کد خبر: 21273
A

دریافت ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تهران

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران گفت که تا این لحظه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم در شهرستان تهران برای انتخابات ریاست جمهوری آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند. همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در شهرستان تهران برای انتخابات شوراها در رأی‌گیری شرکت کردند.

دریافت ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار، گفت: ‌با توجه به ته‌برگ‌های تعرفه‌های برگ رسیده از شعب رأی‌گیری و تجمیع آن در سیستم الکترونیک تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رأی خود را برای انتخابات شوراها در شعب اخذ رأی انداخته‌اند. همچنین یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز برای انتخابات ریاست جمهوری آرایشان را به صندوق انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه در شهرستان تهران ۴۰۰۹ صندوق اخذ رأی در مساجد، حسینیه‌ها و مساجد به صورت صندوق ثابت وجود دارد، گفت: در برخی از محله‌ها به دلیل ازدحام جمعیت چند شعبه در نظر گرفته و در برخی از محله‌ها به یک شعبه اکتفا کردیم. همچنین در برخی از شهرک‌ها و محله‌های پراکنده صندوق‌های سیار گذاشته‌ایم تا مردم به راحتی بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

به گفته بادامچی، با توجه به ازدحام جمعیت در برخی شعب رأی‌گیری تا این لحظه ۱۵ صندوق سیار به صندوق‌های مستقر اضافه شده است که ممکن است این تعداد به دلیل درخواست شعب افزایش پیدا کند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران همچنین در مورد تعداد ناظران صندوق‌ها در انتخابات شوراها گفت: ۵۷۰۰ نفر به عنوان ناظر و سرناظر در تمام شعبات شهرستان تهران مستقر شده است. هر صندوق باید یک ناظر داشته باشد و بقیه سرناظر و رزرو هستند. تقریباً برای هر صندوق یک و نیم نفر منظور شده است. همچنین صندوق‌های سیار نیز ناظر دارد.

بادامچی تأکید کرد: که طبق آموزش‌های داده شده اگر به دلیل استقبال مردم شعبات با کمبود تعرفه آماده شود این آمادگی وجود دارد که بلافاصله تعرفه و سایر اقلام انتخاباتی از سوی نیروهای پشتیبانی در اختیار آنها قرار گیرد چون تعرفه به اندازه کافی وجود دارد و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت که تا این لحظه سه شعبه با کمبود تعرفه مواجه شده که از جمله آن شعبه مسجد جواد (ع) هفت تیر است، بلافاصله تعرفه به این شعبات ارسال شد و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

بادامچی در پایان گفت که اگر انتخابات تا ساعت ۱۲ تمدید شود ما آمادگی لازم داریم البته یک تا یک ساعت و نیم قبل از رسیدن به ساعت ۱۲ شب درهای شعب بسته خواهد شد_ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر