کد خبر: 20750
A

قالیباف: به من گفتند به عرصه سیاست نیا ما با تو کاری نداریم/ ماجرای عکس عروسی دختر شهردارتهران

محمدباقر قالیباف گفت: دولتی که تجارتخانه شخصی شود و وزرایی که ده‌ها شرکت خصوصی دارند، دردی از کارگر و مستضعف می‌فهمد؟

قالیباف: به من گفتند به عرصه سیاست نیا ما با تو کاری نداریم/ ماجرای عکس عروسی دختر شهردارتهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع مردم ورامین گفت: ما امروز در کشوری هستیم که یک درصد جمعیت و خاک دنیا و پنج درصد منابع دنیا را داریم، تنها در حوزه نفت و گاز ما اولین کشور در دنیا هستیم و 18 درصد منابع نفت و گاز دنیا به عنوان ثروت عظیم خدادادی در کشور ماست.

وی افزود: برای دریافت 10 تا 15 میلیون تومان وام آن قدر می‌برند و می‌آورند و سند و وثیقه می‌خواهند که از وام گرفتن بیزار می‌شوید، اما این 4 درصدی‌ها کسانی هستند که مدیر عامل بانک را خودشان می‌گذارند، هیئت مدیره بانک را هم خودشان می‌گذارند. نزدیک به 400 میلیارد تومان وام از همان بانک بر می‌دارند بدون اینکه وثیقه بگذارند و بدون اینکه بابت آن سودی بدهند. حتی امروز برای وام قرض‌الحسنه هم بانک‌ها 4 درصد سود می‌گیرند، اما این 4 درصد هم را هم از آن 4 درصدی‌ها  نمی‌گیرند و به آنها 400 میلیارد می‌دهند. بعد شما فکر می‌کنید در این کشور کار و شغل ایجاد می‌شود؟

وی ادامه داد: به من می‌گویند قالیباف اینگونه حرف نزن هزینه دارد. می‌فهمم که حتما هزینه دارد، اما می‌گویم یکجا مکلف هستیم این اطلاعات را بدهیم و مردم مطلع باشند. براساس فرهنگ قرآنی در جایی که ظلم به مردم و جامعه شود باید اینها را افشا کرد.

قالیباف با طرح این سوال که چرا من در مناظرات اصرار داشتم که نامزدهای ریاست‌جمهوری اعلام کنند ثروتشان چقدر است؟ افزود: من اموال خود را اعلام کردم و در تلویزیون گفتم اگر کسی سندی دارد که محمدباقر قالیباف از اول انقلاب تا امروز کار اقتصادی حتی کار اقتصادی مباح و حلال هم انجام داده است آن را نشان دهد. ما در نظام اسلامی از امام (ره) یاد گرفتیم که اگر مدیری در هر سطحی از بخشدار و فرماندار تا مدیر و رئیس جمهور و معاون اول به دنبال کاسبی و ثروت حلال هم باشند زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: قانون می‌گوید ثروتتان را به قوه قضائیه بگویید که اضافه نشود.  این قانون است و درست است اما حق مردم است که بدانند در مناظرات دیدید من به خاطر دفاع از حق مردم گفتم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من متعهد شدم که پنج میلیون شغل ایجاد شود، بعضی‌ها گفتند یا قالیباف معنی شغل را نمی‌داند یعنی چه یا 5 میلیون را نمی‌داند چقدر است. من می‌گویم هم معنی شغل را می‌دانم و هم 5 میلیون را می‌دانم اما آن چیزی که شما نمی‌دانید درد این مردم است. شما برابر انسانها احساس وظیفه نمی‌کنید.

قالیباف با اشاره به موضوع املاک نجومی اظهار داشت: در حوزه املاک تعاونی‌هایی هستند که به 27 هزار کارگر و کارمند شهرداری داده شده است. قالیباف یک متر از آن املاک را از هیچ جا نگرفته است اما شما در شهرک غرب متری3 هزار تومان  گرفته‌اید که به این قیمت در بیابان‌ها و نمک زارهای اطراف شهر هم زمین نمی‌دهند. 800متر را متری 3هزار تومان می‌گیرید و بعد سرتان را بالا می‌گیرد و می‌گویید قانون است؟ کدام قانون به شما این اجازه را داده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به من گفتند قالیباف تو به عرصه سیاست نیا ما با تو کاری نداریم. من گفتم ما رزمنده هستیم، نیامدیم باج بدهیم و با تهدید شما کنار برویم بلکه ایستاده‌ایم تا از منافع مردم و انقلاب و نظام دفاع کنیم. نتیجه این شد که چنین شایعاتی را درست کردند.

وی تصریح کرد: عکس‌های عروسی شخص دیگری را پخش کردند و گفتند عروسی دختر قالیباف است. عکس پسر دیگری را گذاشتند و گفتند 8 هزار میلیارد خورده و پسر قالیباف است. این تهمت‌ها از این به بعد هم وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر