کد خبر: 21051
A
محمد محمودی شاه‌نشین عنوان کرد؛

۹۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای کل کشور تایید صلاحیت شدند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور گفت: بیش از ۹۲ درصد از ۲۸۶ هزار و ۳۸۵ نفری که در انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت شدند.

۹۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای کل کشور تایید صلاحیت شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد نهایی تایید و رد صلاحیت‌شدگان افزود: از کل افرادی که در انتخابات شوراهای کشور در سراسر ایران ثبت نام کرده بودند، ۲۶۵ هزار و ۴۲۰ نفر تایید صلاحیت و ۶ هزار و ۲۹۲ نفر رد صلاحیت شدند. همچنین ۱۴ هزار و ۶۷۳ نفر هم از عرصه رقابت‌ها انصراف دادند.

به گفته محمودی شاه‌نشین، بیش از ۹۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان روستایی و بیش از ۸۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان شهری، در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه گفت: ۲۳۱ هزار و  ۳۴۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان، در حوزه روستایی بودند که ۸ هزار و ۷۹ نفرشان انصراف دادند. همچنین ۲۱۹ هزار و صد نفر تایید صلاحیت و چهار هزار و ۱۶۶ نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد تایید صلاحیت شدگان بخش روستایی گفت: این تعداد قرار است بر سر ۱۲۰ هزار و ۸۷۳ کرسی باهم به رقابت بپردازند.

او با بیان اینکه تعداد کل ثبت‌نامی های شهری ۵۵ هزار و ۴۰ نفر بودند، ادامه داد: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۹۴ نفر انصراف دادند که در نهایت ۴۶ هزار و ۳۲۰ نفر تایید صلاحیت و دو هزار و ۱۲۶ نفر رد صلاحیت شدند. محمودی اضافه کرد: تعداد کرسی‌های شوراها در شهرها نیز ۶ هزار و ۷۳۷ عدد است که تایید صلاحیت شدگان شهر بر سر این تعداد به رقابت می‌پردازند.

محمودی شاه‌نشین در پاسخ به این سوال که آمار تایید صلاحیت شدگان در هیات‌های نظارت و اجرایی چقدر متفاوت بود، گفت: هیات‌های اجرایی صلاحیت ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ نفر را تایید و ۹ هزار و ۲۶۱ نفر را رد کرده بودند. بعد از این مرحله، وقتی پرونده‌ها به هیات‌های نظارت آمد، تعدادی از داوطلبان انصراف دادند که در نهایت صلاحیت ۲۶۵ هزار و ۱۲۱ نفر در هیات‌های نظارت تایید و ۹ هزار و ۸۳۵ نفر رد شدند. او در ادامه با بیان اینکه با شکایت بعضی داوطلبان، بررسی پرونده‌هایشان به هیات مرکزی نظارت آمده بود، گفت: با بررسی این شکایات، صلاحیت نزدیک به ٩٠٠ نفر در هیات مرکزی نظارت تایید و ۷۹ نفر نیز صلاحیتشان رد شد.

همچنین براساس آمار منتشر شده از هیات‌های اجرایی، ۶۷ هزار و ۶۰۱ شعبه اخذ رای در کل کشور وجود دارد که ۹ هزار و ۷۵۳ شعبه از آنها، مکانیزه هستند. به گفته محمودی شاه‌نشین در ۱۴۱ شهر کشور که شوراهای ۷ و ۹ نفره دارند، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر