کد خبر: 20603
A

رویارویی FBI با رئیس‌جمهور آمریکا

رییس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلوزیونی جیمز کومی، مدیر برکنار شده FBI را مورد حمله قرار داد و او را "یک آدم خودنما که توجه دیگران را گدایی می‌کنند" توصیف کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه NBC نیوز مستقیما روایتی که کاخ سفید در خصوص اخراج کومی با توصیه وزارت دادگستری آمریکا مطرح کرده را به چالش کشید.
 
ترامپ گفت: او (کومی) یک خودنما بود که توجه دیگران را گدایی می‌کرد. در زمان او FBI دچار اغتشاش شده بود. هم من، هم شما و هم همه این مساله را می‌دانند.
 
او همچنین اذعان کرد که وقتی تصمیم به اخراج کومی گرفته مساله تحقیقات مربوط به ارتباط مقام‌های نزدیک به او با روسیه را نیز در ذهن داشته است.
 
ترامپ گفت: در حقیقت زمانی که من تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم به خودم گفتم این ماجرای ارتباط ترامپ با روسیه یک ماجرای ساختگی است و بهانه دموکرات‌ها برای توجیه باخت‌شان در انتخاباتی است که فکر می‌کنند باید آن را می‌بردند.
 
این در حالی است که اندرو مک کیب مدیر موقت FBI اعلام کرده: خدمت کردن نزد جیمز کومی بزرگ‌ترین امتیاز دوران کاری او بوده است.
 
مک کیب درباره چیزی که ترامپ در نامه اخراج کومی نوشت و گفت که او قادر به رهبری FBI نبوده، عنوان کرد: چنین چیزی دقیق نیست. من می‌توانم به شما بگویم که کومی به عنوان مدیر FBI از حمایت گسترده در داخل این سازمان برخوردار بود و هنوز نیز تا به امروز این حمایت وجود دارد.
 
همزمان یک مقام FBI به واشنگتن‌پست، گفت: ترامپ با اخراج کومی اساسا علیه تعداد زیادی از کارمندان FBI اعلام جنگ کرده است و تلاشی هماهنگ برای پاسخ به این اقدام ترامپ صورت خواهد گرفت.
 
مک کیب به عنوان مدیر موقت FBI که در تحقیقات ارتباط با روسیه مشارکت داشته، به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا، گفت: این تحقیقات به رغم اخراج کومی ادامه خواهد یافت.
 
او همچنین تاکید کرد که از دادن اطلاعات به‌روز به کاخ سفید درباره این تحقیقات خودداری خواهد کرد و هرگونه تلاش برای اخلال در این تحقیقات را به کنگره اطلاع خواهد داد.
 
این در حالی است که ترامپ در مصاحبه خود اظهار کرد که مستقیما از کومی پرسیده بود آیا او نیز هدف این تحقیقات قرار گرفته و خاطرنشان کرد که در این ارتباط با کومی یک بار در یک شام کاری و دو بار با تلفن صحبت کرده است.
 
ترامپ گفت: من به کومی گفتم آیا ممکن است شما به من نیز اطلاع دهید که من هدف این تحقیقات قرار دارم؟ اما او به من گفت که شما هدف تحقیقات قرار ندارید.
 
مک کیب در سخنانش در سنای آمریکا از گفتن اینکه آیا خودش شنیده که کومی به ترامپ گفته هدف تحقیقات قرار نداشته، خودداری کرد.
 
ترامپ تایید کرد که از مدت‌ها پیش قصد اخراج کومی را داشته است.
 
وی گفت: من می‌خواستم کومی را اخراج کنم و صرف‌نظر از هرگونه توصیه‌ای قرار بود او اخراج شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر