کد خبر: 20625
A

ورود هزاران زائران به کربلای معلی به مناسبت نیمه شعبان

جمعیت عظیمی از زائران از داخل و خارج عراق به مناسبت ولادت امام مهدی(عج) وارد کربالا شده‌اند و مسئولان عراقی انتظار دارند ورود زائران به کربلا امشب به اوج خود برسد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از سومریه نیوز عراق، همزمان با ورود زائران به کربلا، دولت عراق و مسئولان محلی استان کربلا اقدامات امنیتی، بهداشتی و خدماتی لازم برای استقبال از زائران به طور کامل اتخاذ کرده‌اند و فرودگاه‌های بغداد و نجف شاهد ورود سیل عظیمی از زائران از کشورهای اسلامی در همه جهان هستند.

گذرگاه مرزهای زمینی عراق بخصوص گذرگاه‌های مرز با ایران نیز شاهد ورود جمعیت زیادی هستند. در این گذرگاه‌ها ورود تعداد قابل توجهی زائران طی دو روز اخیر ثبت شده است.

راههای ارتباطی با کربلای معلی شاهد حضور گسترده گروه‌های خدمات‌رسانی و غرفه‌هایی برای ارائه خدمات به زائران است و خدمات پزشکی نیز در داخل و خارج شهر ارائه می‌شود.

وزارت حمل و نقل عراق نیز یک ناوگان بزرگ از اتوبوس‌های مدرن خود را برای حمل و نقل زائران اختصاص داده است و تعداد زیادی از اتوبوس‌ها در زمینه حمل و نقل زائران به مرکز شهر خدمات‌رسانی می‌کنند.

در عین حال یک طرح رسانه‌ای یکپارچه برای پوشش اخبار و تحولات زیارت و تسهیل کار خبرنگاران و شبکه‌های ماهواره‌ای از سوی مسئولان رسانه‌ای عراق ایجاد شده است.

مسئولان عراقی می‌گویند، وعده‌هایی غذای گرم نیز برای زائران کربلای معلی در داخل شهر، فرودگاه‌ها و مرزهای اداری شهر کربلا تامین شده است.

انتهای پیام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر