کد خبر: 20868
A

موضوع تحصن دانشجویان پردیس هنرهای زیبا ختم به خیر شد؟

پس از تحصن روز گذشته (24 اردیبهشت) دانشجویان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در اعتراض به آنچه واگذاری این پردیس به بخش خصوصی خوانده بودند، صورتجلسه‌ای با امضای شاهین حیدری (رئیس پردیس هنرهای زیبا) و نمایندگان دانشجویی تنظیم شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روز گذشته دانشجویان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در محل این پردیس تحصن کرده و نسبت به اقدام مسئولان این دانشگاه برای انتقال برخی رشته‌ها به خارج از فضای پردیس هنرهای زیبا معترض بودند. هرچند روز گذشته با امضای صورتجلسه‌ای که نشان می‌دهد مسئولان پردیس با خواسته‌های صنفی دانشجویان به‌طور کامل موافقت کرده‌اند اما هنوز نگرانی‌هایی مبنی بر موقتی بودن این تصمیم وجود دارد.

طی روزهای اخیر شورای صنفی دانشجویان پردیس هنرهای زیبا، بیانیه‌ای منتشر کرده و از عملکرد مسئولان دانشگاه تهران در راستای «تنگ کردن عرصه بر دانشجویان» و «فروپاشی پردیس مرکزی» انتقاد کرده بودند؛ اعتراضی که درنهایت به تحصن دانشجویان در روز گذشته و امضای صورتجلسه منجر شد.

تاجبخش فنائیان (دانشیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی) در گفتگویی کوتاه با ایلنا، نگرانی دانشجویان این پردیس را به‌جا دانست و با بیان اینکه اطلاع دقیق و کاملی از اتفاقات پیش آمده در این‌باره ندارد، گفت: دانشجویان پردیس هنرهای زیبا به ویژه گروه تجسمی محل فعلی دانشگاه‌شان را دوست دارند و تمایلی به جابه‌جایی از این محل ندارند. تا جایی که اطلاع دارم روز گذشته موضوع این تحصن یعنی انتقال محل برگزاری کلاس‌ها منتفی شده و قضیه فیصله پیدا کرده است.

در نامه‌ای که متن صورتجلسه مشترک امضا شده بین نمایندگان دانشجوها با شاهین حیدری است، آمده:

  1. انتقال فضاهای موجود هر دانشکده در پردیس مرکزی: فضای خارج از پردیس صورت نخواهد گرفت مگر اینکه قرار باشد فضایی اضافه بر فضای موجود به آن تعلق بگیرد.
  2. هیچ رشته و گروهی از پردیس هنرهای زیبا به دانشکده‌ها و سایر پردیس‌های دانشگاه تهران و مراکز خصوصی و جز آن، نه در حال حاضر و نه در آینده منتقل نخواهد شد.
  3. رئیس پردیس پیشنهاد برقراری یک جلسه عمومی با حضور روسای محترم دانشکده‌ها و معاون‌های پردیس دارند و قول داده شد که این جلسه سه بار در سال تکرار شود.
  4. باتوجه به اهمیت اطلاع دانشجویان از بعضی تصمیماتی که موکول به دانشجویان است مقرر شد در این موارد به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود.

با این حال هنوز نگرانی‌هایی ازسوی دانشجویان رشته‌های مختلف پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران وجود دارد و باید منتظر ماند و دید این وعده‌ها چقدر عملی و پایدار خواهند بود.-ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر