کد خبر: 20863
A

اولین واکنش‌ها به انصراف قالیباف/ باهنر: باعث انسجام جمنا می‌شود/محمدهاشمی: قالیباف خودش را سوزاند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه قالیباف از نظر قانونی و شرعی هیچ تکلیفی نداشت که از رقابت‌ها کنار برود، گفت: این آزمون بزرگی بود که قالیباف از پس آن برآمد و باعث وحدت شد.

اولین واکنش‌ها به انصراف قالیباف/ باهنر: باعث انسجام جمنا می‌شود/محمدهاشمی: قالیباف خودش را سوزاند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا باهنر با اشاره به کناره گیری قالیباف از رقابت های انتخاباتی به نفع حجت الاسلام رئیسی گفت: این آزمون بزرگی بود که قالیباف از پس آن برآمد و باعث انسجام بیشتر نیروهای انقلاب می شود و وحدت آفرین است.

وی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب از اول این قول را داده بود که ما نهایتا از میان نامزدهایمان یک نفر بیشتر نمی ماند و جناب آقای قالیباف داوطلبانه به این مساله عمل کردند. انشاءالله ایشان ماجور باشند و امیدوارم ستادهای پرقدرت ایشان دو، سه روز آینده با حضرت آیت الله رئیسی همکاری جدی داشته باشند. با این همکاری امید داریم در اردیبهشت ماه چهار سال آینده خوبی برای مردم رقم بخورد.

همچنین تسنیم نوشت؛

سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به اعلام انصراف محمدباقر قالیباف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌نفع حجت‌الاسلام رئیسی، گفت: آقای قالیباف از ابتدا گفته بود که منافع ملی کشور برایش مهم است که همه دیدیم همین‌طور هم شد.

وی قالیباف را مدیری توانمند، شایسته و در شأن و تراز ریاست‌جمهوری دانست و افزود: آقای قالیباف با اقدامی که در کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی انجام داد، منافع ملی و آینده کشور و ملت را به مسائل شخصی و فردی‌اش ترجیح داد.

اعتماد آنلاین هم نوشت: 

محمد هاشمی در خصوص کناره‌گیری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: چون آقای قالیباف در دو مناظره آخر خیلی بد ظاهر شد و چهره بسیار بدی از خود ترسیم کرد کنار رفت. ایشان بداخلاقی زیادی کرد و از امکانات شهرداری هم سو استفاده کرد.
بر اساس نظرسنجی ها، آقای قالیباف ریزش رای زیادی داشت. بنابراین برای اینکه از رسوایی بیشتر جلوگیری کند، کناره گیری کرد.
او درباره استراتژی اصولگرایان برای جذب آرای حداکثری ادامه داد: رای اصلاح طلبان و اعتدالیون آقای روحانی است و تمایل بسیاری از مردم به آقای روحانی است. در حقیقت اعتدالگرایی و خردورزی در برابر وعده های پوچ، نادرست و غیر عملی قرار گرفته و تعقل در برابر شعار قرار گرفته است.
هاشمی گفت: آقای قالیباف رأیی نداشت که به سبد آقای رئیسی ریخته شود. سبد رای آقای قالیباف، رئیسی و اصولگرایان یکی است. دو سبد رای نداشتند که حالا بگوییم اتفاقی می افتد. متاسفانه آقای قالیباف خودش را خراب کرد و خودش را سوزاند. 

ایرنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم گفت: قبلا هم گفته بودم اگر آقای قالیباف کنار بکشد از او تشکر می کنم چرا که آرای وی به سمت جناب رییسی نخواهد رفت.

محمدجواد حق شناس عصر دوشنبه افزود: بخش اعظمی از آرای قالیباف قطعا راهی سبد رای رییسی نخواهد شد بلکه به سمت روحانی خواهد رفت.

عضو موسس حزب اعتماد ملی تصریح کرد: قالیباف از روند حمایت اصولگرایان و به ویژه جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) از خود ناراضی بود. ولی وقتی با مقاومت و مقابله اصولگرایان با انتخاب وی به عنوان نامزد اصلی جمنا روبرو شد با دلخوری از انتخابات کناره گیری کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر