کد خبر: 21268
A

اولویت اول رئیس‌جمهور منتخب مقابله با فساد باشد

امام‌جمعه موقت اهواز با بیان اینکه هرکس که رئیس‌جمهور شد باید اولویت اول او مقابله با فساد باشد، گفت: به هیچ‌وجه نمی‌شود برابر فساد تبعیض قائل شد.

اولویت اول رئیس‌جمهور منتخب مقابله با فساد باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز ۲۹ اردیبهشت‌ماه اهواز با توصیه همه به رعایت تقوا در همه شئون زندگی اظهار کرد: روزهای پایانی ماه شعبان را پشت سر می‌گذاریم.

وی بیان کرد: ورود به ماه رمضان آمادگی معنوی می‌خواهد؛ از امام رضا (ع) در عیون اخبارالرضا آمده است: «إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَی أَکثَرُهُ وَ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْهُ فَتَدَارَک فِیمَا بَقِی مِنْهُ وَ عَلَیک بِالْإِقْبَالِ عَلَی مَا یعْنِیک وَ تَرْک مَا لَا یعْنِیک»؛ یعنی اگر حق ماه شعبان جبران نشده در این باقیمانده جبران شود. این ماه، ماه رسول خدا (ص) و توجه به خداوند است. انسان باید همه آنچه را که باعث می‌شود با طهارت و پاکی وارد ماه رمضان شود، باید انجام دهد.

حسن‌زاده عنوان کرد: امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت سالروز وفات علامه شیخ شوشتری در سال ۷۴ است؛ ایشان پس از عمری تحقیق دار فانی را وداع گفت؛ مهم‌ترین اثر از ایشان قاموس الرجال (در ۱۴ جلد) است که در باب راویان حدیث تألیف شده است. زهد و تقوای علامه شیخ شوشتری بی‌نظیر بود و به همین جهت موردعلاقه مردم بود.

امام‌جمعه موقت اهواز ادامه داد: روز ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو است؛ این امر باید از نظر فقهی و فرهنگی در بین مردم جای خود را باز کند و ان‌شاءالله با رعایت مسائل شرعی و قانونی به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود. دوشنبه ۱ خرداد در سال ۵۹ آغاز محاصره اقتصادی کشورمان از سوی آمریکا بود. امام راحل فرمود: «آمریکا یک کار خوب کرده باشد آن‌هم قطع رابطه است». این محاصره شرایط را برای ما سخت کرد اما برکات آن بیشتر از سختی‌هایش بود. چهارشنبه سوم خرداد مصادف با آزادسازی خرمشهر است؛ عملیات بیت‌المقدس از ۱۰ اردیبهشت شروع شد و با موفقیت کامل همراه بود. دو حماسه در خرمشهر رقم خورد؛ آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ و مقاومت ۳۹ روزه مردم در ابتدای جنگ. امنیت؛ اقتدار و سربلندی اکنون به برکت این عملیات و خون شهدا است. رزمندگان، شهدا، آزادگان و جانبازان را فراموش نکنیم. امروز ادامه راه این عزیزان یک فریضه بر گردن همه ما است که باید در کلام و رفتارمان نمایان باشد.

وی ادامه داد: روز چهار خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول است؛ امام راحل به مردم دزفول فرمود: «امتحان دادید و خوب امتحانی دادید.» آیت‌الله قاضی امام‌جمعه این شهر همواره پشتیبان رزمندگان بودند و الگویی برای مردم به شمار می‌رفتند. در آبادان هم هیچ‌گاه مرحوم آیت‌الله جمی نماز جمعه را تعطیل نکرد و در اهواز هم آیت‌الله جزایری و دیگر علما پا به‌پای رزمندگان در جبهه‌ها ایستادگی و عزت‌آفرینی کردند.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا گفت: امام راحل فرمودند: «مردم مکلف‌اند در انتخابات مختلف شرکت کنند و مردم موظف‌اند اختلافات کوبنده را کنار بگذارند.» یعنی اختلافاتی که دشمن از آن استفاده کند اما اختلاف‌نظر و سلیقه اشکال ندارد. مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان حضور کامل و حداکثری مردم در انتخابات را مهم ارزیابی کردند. ایشان فرمودند: «قانون فصل‌الخطاب است.» قطعاً این‌گونه است که نامزد موردنظر برخی، رأی نمی‌آورد؛ اما همه باید به قانون پایبند باشند. هر وقت که نتایج انتخابات اعلام شد بر اساس آن رئیس‌جمهور قانونی کشور مشخص می‌شود. حضرت آقا فرمودند: «اختلافات پای صندوق رأی باید تمام بشود.» این مسئله بسیار مهم است. آنچه در فتنه ۸۸ رخ داد مقابله با قانون بود و این آسیب اول به خودشان رسید. اما قانون‌گرایی امروز قابل‌مشاهده است. همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند بیان برخی مطالب شایسته نبود، اما حال نمی‌خواهیم این تلخی‌ها را بیان کنیم.

حسن‌زاده گفت: اما هرکس که رئیس‌جمهور شد باید اولویت اول او مقابله با فساد باشد؛ به هیچ‌وجه نمی‌شود برابر فساد تبعیض قائل شد. یکی از کارگزاران در زمان امام علی (ع) در بیت‌المال چپاول کرد. امام خطاب به او فرمود: «از خدا بترس و اموال مردم را برگردان. اگر این کار انجام نشد با شمشیری به تو می‌زنم که به هر کس این شمشیر رسید مستقیم به دوزخ رفت. قسم به خدا اگر حسن و حسین هم این کار را انجام داده بودند همین رفتار را با آن‌ها خواهم داشت.» متأسفانه در مناظرات کمتر دیدیم که برنامه ارائه شود اما نامزدها شعار بسیار دادند. این نامزدها بدانند صرف اینکه هرکدام رأی آورد، پیروزی نیست بلکه آغاز یک مسئولیت بزرگ است. اگرچه باید همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند. موفقیت یک رئیس‌جمهور از هر جناحی که باشد بخشی از موفقیت جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه موقت اهواز با تقدیر از حضور مردم پای صندوق‌های رأی گفت: از شهرداری انتقاد داریم؛ کسانی که در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ادعا دارند می‌خواهند متصدی امور این شهر بشوند وضعیت تبلیغاتشان چهره بدی را به شهر داده است. شهرداری باید مکان‌هایی را برای نصب پوسترهای تبلیغاتی فراهم می‌کرد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی سفر کرد؛ آن را یک رسوایی دانست و گفت: هیچ کشوری در استبداد و دیکتاتوری مثل عربستان نیست؛ خاندان پادشاهی سعودی بر اساس وراثت قدرت را میان خود تقسیم می‌کنند و هیچ انتخاباتی در آن صورت نگرفته است. با این اوصاف کدام شعار طرفداری از آزادی از آمریکا پذیرفته می‌شود؟ تنها کشوری که زنان حق رانندگی ندارند، عربستان است.

وی با اشاره به شهادت دو نفر از کارکنان نیروی انتظامی در هفته گذشته گفت: نیروی انتظامی تلاش شبانه‌روزی را برای تأمین امنیت از خود بروز می‌دهد اما دو نفر از نیروهای خدوم آن توسط گروه‌های تروریستی وابسته به آمریکا، سعودی و استکبار جهانی به شهادت رسیدند. شهادت برای این دو عزیز، خانواده آن‌ها و نیروی انتظامی افتخار است اما هیچ‌گاه دیگر آمریکا خواب این را نخواهد دید که بتواند بر این کشور مسلط بشود. از مسئولان استان و کشور می‌خواهیم که پشتیبانی بیشتری را از نیروی انتظامی داشته باشند. از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (لشکر ۷ حضرت ولیعصر (عج) تقدیر می‌کنیم که در کوتاه‌ترین زمان این قاتلان را دستگیر کردند. ان‌شاءالله عزیزان سپاه شفاف به مردم بگویند که این تروریست‌ها از کجا حمایت می‌شوند.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله امروز که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان جشن پیروزی تعبیر فرمودند به‌عنوان روزی پرافتخار در تاریخ ثبت خواهد شد_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر