کد خبر: 21132
A
دیده بان ایران رفتار رسانه های "خاص " را بررسی می کند؛

از خبرسازی علیه ستاد های روحانی تا انتشار اخبار کذب از آشوب و درگیری در ستادها/ تنگ شدن قافیه و زمزمه های مشکوک رقیبان روحانی

بسیج و متیینگ اتوبوس های شهری در تهران برای حضور در مراسم سخنرانی آقای رئیسی، حضور نیروهای وابسته به یکی از نهادها و اختصاص دادن امکانات آنان برای انتقال مردم به این مراسم، به شائبه هایی در بی طرف نبودن این نهادها در انتخابات دامن زده است. پیشتر نیز ستاد انتخاباتی آقای رئیسی در شیراز مدعی شده بود که بدلیل تهدیداتی که از سوی حامیان آقای روحانی متوجه این ستاد شده است فعالیت های این ستاد را متوقف کرده است!

از خبرسازی علیه ستاد های روحانی تا انتشار اخبار کذب از آشوب و درگیری در ستادها/ تنگ شدن قافیه و زمزمه های مشکوک رقیبان روحانی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ در روزهای منتهی به روز اخذ آراء دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در رسانه های حامی اصولگرایان تیترهایی چون: ”قالیباف حماسه آفرید، رئیسی پیش افتاد، روند نزولی آراء روحانی، مظوم نمایی حامیان روحانی، تأمین امنیت ستادهای انتخاباتی، شوک اتحاد قالیباف و رئیسی، دوپینگ تبلیغاتی حامیان روحانی، تخلفات انتخاباتی مدیران دولتی و ...“ به چشم می خورد. در حالی که انتخابات در هر کشوری یک روز ملی برای مردمان آن کشور تلقی می شود اما این روزها شاهد هستیم که برخی خواهان شیرین کامی مردم و برگزاری یک انتخابات سالم و پرنشاط نیستند و خاستگاه طبقاتی آنها ایجاب می کند که به دنبال منافع جناحی خود باشند تا منافع فراجناحی.

اقدامات برخی از رسانه ها و چهره های شاخص در اردوی اصولگرایان نشان می دهد که علاوه بر عرصه خارجی، در عرصه داخلی نیز تقابل جای خود را بر تعامل و صیانت از آراء و منافع مردم داده است. درخشیدن اقبال آقای روحانی در مناظره های تلویزیونی و شفافیت سخنانش در استان ها، گویا قافیه انتخابات را بر رقبا تنگ کرده است؛ بویژه این که افکار سنجی های مؤسسات معتبر نیز نشان از سرازیر شدن آراء خاکستری جامعه به کفه آراء آقای روحانی دارد. این امر، باعث بروز نگرانی هایی در جناح اصولگرا شده است.

انصراف آقای قالیباف که از ریزش شدید آراء و از بد اخلاقی های انتخاباتی وی نشأت می گرفت آینده سیاسی وی را حداقل برای دوره ای طولانی در محاق فرو برد.

بسیج و متیینگ اتوبوس های شهری در تهران برای حضور در مراسم سخنرانی آقای رئیسی، حضور نیروهای وابسته به نهادهای امنیتی و اختصاص دادن امکانات آنان برای انتقال مردم به این مراسم، به شائبه هایی در بی طرف نبودن این نهادها در انتخابات دامن زده است. خبرسازی یکی از راههای برخورد رسانه های مخالف مخاف روحانی است.

پیشتر نیز ستاد انتخاباتی آقای رئیسی در شیراز مدعی شده بود که بدلیل تهدیداتی که از سوی حامیان آقای روحانی متوجه این ستاد شده است فعالیت های این ستاد را متوقف کرده است!

در یک اقدام فرار به جلوی دیگر نیز رسانه های وابسته به جریان اصولگرا، پیشاپیش یک ”آشوب و درگیری“ در گردهمایی روز چهارشنبه آقای روحانی را بشارت داده اند و نوشته بودند که ”ایجاد آشوب و درگیری ساختگی، با هدف ایجاد مظلومیت و تاثیرگذاری بر افکار عمومی صورت گرفته تا حامیان روحانی بتوانند با انجام عملیات روانی، رای های از دست رفته خود را بازیابی کنند“. ضمناً حامیان آقای روحانی قصد دارند تا ”با انتساب این اقدام برنامه ریزی شده به هواداران کاندیدای دیگر“ بر علیه حجت الاسلام رئیسی فضای منفی بوجود آورند!! این سناریو، تداعی کننده سناریوهای مختلف فیلم های هالیوودی است با این تفاوت که کارگردان شیرازی و تهرانی و مشهدی آن فقط یک نفر است.

از القای ”مظلوم نمایی“ حامیان آقای روحانی که بگذریم، به جرائم انتخاباتی مدیران دولتی ”اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی“ می رسیم که معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا، تعداد این متخلفین را تاکنون ”اجمالا 60 نفر“ برآورد کرده اند.

در کنار اقدامات فوق الذکر، در همایش بازرسان انتخابات استان تهران، رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ”ممکن است به دلیل کافی نبودن تعداد نیروهای انتظامی برای تامین امنیت، مجبور شویم از برادران سپاه و بسیج استفاده شود“. این تصمیم گیری که گویا در بالاترین ارگانهای امنیتی کشور برنامه ریزی شده، در حالی است که بر اساس نص قانون، تامین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور است که این مهم را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

در یک بدعت گذاری نامیمون، قرار بر این شده است که نیروهای بسیج و سپاه در شعب و صندوق های اخذ آراء مستقر گردند و صیانت از آراء مردم را برعهده بگیرند! آیا با این چیدمان امنیتی، آرامش و امنیت مشارکت مردم تامین خواهد شد؟ آیا اعتماد جامعه در چنین فضایی با چنین زمینه سازی ها تامین خواهد بود؟ پیشتر نیز برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ضمن متذکر شدن ضرورت رعایت وظیفه بی طرفی به اعضای شورای نگهبان، از گسیل شدن گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در تهران خبر داده بودند.

بر همگان مسلم است که باید در انتخابات 29 اردیبهشت حماسه به وجود آوریم و نام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان طنین انداز کنیم. بنابراین از رسانه ها و جریان های سیاسی انتظار می رود در جهت قانون اساسی گام برداشته و خبریسازی های مشکوک پرهیز کنند. بی تردید هر شخصی که رئیس جمهور شود نماینده تمام مردم ایران خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر