کد خبر: 20744
A

عبدالصمد خرمشاهی: روحانی شعار نداده است/ راه او اعتبار را به ایران و ایرانی باز می‌گرداند/ برجام دستاور شگفت‌انگیزی بود

یک وکیل دادگستری گفت: هنوز در ابتدای راه هستیم، جبران سختی‌ها، مشکلات، معضلات و شکست‌های دولت گذشته کاری بسیار سخت است. رای دادن به روحانی در جهت بازگشت اعتبار از دست رفته ایران و ایرانی است زیرا راه و نقشه‌ای که روحانی می‌رود به نتیجه خواهد رسید.

عبدالصمد خرمشاهی: روحانی شعار نداده است/ راه او اعتبار را به ایران و ایرانی باز می‌گرداند/ برجام دستاور شگفت‌انگیزی بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالصمد خرمشاهی درگفت‌وگو با پایگاه خبری  ستاد وکلا و حقوقدانان  حامی  حسن روحانی درباره دلایل خود برای حمایت از روحانی با اشاره به اینکه روحانی دوست و همکلاسی وی در دانشگاه تهران بوده است، گفت: صرف‌نظر از این موضوع آنجه مسلم است وی تحصیلات عالیه حقوق داشته و وکیل دادگستری است. او مسلط بر قوانین بوده و کار اجرایی نیز کرده است.

وی با یادآوری اینکه در تاریخ جهان نیز افرادی همچون گاندی، نهرو و ... که رئیس جمهور شدند تحصیلات حقوقی داشته و وکیل بوده‌اند، خاطرنشان کرد: البته ما به تحصیلات حقوقی وی اتکا نمی کنیم بلکه آنچه  انتخاب ما را دراین زمینه قاطع می‌کند، عملکرد ایشان طی 4 ساله گذشته است و مقایسه‌ای کوتاه میان عملکرد ایشان و دولت گذشته همه چیز را روشن می‌کند.

خرمشاهی ادامه داد: مردم ما آگاه هستند و فریب شعارها و آمارهای فریبنده را نمی‌خورند. درست است که در مناظره‌ها بیشتر کاندیداها به جای ارائه برنامه مشخص علمی تنها شعار دادند، اما در عمل مشاهده می‌کنیم که طی 4 سال گذشته وضعیت کشور از حالت رو به سقوط در زمینه اقتصاد، تورم، تحریم مبادلات خارجی، سیاست خارجی، نوع نگاه دنیا به ایران و... نجات یافت.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه 4 سال پیش که روحانی رئیس جمهور شد بسیاری این موضوع را تبریک گفتند اما من تردید داشتم که ایشان بتواند این سنگ و بار بزرگ را از جا بلند کند، اظهار کرد:  درآن زمان به قدری وضعیت اقتصاد، سیاست خارجی، اشتغال، تولید و حتی فرهنگ و مطبوعات ما آشفته بود که بعید می‌دانستم رئیس‌جمهور بتواند این کشتی طوفان زده را به نزدیکی ساحل نجات برساند.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه ایشان و تیمی که وی را همراهی می‌کرد بدون دادن شعارهای آنچنانی توانستند تا حدود زیادی توقعات مردم را در همه عرصه‌ها برآورده کنند، عنوان کرد:  طبیعی است که رقیب هم مترصد آن است که تخریب کند و این موضوع خلاف اخلاق و قانون تبلیغات است.

خرمشاهی اقدامات رئیس‌جمهور را روندی رو به رشد دانست و گفت: کافی است درباره اقدامات وی مطالعه کوتاهی داشته باشیم تا متوجه شویم چه میزان اقدامات ایشان موفقیت‌آمیزبوده است، باید دید تورم از کجا به کجا آمد، نرخ بسیاری از اقلام ثابت ماند و...  لذا طبیعی است که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم ایشان حداکثرخواسته‌های ما را برآورده کنند .

 وی با بیان اینکه بودند و هستند افرادی که به جای گرفتن دست ایشان، پای وی را گرفتند واز طرق مختلف سعی کردند مانع راه ایشان بشوند، اضافه کرد: برجام دستاورد شگفت‌انگیزی بود، چنانکه سال گذشته ایشان در مراسمی خصوصی مسائلی را مطرح کردند و ما به این واقعیت پی بردیم که ایشان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده  و رساندن این کشتی طوفان‌زده به ساحل نجات چقدر دشوار است.

این حقوقدان با تاکید براینکه حتی خوش‌بین‌ترین افرادی که در سیاست و اقتصاد کار اجرایی کرده‌اند نیزباورشان نمی‌شد که ایشان از پس معضلات بربیاید، بیان کرد: مشاهده کردیم ایشان با نوع نگاهی که به مقوله سیاست، آزادی بیان، برابری حقوق زن و مرد وسایر مسایلی که در قانون اساسی از حقوق اصلی شهروندان شمرده شده دارد، در جهت حل مشکلات فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه روحانی کوتاه نیامده، بزرگ‌نمایی نکرده و شعار نداده است اظهار کرد: فساد در دولت قبل بود وضعیت وخیمی داشت. این در حالی است که  در دولت یازدهم فساد کمتر دیده شده و موارد جزیی هم که وجود داشت  از سوی وی تذکر داده شد. این مسائل از دید افراد تحصیلکرده دانشگاهی پنهان نیست و این افراد می‌دانند اگر اقدامات ایشان نبود، کشور در ورطه بحران و خطر قرار می‌گرفت.

خرمشاهی با اشاره به اینکه طبیعی است افرادی که تحصیلات آنچنانی نداشته و شناختی از مسائل ندارند فریب شعارهای پوپولیستی و فریبنده پرداخت پول و... را بخورند، خاطرنشان کرد: از نظر نخبگان جامعه اقدامات آقای روحانی بسیار پربار است. همه می‌دانستیم دردولت گذشته وضعیت کشور چگونه بود و روز به روز شاهد نزول کشور در تمامی زمینه‌ها بودیم، سیاست خارجی ما با شکست مواجه شد نه  از کرامت انسانی، نه از اعتبار ایران و ایرانی و نه از شکوه ایران و ایرانی چیزی باقی نمانده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر