کد خبر: 21230
A

هشدار ره‌پیک: تعرفه‌های بدون مهر از شمارش آرا خارج می‌شود/رئیس ستاد انتخابات: تخلفی گزارش نشده است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: هم اکنون مشکل بزرگی در خصوص انتخابات نداشته‌ایم و در حدی نیست که در روند انتخابات خللی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیامک ره‌پیک معاون اجرایی ستاد مرکزی هیات نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: گزارش تخلفات به صورت جاری از هیات‌های نظارت و از سوی نماینده کاندیداها به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می‌شود.

او افزود: اولویت رسیدگی به گزارش‌ها ممکن است در روند برگزاری انتخابات ایجاد مشکل کند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: هم اکنون مشکل بزرگی در خصوص انتخابات نداشته‌ایم و در حدی نیست که در روند انتخابات خللی ایجاد کند.

ره‌پیک در پاسخ به این پرسش که برخی از گزارش‌ها از تخلف در بعضی از حوزه‌ها مبنی بر توزیع تعرفه بدون مهر حکایت دارد، تصریح کرد: ما هنوز گزارشی در این خصوص دریافت نکردیم اما علی‌القاعده هر احراز هویتی که صورت گیرد باید تعرفه آن منحور به مهر نظارت باشد در غیر این صورت آن تعرفه اعتباری نخواهد نداشت.

او گفت: در صورتی که گزارشی در خصوص تعرفه بدون مهر به ما ارسال شود سریعاً بررسی خواهد شد و در صورتی که کسی با تعرفه بدون مهر رای دهد آن رای خارج شده و نادرست اعلام می‌شود.

مشکل خاصی در اخذ رای گزارش نشده است/ با درایت مردم انتخابات سالمی خواهیم داشت

همچنین رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به عدم گزارش تخلف گفت: مردم با درایت شرایط را مدیریت می کنند و انتخابات سالمی خواهیم داشت.

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تمامی شعب اخذ رای بالغ بر ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه هستند و همه آنها فعال هستند.

وی در رابطه با گزارش تخلف و مشکل خاطر نشان کرد: تا کنونی مشکلی از شعب اخذ رای گزارش نشده است و روند عادی در حال طی شدن است. امیدواریم مردم با درایت شرایط را مدیریت کنند و شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و بی حاشیه باشیم.

احمدی با بیان اینکه با حضور مردم حماسه بزرگی پیش رو خواهیم داشت، اظهار داشت: نسبت به زمان مشابه دوران قبل بر اساس گزارش‌ها افزایش چشم‌گیری در حضور و مشارکت مردم داشته‌ایم.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر