کد خبر: 20954
A

اختلاف بین رئیسی و یاران قالیباف بالا گرفت/ قالیباف معاون اول رئیسی می‌شود یا نمی‌شود؟

مردی که با رویکرد تهاجمی آمده بود تا انتقام 92 را بگیرد، زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد سپر انداخت و از رقابت‌ها خارج شد. محمدباقر قالیباف با همه تلاشش نتوانست بیش از بیست درصد آراء را در نظرسنجی‌ها کسب کند. او از آنجا که رایش بعد از مناظره آخر به سمت سقوط پیش رفت، ناچار به کناره‌گیری شد.

اختلاف بین رئیسی و یاران قالیباف بالا گرفت/ قالیباف معاون اول رئیسی می‌شود یا نمی‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ قالیباف همواره به خودی‌ها باخته است. چه در سال 84 و چه در سال 92، او نتوانست اجماع اصولگرایان را بر روی خود ایجاد کند و باخت انتخاباتی‌اش رقم خورد. این بار آمده بود تا برای بار سوم بخت خود را بیازماید. چه آنکه می‌دانست، بعد از انتخابات کلید شهرداری پایتخت را نیز باید واگذار کند. برای همین هم بود که بارها نوشتیم: «به قهر‌های او نباید توجه کرد. او حتما ثبت نام می کند.» او اما سعی کرد با کپی‌برداری از مرحوم آیت‌الله هاشمی ثبت‌نامش را به ساعت آخر انتخابات موکول کند تا به تصور خود موجی در جامعه بر انگیزد.

قالیباف دیروز و پیش از برگزاری انتخابات «سپرش را انداخت» و کنار رفت. او در وضعیتی بود که نه راه پس داشت و نه راه پیش. رایش نه تنها افزایش نداشت، بلکه رفتارهای احمدی‌نژادگونه‌اش در مناظرات کاملا به ضد خودش تبدیل شد.

حالا نکته مهم در مورد قالیباف این است که او در بیانیه انصرافش از ریاست جمهوری، از حجت‌الاسلام رئیسی صراحتا نام برده است و اعلام کرده که به نفع او کناره‌گیری می‌کند. افکارعمومی درون اصولگرایان منتظر است ببیند با این کاری که قالیباف کرد آیا رئیسی حاضر می شود اعلام کند او را به عنوان معاون اول خود بر می گزیند؟

شنیده ها حکایت از آن دارد که به قالیباف و تیم او، قول هایی مبنی بر پست معاون اولی داده شده بود، با این حال قرار بر این بود که رئیسی تا ساعات پایانی روز گذشته، این موضوع را اعلام کند. رئیسی هم در همان ساعت وعده داده شده، آمد و از قالیباف تشکر کرد، اما خبر وعده داده شده را اعلام نکرد و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «از آقای قالیباف در دولت کار و کرامت استفاده خواهم کرد.» به نظر می رسد این عدم صراحت نشان دهنده ی آن باشد که پست معاون اولی برای هر کسی غیر از قالیباف در نظر گرفته شده است.

 یاران قالیباف به شدت از رویکرد تیم رئیسی دلخور و دلزده شده اند. از قرار معلوم، جریان جبهه پایداری و تیم احمدی نژاد که ستاد رئیسی را در اختیار خود دارند، با معاون اولی قالیباف مخالف هستند و معتقدند که او راهی غیر از انصراف نداشت، بنابراین پست معاون اولی باید به جلیلی یا نیکزاد تعلق گیرد.-انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر