کد خبر: 21109
A
مصطفی معین در کردستان:

روحانی بهترین گزینه برای همه است

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: در سیاست همه چیز سیاه و سفید نیست بلکه نسبی است و انتخاب بین خوب و خوب تر نیست بلکه انتخاب ما شخص روحانی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،مصطفی معین امروز در جمع دانشجویان حامی روحانی در دانشگاه کردستان با بیان اینکه کشور در  شرایط حساس قرار دارد، افزود: حق طبیعی تمامی مردم است که سرنوشت کشور خود را رقم بزنند از یک سو با انتخابی آگاهانه و منطقی گامی در مسیر پیشرفت برداشته‌ می شود و از سوی دیگر فقدان شناخت و بینش دوران افول و انحطاط را دوباره احیا می کند.

وی نقش دانشجویان را در این برهه حساس مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشجو با درک مسائل و مقایسه دستاوردها بهتر تشخیص می‌دهد که چه جریانی به صلاح و منفعت کشور است لذا با مسئولیت‌پذیری و روحیه شور و نشاط افراد بیشتری را در روز انتخابات همسو با خود می‌کند.

وزیر علوم دولت اصلاحات عنوان کرد: ایران که روزی پرچمدار تمدن و فرهنگ غنی ایرانی بود با روی کار آمدن دولت‌های بی‌تدبیر نابه‌سامانی را به مردم تحویل دادند و امروز مردم دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری هستند بنابراین نباید اجازه دهیم تاریخ تکرار شود.

معین ادامه داد: امروز قشر آگاه و توانمند دانشجو پیشتاز نگرش جدید و محرک توسعه در جامعه تلقی می شود و اگر امروز فشار تحریم ها و صدور قطعنامه ها بر ما سنگینی می‌کند به دلیل تحریم انتخاباتی بود که انجام دادیم.

وی با بیان اینکه روحانی با پشتوانه رای مردم توانست امور را بهبود بخشد بیان داشت: در مقطع حساسی قرار گرفته ایم و فقر و تبعیض بر جامعه حاکم شده و امروز نیز کاندیدا ها سعی بر رسوخ کردن به این قشر برای جلب آرا دارند از این رو دانشجویان باید در این برهه معیارهای انتخاب اصلح را به این قشر یادآوری کنند.

وزیر فرهنگ و آموزش‌عالی دولت‌سازندگی مناظره‌های انتخاباتی را مورد توجه قرار داد و گفت: اقتدارگرایان به‌جای مناظره به منازعه پرداختند و اصول اخلاق را درنوردیدند. در واقع کاهش سرمایه‌های اجتماعی خیانت محسوب می‌شود.

معین با انتقاد از ساختار سنتی آموزش کشور ابراز داشت: هنوز تحول ساختاری در نظام مدیریت کشور انجام نشده و نزاع اقتدارگرایان در انتخابات سر کسب قدرت است، نه خدمت به جامعه و از این امر چشم‌پوشی می‌کنند.

وی عنوان کرد: بعد از 38 سال از انقلاب اتفاقی که افتاده این است که اقتدارگرایان در تلاش‌اند یک رئیس‌جمهور را تک‌دوره کنند آن‌هم دولتی که مرجع محبت و اخلاق و پیشرفت و عقلانیت است.

معین رفتار غیر عقلانی با جریان اصلاح‌طلب را مورد نکوهش قرار داد و اظهار داشت: ظلم به اندیشه اصلاح‌طلب ظلم آشکار به آینده و پیشرفت کشور است در این راستا یکی از مولفه‌های اصلاح‌طلبی قانون‌مداری است که پایبندی به نظام  قانون را در پی دارد.

وزیر علوم دوران اصلاحات هر دو جریان فکری در کشور را دارای اصل و بدل دانست و خاطرنشان کرد: در سیاست همه چیز سیاه و سفید نیست بلکه نسبی است و انتخاب بین خوب و خوب‌تر نیست بلکه انتخاب ما شخص روحانی است.

به گفته معین گفتمان اعتدال و میانه‌روی به اصلاح‌طلب نزدیک است و با عقل و خرد کسی را بر گزینیم که تداوم عقلانیت و تدبیر را داشته باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر