کد خبر: 20664
A

برنامه اصلاح‌طلبان در کلان‌شهرها چیست؟

بحث فهرست‌بندی جناح‌های سیاسی برای ارائه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر این روزها بیشتر از هر زمان دیگری داغ است.

برنامه اصلاح‌طلبان در کلان‌شهرها چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه گزارش شرق می خوانیم: شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره چینش این فهرست‌ها نقل محافل خبری و سیاسی شده است. در‌این‌میان اصلاح‌طلبان با تعیین مصادیق، مسیر گزینش را برای داوطلبانی که علاقه‌مندند در فهرست انتخاباتی‌شان قرار گیرند، هموار کرده‌اند. مصادیقی که بناست در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد. 
به گفته ژاله فرامرزیان، دبیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار است شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای شورای شهر کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها رعایت شود و شوراهای استان در این مسیر همگام شورای سیاست‌گذاری باشند. 

دبیر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برنامه‌ها، سوابق مدیریتی، رزومه مدیریت شهری و تخصص مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که برای ورود به فهرست اصلاح‌طلبان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: پس از تأیید پیش‌شرط اصلاح‌طلب‌بودن داوطلبان هر کس که فاکتورهای مذکور را داشته باشد، شانس بیشتری برای حضور در فهرست اصلاح‌طلبان شورای اصلاح‌طلبان در دیگر شهرها را دارند. 
فرامرزیان در گفت‌وگو با «شرق» از فراگیربودن چتر شورای سیاست‌گذاری در سراسر کشور خبر داد و افزود: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته و دیدار‌هایی که با شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها داشته‌ایم، قرار شده است تا آنها نیز این چتر را رعایت کنند. 

او با اشاره به اینکه تعداد کرسی‌های شهرها و مراکز استان‌ها از ١٥ تا هفت کرسی متغیر است، ادامه داد: اصلاح‌طلبان برای در‌دست‌داشتن کرسی‌های مدیریت شهر‌ها در سراسر کشور برنامه‌ای منسجم ارائه کرده‌اند. او با تأکید بر اینکه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره افراد شهر‌های دیگر اظهارنظر نخواهد کرد، ادامه داد: ما فقط مصادیق را به شوراهای اصلاح‌طلبان استان‌ها و شهرها اعلام کرده‌ایم و آنها خود مستقل فهرست‌های انتخاباتی را می‌چینند و افراد را انتخاب می‌کنند. 

** چرایی سهمیه ٥٠‌درصدی زنان و جوانان
در‌این‌میان فرامرزیان با تأکید بر اینکه سهمیه ٥٠‌درصدی زنان و جوانان در فهرست نهایی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قطعی است و حتما شش جایگاه از فهرست ٢١‌نفره شورا به زنان اختصاص خواهد یافت، گفت: رسیدن به این سهمیه مدت‌ها در دستور کار اصلاح‌طلبان بود و خوشحالیم که در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران بالاخره این امر میسر شد. 

بحث سهمیه ٥٠‌درصدی زنان و جوانان از صندلی‌های شورای شهر تهران بارها و بارها از سوی صاحب‌نظران اصلاح‌طلب مورد تأکید قرار گرفته بود که مصداق آن هم تأکید‌های مدام محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، دراین‌باره است. او پیش‌تر با تأکید بر اینکه حداقل ٥٠ درصد فهرست اصلاح‌طلبان در هر حوزه متعلق به جوانان و زنان خواهد بود، ادامه داد: انتظار می‌رود هم خانم‌ها و هم جوانان از این سیاست حمایت کنند و ان‌شاءالله مشارکت جدی در انتخابات شوراها داشته باشند. رئیس فراکسیون امید اضافه کرد: این سیاست در ادامه راهی است که ما عملا از سال ٩٢ شروع کرده‌ایم و کمیته کارشناسی این بحث را داشت و شورای‌عالی هم این جهت‌گیری را تأیید کرد. 

ما در گام قبلی این سیاست را دنبال کردیم و موفق شدیم؛ زیرا هم خانم‌هایی که به مجلس آمدند و هم جوانان توانایی و شایستگی‌شان را نشان دادند و این سیاست در عمل جواب داده؛ به‌همین‌خاطر ما در این مسیر جدی‌تر از گذشته جلو می‌رویم. در پی انتشار چارت‌بندی فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر چهره‌های اصلاح‌طلب یکی بعد از دیگری به میدان آمدند و از ضرورت تبعیت اصلاح‌طلبان از فهرست نهایی سخن گفتند. به نظر آنها تنها راه پیروزی در شورای شهر تبعیت از فهرست است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر