کد خبر: 21111
A
کارشناس حوزه انرژی مطرح کرد:

هجمه های انتخاباتی با نگاه سیاسی به قراردادهای جدید نفتی

شهرویی گفت: مخالفت ها برای ایجاد مانع در سرمایه گذاری در قالب قراردادهای جدید نفتی غیر واقع بینانه و سیاسی است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،علی شهرویی کارشناس حوزه انرژی در نشست خبری ستاد نفت و انرژی روحانی گفت: وقتی صحبت از مقوله نفت و منابع هیدورکربوری می شود نباید صرفا به عنوان یک محصول اقتصادی به آن نگاه کرد چرا که نفت در دنیا هم اقتصادی و هم سیاسی و امنیتی است و توسعه آن نیز منافع اجتماعی دارد.

وی افزود: نگاه ما به قراردادهای جدید نفتی نیز نباید صرفا اقتصادی باشد چرا که به بیراهه می رویم این قراردادها طوری طراحی شده که علاوه بر تعامل اقتصادی تعامل سیاسی نیز باید داشته باشیم.

شهرویی با اشاره به اینکه برخی ایرادهای مخالفان قراردادهای جدید نفتی به هیچ وجه وارد نیست خاطرنشان کرد: در این قراردادها سهم و امکانات داخل پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: در صنعت حفاری شرکت هایی هستند که به خوبی کارحفاری را انجام می دهند اما تاکنون میزان بهره وری مهم نبود و امروز شرکت ها موظفند افزایش بازیافت داشته باشند که درصد کوچکی از آن در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

این کارشناس با اشاره به اینکه نگاه سیاسی به قراردادهای جدید نفتی باعث شد که برای سرمایه گذاری موانعی بزرگی ایجاد شود گفت: اگر این تصور را داشته باشیم که سه سال پیش نگاه ها به قراردادها بعضا کارشناسی بود می بینیم که در انتخابات هجمه ها به دولت برای سرمایه گذاری خارجی این را تداعی می کند که مخالفت ها برای ایجاد مانع در سرمایه گذاری بوده است بنابراین انتقادها و فشارها غیر واقع بینانه و سیاسی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر