کد خبر: 21010
A

برگزاری نشست مشورتی سیاسی ایران و هند در تهران

نشست مشورتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند با حضور «جی- شانکار»، قائم مقام وزیر امور خارجه هند و به میزبانی «ابراهیم رحیم‌پور»، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان امروز در تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این نشست که نمایندگانی از وزارتخانه‌های انرژی و منابع طبیعی، اقتصاد، صنایع و بازرگانی و سازمان بنادر هند و همتایان ایرانی نیز حضور داشتند، طرفین ضمن مروری بر روند رو به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کردند که تلاشی مضاعف برای عملیاتی شدن همکاری‌ها در بخش توسعه بندر چابهار، انرژی و تعاملات تجاری انجام شود.

در این دیدار طرف ایرانی با تاکید بر ضرورت رفع موانع تکنیکی و فنی برای تحقق اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش توسعه چابهار، راه‌آهن چابهار- زاهدان و همچنین تسهیل روابط بانکی خواستار جدیت طرف هندی در راستای اجرایی شدن توافقات انجام شده در سفر سال گذشته نخست‌وزیر هند به ایران شد.

توسعه همکاری‌ها در بخش گردشگری، ارائه خدمات و تسهیلات کنسولی و رفع محدودیت‌های ایجادشده برای بخشی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در هند از جمله مواردی بود که طرف ایرانی مطرح و طرف هندی ابراز امیدواری کرد که در نشست آتی مدیران کنسولی وزارتخارجه‌های دو کشور طرح و در راستای حل مشکلات اقدامات لازم انجام شود.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر