کد خبر: 21204
A

انتقاد مقام های واشنگتن از آنکارا پس از درگیری در مقابل سفارت ترکیه

مقام های آمریکایی روز پنجشنبه از دولت ترکیه به دلیل برخورد نیروهای امنیتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور با معترضان کُرد در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن انتقاد کردند.

انتقاد مقام های واشنگتن از آنکارا پس از درگیری در مقابل سفارت ترکیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ویدئویی منتشر شد که گروهی از معترضان را نشان می داد که از طرف نیروهایی با کت و شلوارهای سیاه رنگ هدف حمله قرار گرفتند. 

درگیری روز سه شنبه گذشته در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن همزمان با ورود رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به کاخ سفید برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روی داد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) معترضان کُرد را حامیان تروریسم نامید. 
این خبرگزاری گزارش داد که معترضان شعارهایی علیه اردوغان سر دادند و تیم اردوغان نیز آنها را متفرق کرد، زیرا 'پلیس آمریکا به درخواست ترکیه برای مداخله توجهی نکرد.'
در همین حال، سفارت ترکیه با صدور بیانیه ای، معترضان را مسبب درگیری دانست و اعلام کرد که آنها موجب تحریک شهروندان آمریکایی ترک تباری شدند که برای خوشامدگویی به اردوغان در مقابل سفارت تجمع کرده بودند.
در ویدئوی پخش شده از صدای آمریکا، نیروهای پلیس سعی دارند از معترضان محافظت کنند و به افراد سیاه پوش دستور عقب نشینی می دهند. 
در همین رابطه، هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: خشونت هرگز پاسخی مناسب به آزادی بیان نیست و ما از حقوق مردم در زمینه آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز در هر کجای دنیا حمایت می کنیم. 
وی افزود: همچنین نگرانی مان را به دولت ترکیه با قوی ترین نحوه ممکن اعلام می کنیم.
براساس این گزارش، تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مسلح کردن شبه نظامیان کُرد سوریه در برابر داعش، به تازگی بزرگترین مناقشه بین آنکارا و واشنگتن را رقم زده است.
آمریکا، کردهای سوریه را بهترین شریک جنگی اش در کارزار نبرد با داعش در شمال سوریه تلقی می کند. 
ترکیه می گوید این شبه نظامیان با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) در ارتباط هستند. آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه، پ ک ک را یک سازمان تروریستی می دانند_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر