کد خبر: 21569
A
تندگویان در گفت و گو دیده بان ایران:

نباید برای نامگذاری معابر بین اهالی فرهنگ و هنر تبعیض قائل شد/ باید برای کیارستمی هم محلی نام گذاری کرد/ امیدوارم در شورای جدید جایی را در خور آیت الله هاشمی نام گذاری کنند

محمد مهدی تندگویان رئیس کمیسیون شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به مصوب امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: پیشنهاد نام گذاری محلی به نام مرحوم فرج الله سلحشور از سوی آقای شاکری رئیس کمیسیون نام گذاری به صحن ارائه شد و گفتند که یک میدان کوچکی است که تا به امروز اسم هم نداشته است

نباید برای نامگذاری معابر بین اهالی فرهنگ و هنر تبعیض قائل شد/ باید برای کیارستمی هم محلی نام گذاری کرد/ امیدوارم در شورای جدید جایی را  در خور آیت الله هاشمی نام گذاری کنند

دیده بان ایران- محمود اکبری کیا: نام گذاری خیابان ها و معابر نیز از مواردی است که در متاسفانه در شورای اسلامی شهر چهارم تهران دچار مباحث سیاسی شد و اصولگرایان شورای شهر بعد از آنکه اجازه ندادند مکانی مناسب به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی که زحمات و خدمات بسیار ارزنده ای برای ایران داشته است در پایتخت نام گذاری شود حال در آخرین روز های عمر شورای چهارم که هیچ کدام از اصولگرایان به شورای جدید راه نیافتند در اقدامی نام میدانی در منطقه 5 تهران را به نام فرج الله سلحشور نام گذاری کردند.

اگر چه ارج نهادن به بزرگان، شهدا و همه اقشار مختلف امری پسندیده و نیکی است اما گویا شورای شهر تهران در خصوص احترام به اهالی فرهنگ و هنر نیز همچون شخصیت های سیاسی جناحی عمل می کند چرا که بی تردید همه اهالی فرهنگ و هنر و سینما بر این باور دارند که عباس کیارستمی، کارگردان صاحب سبک و شناخته شده سینمای ایران در عرصه های معتبر بین المللی است که آثار و افتخارات وی بیش از فرج الله سلحشور بود و برای نام گذاری محلی به نام این کارگردان بین المللی پیش تر اقدام می کرد.

محمد مهدی تندگویان رئیس کمیسیون شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به مصوب امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: پیشنهاد نام گذاری محلی به نام مرحوم فرج الله سلحشور از سوی آقای شاکری رئیس کمیسیون نام گذاری به صحن ارائه شد و گفتند که یک میدان کوچکی است که تا به امروز اسم هم نداشته است.

وی با بیان اینکه بنده به دلیل تبیض بین اهالی فرهنگ و هنر مخالف بودم گفت: اگر قرار است که شورای شهر این کار را انجام دهد باید نسبت به همه هنرمندان باشد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آقای کیارستمی در عرصه هنر به عنوان کارگردان شناخته شده، مطرح، معتبر و دارای مقام‌های مختلف بین المللی است که حداقل باید برای ایشان هم این اتفاق صورت می‌گرفت.

تندگویان با اشاره به نام گذاری محلی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: با این شورا ما به نتیجه نمی رسیم و به عقیده من بهتر شد که به تعویق افتاد؛ در شورای جدید خود آقای هاشمی هم هستند و جایی در خور و شأن آیت الله هاشمی نام گذاری می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اشاره به اینکه باید علاوه بر وحدت رویه و کلأ موضوع را تغییر داد گفت:  اینکه ما بخواهیم همه شهر و خیابان ها را تغییر نام دهیم که بعضی از آنها هم هیچ وقت در بین مردم جا نمی‌افتد؛ درست نیست.

وی گفت: در کمیسیون شهر سازی طرحی ارائه کرده بودیم در خصوص ساماندهی معابر که بیشتر نام گذاری خیابان ها بر اساس "شماره گذاری" صورت گیرد؛ طوری که مردم با عدد خیابان را پیدا کنند که اینکار نقشه یابی بهتری داشت و کل شهر فرم بهتری پیدا می‌کرد.

تندگویان گفت: در شرایط فعلی خیلی از نام ها چندین بار در شهر تکرار شده است که این خود در موضوع شهر سازی یکی از معضلات می باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به این که ما باید بحث توریسم را در نظر بگیریم و جهانی عمل کنیم افزود: با این شرایط نتوانستیم پاسخگوی خانواده های شهداء و اقشار جامعه باشیم و اگر خیابان ها و معابر را بر اساس "شماره " نام گذاری کنیم این شائبه ها پیش نمی آید و کسی هم دنبال سهم نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر