کد خبر: 21686
A
شجاعی در مراسم تقدیر از فعالان ستاد روحانی:

مشارکت مردم رای به تدوام سازندگی و اصلاحات بود/ زنان در این دوره از انتخابات از فریب‌کاری و استفاده از دین احساس خطر کردند

مشاور زنان در دولت اصلاحات گفت: زنان ما پایبند به ارزش‌های دینی و اخلاقی هستند و امنیت را با آزادی می خواهند و مشارکت اجتماعی با حفظ کیان خانواده را می‌طلبند.

مشارکت مردم رای به تدوام سازندگی و اصلاحات بود/ زنان در این دوره از انتخابات از فریب‌کاری و استفاده از دین احساس خطر کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، زهرا شجاعی در مراسم تقدیر از فعالان ستادهای انتخاباتی روحانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت:  مادامی که جریان اصلاحی طلبی در جامعه رواج  داشته باشد خداوند آن جامعه را نابود نخواهد کرد. یاد و حماسه خرداد ۷۶ که به فرموده رهبری انقلاب، انقلاب را برای مدت‌ها بیمه کرد، یاد و حماسه سوم خرداد ۶۱ که خدا به دست آنان خرمشهر را آزاد کرد، یاد و خاطره ۱۴ خرداد که روح خدا با قلبی آرام به ملکوت پیوست، یاد و خاطره ۱۵ خرداد ۴۲ و یاد و خاطره حماسه ۲۵خرداد ۸۸ که فریادی در سکوت بود را گرامی می‌داریم.

عضو شورای راهبردی زنان ستاد روحانی انتخابات ۲۹ اردیبهشت را نصاب جدیدی در مردم سالاری، نمایش نجابت و متانت در تثبیت اقتدارملی و انسجام بود، اظهار کرد: حضور پرشور و شعور زنان و مردان و جوانان در انتخابات، رای به تدوام سازندگی،  اصلاحات و اعتدال برمبنای عقلانیت و تددبیر بود.

مشاور زنان در دولت اصلاحات ادامه داد: شاید بتوان گفت یکی ازدستارودهای انتخابات اخیر، نمایش سرمایه اجتماعی بود که گمان می‌رفت با بی‌اخلاقی ها در سال‌های گذشته کاهش یافته و در مسیر اضمحلال قرار گرفته است.

شجاعی گفت: آقای روییس جمهور این بار نیز زنان در یکی از مقدرات شرکت کردند و در اقصی نقاط شهری و روستایی، خانه دار و شاغل و ... همه و همه چه در تشویق و ترغیب و چه در آفرینش حماسه، نقش آفرینی کردند. زنان در این دوره نه براساس مطالبه‌گری بلکه تکلیف‌مداری وارد صحنه شدند و از فریب‌کاری و استفاده از دین و اینکه هدف، وسیله را توجیه می‌کند احساس خطرکردند و نگران نسل جوان بودند. لذا احساس تکلیف کردند و با سرمایه‌های مادی و معنوی آمدند و حتی دوشاش مردان و شاید جلوتر از آنها حرکت کردند.

این فعال حوزه زنان تاکید کرد: آقای رییس جمهو اینک نوبت دولتمردان و دولتزنان است که به تکلیف خود عمل کنند. ما اجرای بی تنازل قانون اساسی وفصل سوم قانون اساسی که در آن حقوق ملت ذکر شده را می خواهیم. عمل به برنامه ششم که عدالت جنسیتی را مدنظر قرار داده می خواهیم .

او با بیان اینکه زنان به قناعت مشهور هستند و ما زیاده خواهی نیستیم، ادامه داد: زنان ما پایبند به ارزش‌های دینی و اخلاقی هستند و امنیت را با آزادی می خواهند و مشارکت اجتماعی با حفظ کیان خانواده را می‌طلبند. آقای رییس جمهور به برکت انفاس قدسی امام زنان آگاه تر، ماهر و توانمندتر شده اند و این سرمایه اجتماعی و انسانی آمادگی خورا در برای مشارکت در توسعه اعلام می‌کند. تدبیر و عقلانیت ایجاب می کند از این سرمایه استفاده شود زینهار عدم استفاده موجب بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی شود.

شجاعی در پایان تصریح کرد: در سفرهایی که به برخی از نقاط کشور داشتم متوجه شدم برخی از مدیران میانی شما دل درگروی دولت شما ندارند و با تعلل و و ضعف مدیریتی موجب نارضایتی مردم را فراهم می کنند. امید است کارآمدی و همسویی را ملاک کار قرار دهید.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر