کد خبر: 21286
A

صفوف طولانی و کندی روند رای‌گیری

خیابان‌های تهران صبح امروز مملو از مردمی بود که مشتاقانه ساعت‌ها قبل از آغاز رای گیری پشت درب محل‌های اخذ رای صف کشیده بودند، استقبالی که هیچ کس در این حجم توقع آن را نداشت، لذا در سایه پیش‌بینی نشدن این سطح از استقبال و در نظر نگرفتن تمهیدات لازم، این جمعیت مشتاق در صف‌های طولانی و در هوایی گرم گرفتار نوعی سرگردانی شدند.

صفوف طولانی و کندی روند رای‌گیری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز (جمعه 29 اردیبهشت) آغاز شده است و تا ساعاتی دیگر ادامه خواهد یافت.

یکی از نکاتی که در حوزه‌های رای‌گیری به چشم می‌خورد استقبال بی‌نظیر مردم از انتخابات است که البته در بعضی از نقاط به خاطر کمبود صندوق‌های رای و کند بودن روند رای‌گیری باعث کلافگی و خستگی بسیاری از مردم شده است. به طور مثال در حسینیه جماران تهران درخواست صندوق اضافی شد اما صندوقی به محل اخذ رای نیامد. یا در ستاد انتخابات کشور برخی از مردم از ساعت 11 تا 15:30 موفق به رای دادن نشده بودند. گزارش‌ها از سایر نقاط هم حاکی از این است که در برخی از شعب اخذ رای مردم بیش از چهار ساعت برای انداختن رای خود به صندوق در صف ایستاده‌اند.

بسیاری از مخاطبان ایسنا هم در نظرات خود زیر اخبار انتخابات از این نکته گلایه کرده و خواستار تمهیداتی برای رفع این معضل شده‌اند. ایجاد صفوف طولانی قاعدتا نیاز به صندوق‌های بیشتری به خصوص در شعب پرازدحام دارد که وزارت کشور می‌تواند با ارسال صندوق‌های سیار به این شعب کمی از خستگی و کلافگی مردم آن هم با وجود آفتاب و گرمای اردیبهشت بکاهد. هنوز چند ساعت تا پایان انتخابات باقی مانده و ادامه این روند ممکن است عده‌ای را از رای دادن منصرف کند و باعث کاهش مشارکت حداکثری در انتخابات شود.

بنابراین دلایل برای حل این مشکل مردم که باعث شکایات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و در برخورد با خبرنگاران شده، بد نیست وزارت کشور تمهیدات لازم را بیاندیشد تا میزان مشارکت بیشتری را در انتخابات امروز شاهد باشیم_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر