کد خبر: 20687
A

740 شعبه اخذ رای آماده جمع آوری آرای مردم ایلام در انتخابات

استاندار از آمادگی ایلام برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر رو روستا خبر داد.

740 شعبه اخذ رای آماده جمع آوری آرای مردم ایلام در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا مروارید» در نشست فرمانداران استان، اظهار کرد: آخرین بررسی‌ها از مسائل و آماده کردن زیرساخت‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری برای برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید باید امکانات لازم رفاهی و خدماتی در اختیار نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت انتخابات قرار دهند، افزود: امکانات لازم به ‌اندازه کافی برای برگزاری انتخابات فراهم‌ شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مروارید با اشاره به اینکه بنابر پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، بین 67 تا 70 درصد مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه رقابت‌های انتخاباتی تاکنون سالم بوده و امیدواریم که تا آخر با رعایت کامل قانون و اخلاق همه‌ چیز مطلوب انجام شود.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مسائل امنیتی انتخابات به ‌صورت ریز رصد و کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم به دستگاه‌ها در انتخابات و رأی‌گیری اعتماد دارند لذا همه باید پاسداری این اعتماد و آراء مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازوکار انتخابات در کشور ما طوری است که اجازه کوچک‌ترین تقلب به کسی داده نمی‌شود، تصریح کرد: فرمانداران به ‌صورت جدی پای‌کار باشند و شبانه روزی تلاش کنند تا انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود.

مروارید با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر در شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه برای نخستین بار این فرآیند در استان صورت می‌گیرد ممکن است به دلیل عدم آشنایی کامل مردم با این شیوه شاهد ازدحام جمعیت در شعب اخذ رای باشیم که باید از هم اکنون تمهیدهای لازم اتخاذ شود.

گفت: آمادگی داریم انتخابات را در 740 شعبه در نظر گرفته شده در مناطق مختلف این استان به خوبی برگزار کنیم .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «حسین کلانتری»  معاون سیاسی امنیتی استاندار  ایلام نیز اظهار کرد: با همت فرمانداران، بخشداران، هیات‌های اجرای و نظارت آمادگی داریم انتخابات را در 740 شعبه در نظر گرفته شده در مناطق مختلف این استان به خوبی برگزار کنیم .

وی افزود: از نظر پوشش مخابراتی هم اکنون 99 درصد نقاط تعیین شده زیر پوشش هستند و در فرصت باقی مانده با همراهی شرکت ارتباطات زیرساخت و فناوری اطلاعات با پوشش صددرصدی به استقبال انتخابات 29 اردیبهشت ماه خواهیم رفت.

کلانتری با بیان اینکه انتخابات شورای شهر ایلام به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اضافه کرد: گروه‌هایی در سطح شهر به منظور آشنا کردن مردم با این گونه رای دهی مستقر شده و آموزش‌های لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تامین امنیت و سلامت انتخابات را اولویت اصلی مجریان و برگزار کنندگان انتخابات دانست و تاکید کرد: با همراهی عوامل انتظامی و اطلاعاتی امنیت فرایند انتخابات را بطور کامل برقرار می‌کنیم تا مردم با فراغ بال و آسودگی خاطر نسبت پای صندوق‌ها حاضر شده و به انتخاب افراد مورد نظر خود اقدام کنند .

وی یادآور شد: شور و نشاط انتخاباتی در جای جای شهرهای این استان مشاهده می‌شود ضمن اینکه هرگونه طرفداری از نامزدها در چارچوب قانون آزاد است ولی همه وظیفه داریم مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب کنیم .

کلانتری عنوان کرد: فرآیند اجرای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که مردم خود برگزار کننده اصلی هستند چرا که اعضای شعب با نظر معتمدین محلی مورد اعتماد مردم انتخاب می‌شود و فرمانداران و بخشداران وظیفه نظارت و کنترل روند اجرایی را بر عهده دارند که همین عامل باعث می‌شود مردم نسبت به مجریان اعتماد کامل داشته باشند.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر