کد خبر: 20554
A

ضمن حمله مجدد به مواضع ضد جنگ طلبانه جرمی کوربین رهبر حزب کارگر،

وزیر دفاع انگلیس: داعش تاکنون دو سوم مناطق تحت کنترلش را در عراق از دست داده است

ضمن حمله مجدد به مواضع ضد جنگ طلبانه جرمی کوربین رهبر حزب کارگر،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در یادداشتی ضمن حمله مجدد به مواضع ضد جنگ طلبانه جرمی کوربین رهبر چپ گرای حزب کارگر، بیان داشت که گروه تروریستی داعش تاکنون دو سوم از مناطق تحت کنترلش در عراق و یک سوم مناطق تحت کنترلش در سوریه را از دست داده است .

وزیر دفاع انگلیس: داعش تاکنون دو سوم مناطق تحت کنترلش را در عراق از دست داده است

به گزارش ایرنا، فالون در یادداشتی که روز پنجشنبه در روزنامه دیلی میل منتشر شد، نوشت: گروه داعش شیطان عصر ما است، یک فرقه تروریستی که تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی انگلیس به شمار می رود.

وی افزود: این گروه تروریستی ادعا می کند که اسلامی است اما با انحراف از این دین بزرگ، از آن به عنوان پوششی برای اقدامات وحشیانه اش استفاده می کند. زنان و دختران به طور سازمان یافته از سوی نظامیان داعش مورد تعرض قرار می گیرند. آنهایی که با ایدئولوژی داعش مخالفت می کنند سرشان زده، زنده زنده سوزانده و یا مصلوب می شوند و از کودکان به عنوان سپر انسانی در جنگ ها استفاده می شود.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: داعش شهرهای باستانی را نابود می کند تا هرگونه آثار تمدن را از میان بردارد و زمینه ظهور عصر تاریک را فراهم آورد.

وی همچنین با بیان اینکه «داعش از اینترنت برای گسترش پیامش در سراسر جهان استفاده می کند» افزود: این پیام ها با هدف مسموم کردن اذهان جوانان و افراطی کردن مردم برای انجام حملات تروریستی در انگلیس صورت می گیرد. به همین دلیل انگلیس در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش پیشرو است - در این ائتلاف 65 کشور متعهد هستند تا با تهدید داعش را از میان بردارند.

فالون ادامه داد: ما با کمک یکدیگر تلاش می کنیم تا داعش را در میدان جنگ شکست دهیم، در شریان مالی اش اخلال ایجاد و از پیوستن پیکارجویان خارجی به داعش جلوگیری کنیم.

این سیاستمدار انگلیسی با اشاره به نشست اخیر ائتلاف جهانی مبارزه با داعش در کپنهاگ، گفت: اعلام می کنم که ما در حال پیشرفت هستیم. داعش تاکنون دو سوم سرزمین های تحت کنترلش در عراق و یک سوم سرزمین های تحت کنترلش در سوریه را از دست داده است. همچنین 4 میلیون نفر از اسارت داعش آزاد شده و هزاران نفر از پیکارجویانش کشته شده اند. بخش عمده این پیشرفت ها به لطف تلاش نیروهای مسلح انگلیس حاصل شده است.

فالون اضافه کرد: روزانه یک هزار و 350 نفر از نیروهای مسلح انگلیسی تلاش می کنند تا داعش را شکست دهند. ارتش انگلیس، نیروهای عراقی را آموزش می دهد. نیروی دریایی انگلیس از ناوهای آمریکایی حفاظت می کند، پهپادهای تایفون؛ تورنادو و ریپر نیروی هوایی انگلیس بالغ بر یک هزار حمله در سوریه و عراق صورت داده و تلاش کرده اند تا تلفات انسانی را تا حد ممکن به حداقل برسانند.

وزیر دفاع انگلیس تصریح کرد: اما این یک نبرد دشوار است و انگلیس نبایستی از تعهداتش برای شکست این گروه تروریستی شانه خالی کند.

این سیاستمدار انگلیسی افزود: این درحالی است که جرمی کوربین که ممکن است چهارهفته دیگر نخست وزیر انگلیس شود، عنوان می کند که درصدد توقف حملات در سوریه است. او همچنین گفته است که اجازه حمله از سوی هواپیماهای بدون سرنشین برای نابودی ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را نمی دهد و به جای آن خواهان راه حل سیاسی است. این تصمیم بدین معناست که کوربین می خواهد با یک گروه تروریستی که خواهان نابود کردن تمدن غرب از روی زمین است مذاکرات صلح داشته باشد.

وی نوشت: هفته گذشته کوربین خواهان توقف کامل حملات هوایی در سوریه شده بود. حملاتی که طی ماه های اخیر در جریان آزادسازی موصل به نیروهای عراقی کمک کرده است. او امروز بر این باور است که نقش ناتو به عنوان یک نهاد حامی صلح «بی خاصیت» است. 

فالون افزود: کوربین پیشتر خواهان تعطیلی ناتو شده و متعاقبا رئیس پیشین ناتو هشدار داده بود که او نقش ناتو را زیر سئوال برده است. همه اینها درحالی است که ما از نگاه کوربین نسبت به توقف طرح به روز رسانی ترایدنت (سامانه دفاعی هسته ای) و کاهش هزینه های نظامی آشنا هستیم. او حتی فکر می کند که بایستی ارتش را تعطیل کنیم.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: با این حال امروز «ترزا می» وعده داده است که انگلیس به پرداخت تعهداتش در چارچوب ناتو مبنی بر اختصاص 2 درصد از درآمد ناخالص کشور به امور دفاعی و افزایش سالانه بودجه نظامی به میزان نیم درصد پایبند است. 

فالون عنوان کرد: هرچند همه ما خواهان صلح هستیم اما ایده آل های جرمی کوربین انگلیس را به خطر می اندازد. ما بایستی نشان دهیم که تحت هر شرایطی آمادگی دفاع از ارزش های مان را علیه آنهایی که می خواهند به ما حمله و روش زندگی مان را نابود کنند داریم.

وی در پایان با بیان اینکه رای دهندگان با انتخاب روشنی در انتخابات هشتم ژوئن (18 خرداد ماه) مواجه هستند، افزود: آیا شما خواهان رهبری قوی و با ثبات 'ترزا می' و محافظه کاران هستید و یا خواهان جرمی کوربین ضعیف در داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری) مردی که نمی تواند به صراحت اعلام کند که حمله علیه رهبر داعش را تائید می کند. این ریسک بزرگی است.

انتخابات سراسری انگلیس قرار است هشتم ژوئن آینده برگزار شود_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر