کد خبر: 21159
A
پرویز کاظمی در گفتگو با دیده بان ایران:

دیدار رئیسی و خواننده زیر زمینی جز ریزش آرا حاصل دیگری برای او ندارد/ روحانی در مرحله اول با رای قابل قبولی پیروز میدان است/ رئیسی اشتباه کرد که به عرصه «انتخابات» وارد شد، او نه سیاسی است و نه برنامه اقتصادی دارد

*رئیسی توان اجرایی ندارد/ افرادی که در اطراف رئیسی جمع شدند عمدتأ افراد ناکار آمد دولت احمدی نژاد بودند/نباید اینگونه برداشت کرد که رای قالیباف به رئیسی اضافه شود، انصراف به نفع آقای روحانی شد/ به لحاظ روحی قالیباف نمی‌تواند نفر دوم باشد و با رئیسی کار کنند

دیدار رئیسی و خواننده زیر زمینی جز ریزش آرا حاصل دیگری برای او  ندارد/ روحانی در مرحله اول با رای قابل قبولی پیروز  میدان است/ رئیسی اشتباه کرد که به عرصه «انتخابات» وارد شد، او نه سیاسی است و نه برنامه اقتصادی دارد

 

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: روز گدشته و در آخرین ساعات تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هر دو کاندیدای مطرح این دوره از رقابت ها در شهر مشهد مقدس برنامه داشتند تا در این شهر به برنامه تبلیغاتی خود پایان دهند، میتینگ انتخاباتی که بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان فینال رویارویی دو طرف یاد کرده و گفتند: همایش هواداران روحانی و ابراهیم رییسی در مشهد می تواند تا حد زیادی نتیجه انتخابات را مشخص کند.

در همین رابطه «پرویز کاظمی، وزیر اسبق کار، رفاه و تامین اجتماعی» در گفتگو با دیده بان ایران با ارزیابی آخرین تحولات انتخاباتی صورت گرفته در سطح کشور اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری شرایط خاصی پیش می‌آیدکه بعضأ متاسفانه تصمیم ها و تاکتیک هایی اتخاذ می شود که با برخی از ارزش‌ها همخوانی ندارد و این باعث می شود که هدف وسیله را در رسیدن به مقام و مسؤلیتی سنگین توجیه کند.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد، افرادی که در راس هرم هستند؛ تصمیماتی می‌گیرند یا مشاوره هایی اینگونه می‌دهند.

کاظمی همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته یک خواننده زیرزمینی با نامزد اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: وقتی بنده هم این موضوع را شنیدم بسیار اقدام ناپسندی بود و این دیدار جز ریزش آرا چیز دیگری ندارد، وقتی اتفاقات این چنینی رخ می دهد باید بیشتر تعمق کرد که اگر قرار است مدیر یا مدیرانی از این دست افراد! سکان هدایت کشور را به دست گیرند اگر در لحظات بحرانی کشور قرار گیرد چه تصمیمی خواهند گرفت؟

پرویز کاظمی افزود: اگر کسی در این شرایط یک تصمیم نا صحیحی می‌گیرد؛ در لحظه های حساس که باید تصمیمات جهانی و آنی گرفته شود باید به گونه ای تصمیم گیری کند که تزلزلی و ارزش ها نادیده گرفته نشود.

 

*نباید اینگونه برداشت کرد که رای قالیباف به رئیسی اضافه شود، انصراف به نفع آقای روحانی شد

*به لحاظ روحی قالیباف نمی‌تواند نفر دوم باشد و با رئیسی کار کنند

وزیر اسبق کار، رفاه و تامین اجتماعی همچنین با اشاره به کناره گیری محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: « قالیباف از روزی که شروع به فعالیت کرد مدام به جهانگیری عنوان می‌کردند که شما گزینه پوششی هستید و با حالت تمسخر با ایشان صحبت می‌کرد.

اما دیدیم که در ادامه رقابت انتخابات دقیقأ همان رفتاری را انجام داد که بارها درباره آن به جهانگیری انتقاد شدید داشت.

پرویز کاظمی به برخی استدلال های قالیباف در مناظره ها اشاره کرد و گفت: استدلال های قالیباف در سه مناظره ای که برگزار شد، همانند دولت 4 درصدی ها درست نبود و این مسئله به لحاظ علمی، مدیریتی و اقتصادی کاملأ باطل است.

وی افزود: وقتی که ایشان می گوید 4 درصد این 4 درصد می شود حدود سه میلیون نفر جمعیت کشور که با فرض اطرافیان هر فرد یک جامع آماری غریب به 10 میلیون نفری می‌شود که آنها را مفت خور و رانت خوار می نامد که برای این جمعیت از کشور اهانت است.

کاظمی با اشاره به کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی خاطر نشان کرد : «نباید اینگونه برداشت کرد که با کناره گیری شهردار تهران از رقابت انتخاباتی رای قالیباف به سبد رئیسی ریخته خواهد شد، زیرا به عقیده بنده  قالیباف با توجه به عملکردی که طی این مدت از خودش برجای گذاشت آررای چندانی نداشت و به نظر بنده این انصراف  بیشتر از آنکه به سود آقای رییسی باشد به نفع آقای روحانی است.

وزیر اسبق کار، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برخی گمانه زنی ها حاکی از این است که  در صورت پیروزی رییسی قالیباف معاون اول  او خواهد شد هم افزود: « با توجه به شناختی که از آقای قالباف وجود دارد و به لحاظ روحی او نمی‌تواند نفر دوم باشد و به لحاظ روحی، رفتاری و منشی قالیباف و رئیسی نمی‌توانند با هم کار کنند. البته شاید روز‌های اول بتوانند با هم همکاری داشته باشند اما در ادامه با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شوند.

 

*رئیسی توان اجرایی ندارد

*افرادی که در اطراف رئیسی جمع شدند عمدتأ افراد ناکار آمد دولت احمدی نژاد بودند

کاظمی به سوابق ابراهیم رئیسی در دستگاه قضاء هم  اشاره کرد و گفت: رئیسی به لحاظ مدیریتی و اجرایی سابقه این کار را ندارد و در قوه قضاییه مدیریت‌ها انتصابی و کاملا با سمت های انتخابی متفاوت است.

وی ادامه داد: افرادی که در اطراف ایشان جمع شدند عمدتأ افراد ناکار آمد دولت احمدی نژاد بودند؛ همین آقای میرکاظمی، وزیر نفت دولت احمدی نژاد که در ستاد ایشان هستند و خیلی فعالیت می‌کنند در بحث تحریم ها عنوان کرد اگر نفت ایران تحریم بشود نفت به 200 دلار می‌رسد.

وی گفت: چنین تفکری برای کشور بحران ساخت و ارزش پول ملی را کاهش داد، رشد اقتصادی کشور را به مرحله منفی رساند، ما را در جامعه جهانی منزوی کرد و حالا اگر قرار باشد این تفکر با رنگ و لعابی دیگر مسند کار را به دست گیرد قاعدتأ ما نمی توانیم مشکل اقتصادی که با آن مواجه هستیم را رفع کنیم.

پرویز کاظمی با بیان اینکه مردم این رفتار‌ها را می بینند و روحانی هم در این مدت یک آرامشی را در کشور به وجود آورده و توانسته ارتباط جهانی را برقرار کند گفت:  درست است که ما رکود اقتصادی داریم اما جمع جبری آن مثبت است.

وی با مقایسه این دو تفکر گفت: وقتی که ما این دو تفکر را مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم؛ که روحانی به لحاظ اجرایی و می‌تواند موفق‌تر باشد، خصوصأ فضای جامعه به گونه ای است که مشارکت بالا خواهد رفت که پیش بینی می‌شود بین 35 تا 40 میلیون نفر مشارکت داشته باشیم و با توجه به شرایطی که وجود دارد در همان مرحله اول روحانی با یک رای قابل قبولی پیروزی شود.

 

پرویز کاظمی، وزیر اسبق کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: آینده سیاسی رئیسی همان گذشته ایشان است و اشتباه کردند که به عرصه آمدند، مسؤلیت های قوه قضاییه انتصابی بوده و با مسؤلیت های انتخابی کاملا متفاوت می‌باشد.

وی گفت: رئیسی فرد سیاسی نیست و برنامه اقتصادی ندارد و تجربه مدیریت اجرایی نیز نداشته و اگر که ایشان رای نیاورد در همان آستان قدس ادامه فعالیت دهد که البته اگر در آستان قدس هم جایگاهشان متزلزل نشود.

 پرویز کاظمی با بیان اینکه آسیب های کشور هم از تحریم ها بوده و هم از تصمیمات غلطی که گرفته شده اظهار کرد: احمدی نژاد در  8 سال کشور را به یک ویرانه تبدیل کرد که هزینه ای علاوه بر دوران دفاع مقدس برای کشور به وجود آورد و مدیریت در کشور را لوث کرد و  ارزش مدیریت تضعیف شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر