کد خبر: 21515
A

رقابت بین یک اصولگرا و یک مدیراحمدی نژاد بر سر کرسی مجلس در اصفهان/ماجرای177هزار رای سفید

حاشیه‌های انتخاباتی اصفهان تمامی ندارد و از سال ٩٤ به بعد این شهر در خبرهای انتخاباتی همواره خبرساز بوده است.

رقابت بین یک اصولگرا و یک مدیراحمدی نژاد بر سر کرسی مجلس در اصفهان/ماجرای177هزار رای سفید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ اعتماد نوشت: ماجرا از هفت اسفند ٩٤ آغاز شد. مینو خالقی که در لیست اصلاح‌طلبان بود، توانست به عنوان منتخب سوم مردم این شهر به بهارستان راه پیدا کند اما در نخستین روزهای سال ٩٥ بود که شورای نگهبان اعلام کرد مینو خالقی را رد صلاحیت کرده است. این نخستین‌بار بود که یک منتخب پس از کسب رای مردم و اتمام انتخابات رد صلاحیت می‌شد. اعتراض‌ها راه به جایی نبرد و در نهایت تکلیف کرسی منتخب سوم مردم اصفهان به انتخابات میان دوره‌ای واگذار شد.
 شگفتی دیگر اما مربوط به افرادی بود که برای انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان ثبت نام کردند. حمید رسایی که پیش از آن در انتخابات هفت اسفند از تهران نام‌نویسی کرده و رد صلاحیت شده بود خود را به اصفهان رساند و ثبت نام کرد و این‌بار تایید صلاحیت شد و در مقابل نامزدهای اصلاح‌طلبی که در هفتم اسفند تایید صلاحیت شده بودند و در لیست امید این شهر هم حضور داشتند و موفق به کسب آرا نشده بودند این‌بار توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.
 حمید رسایی به نفع حسن کامران کنار رفت تا در شرایط نبود رقیب اصلاح‌طلب او راحت‌تر به بهارستان راه پیدا کند. در این میان اصلاح‌طلبان مانده بودند با انتخاباتی که هیچ نامزدی ندارد که خبر رسید اصلاح‌طلبان از سید مجید موسویان حمایت کرده‌اند. اما از گوشه و کنار خبر می‌رسید که بسیاری از اصلاح‌طلبان اصفهان و حامیان‌شان نظر مثبتی روی موسویان ندارند و او را از مدیران دولت احمدی‌نژاد می‌دانستند.
در چنین شرایطی انتخابات میان دوره‌ای در ٢٩ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار شد و حسن کامران با کسب ٢٤٣ هزار ٨٨٩ رای برنده انتخابات اعلام شد و پس از آن موسویان با کسب ٢٣٣ هزار رای در جایگاه دوم ایستاد و به بهارستان راه پیدا نکرد. اما میزان آرای باطله در اصفهان خبر ساز شد. از آنجایی که در انتخابات شورای شهر لیست اصلاح‌طلبان تمام کرسی‌های اصفهان را از آن خود کرد این شایبه را به وجود آورد که چگونه حسن کامران پیروز این میدان بوده است.
 «اعتماد» این موضوع را از مسوولان در اصفهان پیگیری کرد و یک منبع آگاه در فرمانداری اصفهان گفت: میزان آرای باطله در انتخابات میان دوره‌ای اصفهان زیاد بود. او تایید کرد میزان آرای باطله حدود ١٧٧ هزار رای بوده است اما توضیحات دیگری در این زمینه ارایه کرد.
 این منبع آگاه در فرمانداری به «اعتماد» گفت: ما در انتخابات میان دوره‌ای اصفهان با پدیده‌ای به نام رای سفید مواجه شدیم. او ادامه داد: بخش زیادی از آرای باطله برای انتخابات میان دوره‌ای رای سفید بود. از او در مورد علت این موضوع پرسیدم و او گفت: دلیل این موضوع مشخص است. در این انتخابات حضور حامیان اصلاح‌طلبان زیاد بود. قاعدتا انتخاب آنها حسن کامران نبود و از سوی دیگر مجید موسویان را هم که از مدیران دوره احمدی‌نژاد بود را نمی‌توانستند به عنوان اصلاح‌طلب قبول کنند و به همین دلیل بخش زیادی از مردم حامی اصلاح‌طلبان رای سفید داده‌اند.
 او همچنین در پایان تاکید کرد: آقای موسویان خودشان هم با فرماندار دیدار کردند و هم با هیات اجرایی و هیات نظارت در انتخابات و پس از مطلع شدن از میزان آرای سفید متقاعد شدند که تخلف گسترده یا تقلبی در انتخابات صورت نگرفته و ایشان رای نیاورده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر