کد خبر: 20835
A

رمضان‌زاده: کاندیداها شفاف بگویند نظرشان درباره مسائل مربوط به زنان چیست

رمضان‌زاده با اشاره به کارنامه روحانی در پیگیری مطالبات زنان گفت: حذف سهمیه‌بندی جنسیتی، انتخاب چهار زن در کابینه، انتخاب یک معاون زن در وزارت نفت، انتخاب اولین سفیر زن تاریخ جمهوری اسلامی، چندین مدیر کل در نهادهای دولتی، دو معاون استاندار، دو فرماندار و چندین بخشدار زن و غیره از جمله این اقدامات است.

رمضان‌زاده: کاندیداها شفاف بگویند نظرشان درباره مسائل مربوط به زنان چیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا؛ عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات در خصوص رویکرد دولت روحانی در چهارساله گذشته و برنامه دولت او در چهارسال آینده در بخش زنان با بیان اینکه نباید بعد از یک دوره هشت ساله تضییع حقوق زنان منتظر معجزه باشیم، گفت: قرارگیری شهیندخت ملاوردی در راس رسیدگی به مطالبات قدم مهمی در راستای احقاق حقوق این بخش مهم از جامعه بوده است.

او در ادامه با اشاره به حذف سهمیه بندی جنسیتی در استخدام‌های دولتی و افزایش حضور آنها در نهادها به بیان کارنامه روحانی در حوزه زنان پرداخت و گفت: انتخاب چهار زن در کابینه، انتخاب یک معاون زن در وزارت نفت، انتخاب اولین سفیر زن تاریخ جمهوری اسلامی، چندین مدیرکل در نهادهای دولتی، دو معاون استاندار، دو فرماندار و چندین بخشدار زن نشان دهنده آغاز یک روند مثبت در بهره مندی از توانایی زنان در عرصه مدیریتی کشور است.

رمضان‌زاده با تاکید بر اینکه باید اطمینان داشت که این روند در دولت آینده سرعت بالاتری خواهد گرفت، گفت: کابینه بعدی کابینه روشن‌تری خواهد بود. ممکن است ایده‌آل ما نباشد اما برداشتن قدم‌های مثبت در جهت ایده‌آل برای ما مهم است.

او در خصوص مانور تبلیغاتی برخی کاندیداها در خصوص توانایی آنها در پیگیری مطالبات زنان گفت: این آقایان باید عملکردشان را شفاف‌تر توضیح دهند.

رمضان‌زاده در مورد ابراهیم رییسی گفت: او باید رویه خود را در دادگستری توضیح دهد تا مردم رویکرد او در قبال زنان را بهتر بدانند.

سخنگوی دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه نباید یک فرد منشا تحلیل ما باشد بلکه باید به جریانی که از او حمایت می‌کند نگاه کنیم، گفت: این کاندیداهایی که امروز مدعی حقوق زنانند باید دید حتی یکی از اعضای ستادشان حاضر است راجع به خانم‌ها حرف بزند؟ 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اینها باید به روشنی مشخص کنند آیا با وزیر زن موافقند؟ با برابری دیه موافقند؟ نظرشان درباره سفیر زن چیست؟ نظرشان راجع به تفکیک جنسیتی چیست؟ آیا گشت ارشاد را قبول دارند؟ نظرشان درباره خیابان وزرا چیست؟ آیا حاضرند حق طلاق را به بانوان بدهند؟ نظرشان درباره الحاقیه کنوانسیون منع تبعیض و حق حضانت فرزند چیست؟

رمضان زاده در خصوص اینکه برخی از این موارد از حوزه اختیارات رییس‌جمهور خارج است و در عمل امکانیت ندارد، گفت: کاندیداها باید این موارد را قبول داشته باشند و بگویند که قبول دارند. اما اینها صادق نیستند و می‌دانند نظرشان خریداری ندارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر