیار و فرق بین زمین تا آسمان!  زیرا هنوز 50 درصد از توانایى‌هاى دکتراحمدی نژاد را نشناخته‌اند. جالب است افرادی که تا دیروز رفتارهای احمدی‌نژاد را نقد می‌کردند امروز به همان رفتارها و صحنه سازی‌هادچار شده‌اند. 
 
بیادی با بیان اینکه برخی از افراد با فقیر خواندن مردم و تخریب دولت، برای خودشان رای جمع می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از دوستان ما انگار متوجه نیستند که بسیاری از حرفهایى که به‌عنوان برنامه می‌زنند بر عهده دولت نیست، پس قوه مقننه و قضاییه در کجای این مشکلات هستند؟ برخی از افراد بر کدام اساس و قانون می‌گویند که یارانه را دو و یا سه برابر می‌کنند؟ آیا می‌خواهند همانند دولت قبل با تحقیر، مجلس را به حساب نیاورند؟‌ صادقانه بگویید می‌خواهیم با افزایش یارانه اشتغال را از بین ببریم، زیرا فردی که چنین ادعایی می‌کند قطعا می‌خواهد بودجه اشتغال را صرف پرداخت یارانه کند که با جرات می‌گویم این کار نشدنی‌است. 
 
بیادی با بیان اینکه بعید است رئیسی و قالیباف به نفع یکدیگر از صحنه انتخابات کنار بروند، یادآور شد: اگر همه نامزدهای اصولگرا کنار نروند و تا آخر در صحنه بمانند مانند انتخابات دوره نهم انتخابات به مرحله دوم می‌رود. البته  معتقدم شانس روحانی برای پیروزی بیشتر از سایرین باشد. حتی اگر انتخابات به مرحله دوم هم برود شاید آرا روحانی کمتر شود اما بازهم او پیروز میدان است.

وی ادامه داد:‌ البته طبق اخبار واصله خیل عظیمی از اصولگرایان معتدل و منطقى به نفع روحانی و برای حمایت از او وارد صحنه شده‌اند در هرصورت همه کسانیکه دل به اعتلاى نظام و کشور عزیزمان دارند باید در تحقق خواسته مقام معظم رهبرى مبنى بر مشارکت حداکثرى مردم پاى صندوقهاى رأى کوشا باشند .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر