کد خبر: 20538
A

رئیس شبکه شتاب نگاری ایران: رویداد زمین لرزه امری معمول در سیستم گسل های استان

رئیس شبکه شتاب نگاری ایران و عضو هیئت علمی تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی گفت: کرمان از لحاظ لرزه خیزی یکی از مهم ترین استان های کشور است و این رویداد زمین لرزه امری معمول در سیستم گسل های استان کرمان است .

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسماعیل فرزانگان عصر امروز 21 اردیبهشت ماه در مراسم رونمایی از آخرین شتاب نگار نصب شده در شهر کرمان با حضور دکتر شکرچی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در مکان اداره راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کرمان از لحاظ لرزه خیزی یکی از مهم ترین استان های کشور است و این رویداد زمین لرزه امری معمول در سیستم گسل های استان کرمان است.

 

وی افزود: ثبت داده های ناشی از رویداد زمین لرزه ها توسط دستگاه های شتاب نگار کمک شایانی به ارتقاء دانش مهندسی زلزله در کشور می کند و این سیستم هر چه به سمت بر خط شدن برود فایده های بیشتری دارد.

 

فرزانگان در ادامه گفت: ارتباط ما در اکثریت دستگاه هایی که داریم از طریق خطوط تلفن است و آن لاین نیست اما این دستگاه شتاب نگاری در استان کرمان توسط یک مودم ای دی اس ال و پهنای باند ناچیز با یک آی پی استاتیک اطلاعات را به تهران انتقال می دهد.

 

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم این مجموعه آن لاین را در سطح استان در نقاط مختلف مناطق لرزه خیز گسترش دهیم می توانیم در سطح استان تصویر آن لاین لرزه خیزی و آن چیزی که دارد اتفاق می افتد را ببینیم، خاطرنشان کرد: برنامه ما در اینده این است که روند توسعه و برخط کردن را انجام داده که مسلما این کار به تنهایی به دلیل توان محدودی که داریم از عهده مرکز خارج است. با تمایلی که در سیستم استان وجود دارد امیدوارم که استان کرمان به عنوان یک نمونه ی جدی در زمینه توسعه شبکه  شتاب نگاری هم برای مونیتور کردن گسل ها و هم رفتار ساختمان ها و سایر موارد داشته باشیم.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان نیز از آغاز مطالعات زمین شناسی کرمان خبر داد و بیان کرد: مطالعات زمین شناسی کرمان آغاز شده است و در سال جاری به دنبال تامین اعتبار برای این مطالعات هستیم.

 

محمدمهدی بلوردی در جلسه شورای فنی استان کرمان با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقات جنوب شرق کشور در کرمان اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه تاکید دارد که تولید آسفالت استاندارد سازی شود.

 

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، شهر کرمان جزء چهار کلانشهری است که حریم گسل های آن شناسایی شود و راهکارها و برنامه هایی برای مقاوم سازی آن ارایه گردد.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر