کد خبر: 21575
A
ظریفیان:

انتظارات اصلاح‎طلبان از دولت آینده «روحانی»

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأکید کرد: در دوره قبل به دلیل آواربرداری باید با احتیاط رفتار می‌شد تا آسیبی وارد نشود بنابراین به افرادی نیاز بود تا از تجربه خوبی برخوردار باشند، الآن تا حدودی ریل‌گذاری شده و نیاز داریم لوکوموتیو را بر روی این ریل قرار دهیم منتها باید سرعت حرکت بیشتری به خرج داد.

انتظارات اصلاح‎طلبان از دولت آینده «روحانی»
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأکید کرد: در دوره قبل به دلیل آواربرداری باید با احتیاط رفتار می‌شد تا آسیبی وارد نشود بنابراین به افرادی نیاز بود تا از تجربه خوبی برخوردار باشند، الآن تا حدودی ریل‌گذاری شده و نیاز داریم لوکوموتیو را بر روی این ریل قرار دهیم منتها باید سرعت حرکت بیشتری به خرج داد.
 
انتظار برای اصلاح کابینه و ترمیم و تغییرات جدی در نقاط ضعف دولت یازدهم برای دولت آینده کاملاً منطقی و درست محسوب می‌شود.
 
در دولت یازدهم تیم اطلاع‌رسانی دولت بسیار ضعیف عمل کرد و باوجود نقدهای فراوان کار خود را با همان شیوه ادامه داد. در حوزه‌های اقتصادی نیز بین وزارتخانه‌های مرتبط ناهماهنگی وجود داشت و برنامه‌های خود را به‌طور جداگانه دنبال می‌کردند، به‌طور نمونه در حوزه صنعت نقطه‌ضعف جدی دیده می‌شد که نیاز است در دولت آینده حتماً رفع شود.
 
علاوه بر وزرای اقتصادی دولت روحانی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم هم موفق به برآورده کردن انتظارات نشدند. بنابراین درصورتی‌که کابینه ترمیم پیدا نکند به‌طور حتم ضربه‌ای نه‌تنها به‌اعتدال گرایان بلکه به اصلاح‌طلبانی که در این دور از انتخابات تمام‌قد از حسن روحانی حمایت کردند و بنا دارند تا در سال 1400 با کاندیدایی دیگر مجدد وارد صحنه رقابت‌ها شوند، زده خواهد شد.
 
غلامرضا ظریفیان،عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، در گفت‎وگو با رویداد 24درباره انتظارات از روحانی گفت: در اولین پیام‌های آقای رئیس‌جمهور به ملت ایران این نکته مورداشاره قرار گرفت که سعی می‌شود تا در دولت آینده شاهد اشتباهات کمتری باشیم. در پیام مقام رهبری هم تعبیر «جوانانه » طرح شد و در هنگامه شروع دولت جدید نیز بحث و گفت‌وگوهایی در نقد دولت حتی توسط حامیان او به میان آمده، بنابراین دولت به دلایل عدیده‌ای نیاز به بازسازی دارد.
 
وی در خصوص این دلایل توضیح داد: در دوره قبل به دلیل آواربرداری باید با احتیاط رفتار می‌شد تا آسیبی وارد نشود بنابراین به افرادی نیاز بود تا از تجربه خوبی برخوردار باشند، الآن تا حدودی ریل‌گذاری شده و نیاز داریم لوکوموتیو را بر روی این ریل قرار دهیم منتها باید سرعت حرکت بیشتری به خرج داد.
 
ظریفیان در ادامه بیان کرد: رئیس‌جمهور وعده‌هایی به مردم داده که تحقق آن‌ها نیازمند انرژی و سرعت بیشتر است تا مردم احساس کنند به دولتی رأی دادند که برای حل جدی مشکلات با سرعت بالاتری نسبت به گذشته آمده است. این مسئله انتظارات عموم، نخبگان و احزاب به‌حساب می‌آید و حتی رقبا هم از امروز حرکت دولت را دقیق‌تر نگاه می‌کنند.
 
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: دولت باید برای اینکه خود را از تجربه ذی‌قیمت مدیران قدیمی‌تر محروم نکند، اتاق فکرهای واقعی و جدی تشکیل دهد که بسیاری از آن‌ها در این اتاق فکرها مستقر شوند تا سرعت در کنار تجربه قرار گیرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از کانون‌های حمایت از دولت جوانان بودند و نقش بسیار مهمی در رساندن پیام روانی و ایجاد فضای شورونشاط انتخاباتی ایفا کردند بنابراین دولت باید در بخش‌هایی که مربوط به این گروه در جامعه می‌شود از کسانی استفاده کند که از سرعت بالاتری برخوردار باشند.
 
ظریفیان یادآور شد: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در حال عملیاتی شدن است و آن‌هم تبدیل معاونت وزارت جوانان و ورزش به سازمان جوانان در سطح معاونت ریاست جمهوری است. دولت نیاز دارد از جوانان به‌عنوان مشاوران جوان بهره ببرد تا برای دوره بعدی و مسئولیت‌های جدیدتر آماده شوند. این انتظار به‌جایی است که عملیاتی کردن اش نشان می‌دهد دولت خود را برای یک جهش بزرگ آماده می‌کند.
 
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در رابطه با احتمال آسیب به وجهه اصلاح‌طلبان در صورت رفع نشدن مشکلات برای ریاست جمهوری 1400 توضیح داد: مردم در این چند سال نشان دادند به نگاه‌های خردورزانه توجه ویژه‌ای دارند و از جریانی که بیشتر از این نگاه بهره می‌برند، حمایت به عمل می‌آورند. علاوه بر این مشخص کردند که عقد اخوت با هیچ جریانی نبسته‌اند و هرگاه پاسخگو نباشند آن جریان را پس خواهند زد.
 
ظریفیان در این خصوص نکات زیر را موردتوجه قرارداد: نکته اول این است که اصلاح‌طلبان باید به‌شدت ضد فساد باشند و اگر از درون خود فسادی رخ داد با مردم مطرح کنند زیرا نسبت به فساد حساسیت وجود دارد و جریان اصلاح‌طلب که به‌طور نسبی سالم زندگی کرده، نیاز است تا به این مسئله دقت کند. نکته بعدی این است که نباید نسبت به بیان شعارهای آزادی خواهانِ، درباره عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت حساسیت خود را کم کنند، مردم ایران با مشکلات طبقاتی روبرو هستند، بنابراین باید به این بخش توجه ویژه داشته باشند.
 
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص نکته بعدی در همین رابطه اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید استراتژی و برنامه داشته باشند تا بتوانند خود را ارزیابی و نقد کنند. آنان بدین‌وسیله به کاستن آسیب‌ها و افزایش بهره‌وری جناح سیاسی‌شان کمک خواهند کرد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: حیات جریان اصلاح‌طلبی در کشور به میزان کارآمدی و اندازه‌ای که به اصلاحات اجتماعی توجه می‌شود، پیوند خواهد خورد زیرا اصلاحات فقط در عرصه سیاسی صورت نمی‌گیرد و توجه جدی به مسائلی مانند بهداشت، محیط‌زیست، سبک زندگی و... بسیار لازم است.

منبع: رویداد 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر