کد خبر: 21669
A

مناظره زیبا کلام و رامین باموضوع تحلیل انتخابات ریاست جمهوری در مشهد

مناظره ای با محوریت تحلیل انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم روز چهارشنبه با حضور صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و محمد علی رامین مشاور رسانه ای دولت نهم در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مناظره زیبا کلام و رامین باموضوع تحلیل انتخابات ریاست جمهوری در مشهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زیبا کلام در این مناطره که با عنوان غوغای روحانی و با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد ،‌ اظهار کرد: باید به شرایط عادی کشور برگردیم و ارزیابی مناسبی را از اوضاع و احوال کشور ارائه دهیم. 
وی با اشاره به اینکه بر اساس دیدگاه من دو جریان سیاسی در کشور وجود ندارد، خاطر نشان کرد: شاید در دهه 80 می توانستیم در خصوص دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در کشور صحبت کنیم ولیکن در شرایط فعلی به دلیل فرو رفتن جریان اصولگرایی در یک خواب زمستانی نمی توان از دو جریان فعال در کشور نام برد. 
این استاد دانشگاه تهران گفت: جریان اصولگرایی نسبت به برخی از تغییرات به وجود آمده در کشور بی تفاوت است هر چند در دوم خرداد 76 انتظار می رفت که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آن سال این جریان بیدار شود. 
زیباکلام با بیان اینکه پیام انتخابات سال 76 در آن برهه بسیار مهم و اساسی بود، خاطر نشان کرد: جریان اصولگرایی در طول سال 52 هفته تریبون نماز جمعه را در اختیار دارد و در طول 24 ساعت صدا و سیما در اختیار آن هاست ولیکن در شرایط فعلی برخی نمی توانند برگزاری چنین مناظره هایی را تحمل کنند. 
وی با اشاره به اینکه در سال 84 نیز اصولگرایان توانستند تمامی قوا را در اختیار بگیرند، اظهار کرد: سال 88 نیز اصلاح طلبان را به توطئه و خیانت علیه کشور متهم کردند و با اتوبوس ملت را دور هم جمع کردند و از آن به عنوان یک حماسه یاد کردند. 
زیباکلام یادآور شد: بعد از انتخابات 24 خرداد 92 بار دیگر شرایط جدیدی در کشور حاکم شد و حتی در انتخابات مجلس لیست اصولگرایان نتوانست یک نماینده داشته باشد زیرا هر زمان در کشور شورای نگهبان یک پنجره امید را به وجود آورده بود اصلاح طلبان توانستند کرسی هایی را بدست آورند.. 
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بدون اینکه از این اتفاقات درس بگیرند تلاش کردند که دولت را تخریب کنند، ظرف دو دهه این ششمین بار بود که ملت گفتند ما جهان بینی و سیاست خارجی و داخلی شما ( جریان اصولگرایی) را قبول نداریم. 
وی با اشاره به اینکه سئوال اساسی این است که آیا می خواهیم صدای دیگری در این کشور برخواسته شود یا خیر؟، اظهار کرد: برخی در شرایط فعلی می خواهند انتخابات را کوچک جلوه دهند و از آن به عنوان یک دستاورد برای خود یاد می کنند. 
زیباکلام با بیان اینکه روند شکل گیری استادی در دانشگاه تهران بسیار سخت و دشوار است، خاطر نشان کرد: من جزو اساتیدی هستم که در کوتاه ترین زمان ممکن این مراحل را طی کردم و هیچ سالی نگذشته که گروه و پایه ام را نگرفته باشم، اما با وجود تمامی این موضوعات یک کلام از صحبت های آقای رامین را متوجه نشدم. 
وی یادآور شد: افرادی که امروز با نظرات و دیدگاه های جریان اصولگرایی نسبتی ندارند در آموزش و پرورش و دانشگاه محیط این کشور رشد کرده اند ولیکن برخی نمی خواهند به این موضوعات توجه کنند. 
این استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: یک جریان سیاسی وقتی شکست می خورد، کار را تعطیل می کند و مسیر طی شده را بررسی می کند، اما آیا اصولگرایی این سئوال را از خود پرسیده است؟ 
این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: اختلاف اساسی ما این بود که انقلاب اسلامی ایران برای تحقق آزادی، دموکراسی و آزادی بیان شکل گرفت و در ادامه مبانی همچون آمریکا ستیزی در کشور ترویج پیدا کرد. 
وی با بیان اینکه آزادی تمامی زندانیان سیاسی از جمله آرزوهای کسانی بود که در تظاهرات شرکت می کردند، ادامه داد: تنها راهی که در برابر ما قرار دارد این است که سعی کنیم نظام اسلامی را به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی برگردانیم. 

** هدف اصلی آمریکا این است که در کشور انتخابات برگزار نشود 
مشاور رسانه ای دولت نهم نیز در این نشست خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی هرکس بتواند جماعت را گیج کند مردم بیشتر از آن استقبال می کنند و تشویقش می کنند. 
محمد علی رامین اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی در شرایط فعلی تلاش کرده تا سلطه بین المللی را از بین ببرد و تا کنون در این مسیر بسیار موفق بوده است. 
وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب سه جریان انقلابی، ضد انقلابی و جریان محافظه کار شکل گرفت، گفت: گروه محافظه کاران ملی در طول تاریخ به عنوان اصولگرا و جریان محافظه کار بین المللی به عنوان اصلاح طلب شناخته شدند. 
مشاور رسانه ای دولت نهم اظهار کرد: در طول تاریخ نیز جریان های ضد انقلابی در داخل و خارج از کشور تلاش کردند تا این انقلاب نتواند در مسیر اصلی خود حرکت کند. 
رامین با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از سلطه آمریکا خارج شده اند، یادآور شد: جمهوری اسلامی با ابزار انتخابات کاری کرده که آن ها از یک روحانی در داخل کشور حمایت می کنند و نمی خواهند یک روحانی دیگر پیروز میدان شود. 
وی ادامه داد: تلاش می کنند در شرایط فعلی جوانان را دچار دو قطبی کنند و مسائلی همچون جنگ و صلح، موافق و مخالف را ترویج می دهند. 
این فعال سیاسی اصولگرا با ابیان اینکه باید از افرادی که چنین موضوعاتی را مطرح می کنند پرسید که تو چه فردی هستی که با وجود تو جنگ نمی شود؟ اظهار کرد: آیا رقبای دیگر در انتخابات خشونت طلب و جنگ طلب بودند و با آمدن یک فرد تحت هیچ شرایطی جنگی علیه کشور رخ نمی دهد. 
رامین خاطر نشان کرد: سینه برخی از افراد اسرار نظام را در دل خود جای داده است و اگر آن ها بر ملا نمی کنند نشان از اخلاقشان است. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران توسط انگلیسی ها در دوره رضاخان با رویکرد تربیت نیروی انسانی بر اساس سیاست خودشان ساخته شده است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی در شرایط فعلی دچار یک تعارض شده زیرا در غرب و اروپا اول نظام آموزشی مدونی را ایجاد می کنند که دارای یک سری اندیشه ها و انگیزه ها است و بر اساس آن یک نظام سیاسی درست می کنند. 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هنوز نظام آموزشی جدیدی را تاسیس نکرده است و متاسفانه همان نظام انگلیسی ادامه پیدا کرده است. 
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا تلاش کرده اند تا حتی یکبار انتخابات در کشورهای منطقه برگزار نشود و مردم به پای صندوق های رای نیایند. 
رامین تصریح کرد: هدف اصلی آمریکایی ها این است که انتخابات در کشور برگزار نشود و در این مسیر هرکسی قانون کشور را بشکند مورد حمایت غربی ها قرار می گیرد. 
مشاور رسانه ای دولت نهم با بیان اینکه من طرفدار شکستن حصر در کشور هستم، خاطر نشان کرد:البته منظور من حصری است که افرادی آمدند و مورد اعتماد نظام واقع شدند و نظام برای آن ها رای کسب کرد و در نهایت آن ها به رای ملت تمکین نکردند و از کشورهای غربی درخواست کردند که ایران وارد حصر شدید شود. 
رامین در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه تمدن سازی در انقلاب اسلامی امری زمان بر است، خاطر نشان کرد: برخی از کشورها برای دست یابی به یک تمدن بیش از 300 سال زمان صرف کرده اند و در این مسیر باید یک نظام اموزشی مناسب نظر گرفته شود. 
مشاوره رسانه ای دولت نهم خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی برای احیاء تمدن نوین اسلامی تاسیس شده است و در این مسیر آزادی هم ضد استبداد است ولیکن باید این آزادی تفسیر شود زیرا شاه آزادی جنسی، فحشا و هرزگی را به صورت عمومی تبلیغ و ترویج می کرد. 
وی با بیان اینکه فاحشگی و رابطه جنسی دو نفر در ملاء عام به عنوان یک تئاتر اجرا می شد، خاطر نشان کرد: آزادی که در انقلاب اسلامی مطرح می شود آزادی قانونی و مشروعی است که در قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته شده است. 
رامین یادآور شد: قانون در اختیار دولت ها نیست که یک دولت بگوید من آزادی را به کشور برمی گردانم و دیگری بگوید من مخالف آزادی هستم. 
وی گفت: توهین به شعور هر انسانی یک حقارت انسانی است و هرکس بخواهد فرد دیگری را تحقیر کند خودش حقیر می شود، این نظام با وجودی که یک هدف بسیار بزرگی را دنبال می کند از همین ابزار مردم سالاری استفاده می کند و در این نظام همه در راستای آرمان بزرگ حرکت می کنند. 
این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: دولت تلاش کرد با ترفندهای مختلف آرا را به سمت خود جلب کند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرد، اما در پایان با رفتار مناسب جریان رقیب؛ هیچ سطل آشغالی در کشور آتش نگرفت. 
وی یادآور شد: رئیس دولت دهم هم مردم را خس و خاشاک خطاب نکرد بلکه گفته بود 40 میلیون به خیابان آمدند و تنها 4 نفر خس و خاشاک می خواهند رای ملت را نادیده بگیرند. 
رامین ادامه داد: اگر دولتی دنبال کار و تلاش و آبادانی باشد مردم می آیند پای صندوق رای و اگر عملکرد یک دولت مایوس کننده باشد تمامی ظرفیت و امید جامعه از بین ببرد مردم پای صندوق های رای نمی آیند هرچند که ممکن است با تبلیغات روانی عده ای را به سمت صندوق های رای سوق دهند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر