کد خبر: 21460
A
فرامرزیان، دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان

«هاشمی» نمی تواند شهردار شود/ میثاق‎نامه را امضا کرده/ استعفا دهد رای نمی‎آورد

دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان ضمن تاکید بر اینکه «محسن هاشمی» گزینه شهرداری نیست؛ گفت: اعضای لیست امید این تعهد را داده‎اند که کسی انصراف ندهد. چراکه فرصت حضور را از یک اصلاح‎طلب می‎گیرند. اگر کسی از این اعضاء استعفا دهد قطعا برای شهردار شدن رای نخواهد آورد.

«هاشمی» نمی تواند شهردار شود/ میثاق‎نامه را امضا کرده/ استعفا دهد رای نمی‎آورد
 دیده بان ایران؛ با انتخاب کامل لیست امید در انتخابات شورای شهر، تهران پس از سه دوره  شاهد یک دست شدن اعضاء شورای شهر است. مردم انتظار دارند این یک دستی از آشفتگی شهر کم کند و اولین و مهم‎ترین گام برای بهبود اوضاع آشفته تهران انتخاب شهرداری کارآمد و پاکدست است.
 
گزینه‎های زیادی برای شهرداری تهران چه قبل از انتخابات شورای شهر و چه بعد از آن مطرح شده است که یکی از این گزینه‎ها «محسن هاشمی» است. گزینه‎های زیاد دیگری هم از سوی احزاب مختلف و مردم مطرح می‎شود که تاکنون هیچ کدام از آنها مورد تایید هیچ کدام از اعضاء لیست امید قرار نگرفته است.
 
دیروز غلامحسین کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران با بیان اینکه محسن هاشمی از گزینه‎های شهرداری تهران است، به انتخاب گفت: محسن هاشمی اگر تمایلی داشته باشد، باتوجه به سابقه و فعالیتی که داشته چه در مترو چه در حوزه شهری، از گزینه‌های شهرداری تهران است.
 
این در حالی است که سید محمود میرلوحی، منتخب مردم تهران در دور پنجم شورای شهر در گفت‎وگویی طبق میثاق‎نامه اعضاء شورای شهر، اعضاء لیست امید نمی‎توانند گزینه‎ای برای شهرداری باشند. بنابراین محسن هاشمی گزینه شهرداری تهران نیست.
 
قبل از انتخابات نیز گمانه‎زنی‎هایی مبنی بر اینکه محسن هاشمی میثاق‎نامه لیست امید را امضا نکرده است مطرح بود که شورای عالی سیاست‎گذاری این گمانه‎زنی را رد کرد اما، خود هاشمی در رد یا تایید این آن حرفی نزد.
 
مساله اصلی این است که با انصراف یکی از اعضاء لیست امید در شورای شهر تهران سرلیست اصول‎گراها وارد شورا می‎شود و شورا را از یک دستی که سه دور انتظار آن را می‎کشیدیم خارج می‎کند با این اوصاف باید دید خود لیست امید چه گزینه‎ای را برای شهرداری تهران مطرح می‎کنند. 
 
ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان در گفت‎وگو با رویداد 24 در این خصوص گفت: همه دوستانی که کاندید شورای شهر شدند این تعهد را دادند که انصراف ندهند، چون فرصت حضور را از یک اصلاح‎طلب می‎گیرند. اعضای لیست امید این تعهد را داده‎اند که کسی انصراف ندهد.
 
او ادامه داد: اگر کسی استعفا دهد قطعا برای شهردار شدن رای نخواهد آورد. اگر جایگزین کسی که انصراف می‎دهد اصلاح‎طلب بود آسیب کمتری وارد می‎شد اما باز هم این تعهد مساله مهمی است که اعضاء تا اتمام کار در شورا با قدرت حضور داشته باشند و به مردمی که آنها را برای شورای شهر انتخاب کرده‎اند خدمت‌رسانی کنند. 
 
دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان  ضمن تاکید بر اینکه «محسن هاشمی» گزینه شهرداری نیست، بیان کرد: تمام اعضاء لیست امید میثاق‎نامه را امضا کرده‎اند، آقای هاشمی هم در جلسه‎ای که منتخبان و اعضاء شورا حضور داشتند این میثاق‎نامه را امضا کرده است. غیر از این حاشیه‎سازی دوستانی است که می‎خواهند اثر بخشی لیست را کم کنند.
 
فرامرزیان در خصوص پیشنهاد شورای عالی سیاست‎گذاری برای شهرداری گفت: شورای عالی سیاست‎گذاری مسئول انتخاب شهردار نیست اما در مجموعه برنامه‌هایی که قبلا ارائه داده است پیشنهادش به شورا این بوده که باید شهرداری انتخاب شود که  بتواند برنامه‎های شورا را به خوبی اجرا کند.
 
او در پایان افزود: هر پیشنهاد و گزینه‎ای که مطرح می‎شود گمانه‎زنی است در پروسه انتخاب با گمانه‎زنی‎های زیادی روبرو هستیم. انتخاب شهردار بر عهده اعضاء شورای شهر است و ما از مجموعه لیست امید انتظار داریم شهرداری را انتخاب کند که از طریق مدیریت او  اوضاع تهران بهبود پیدا کند. 

رویداد 24 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر