کد خبر: 21699
A
دیدار شمخانی با وزیر امنیت ملی آفریقای جنوبی

دیدار شمخانی با نماینده ویژه پوتین

دبیر شورای امنیت ملی ایران و وزیر امنیت ملی آفریقای جنوبی، بر لزوم پیگیری و نهایی‌سازی پیش‌نویس موافقتنامه امنیتی میان دو کشور تاکید کردند.

دیدار شمخانی با نماینده ویژه پوتین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، در جریان این دیدار که در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی پنج قاره جهان در روسیه انجام شد، علی شمخانی - دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران - با تجلیل از نقش نلسون ماندلا به عنوان اسطوره جهانی مبارز در راه آزادی و ظلم‌ستیزی اظهار کرد: مردم دو کشور ایران و افریقای جنوبی ویژگی‌های منحصر به فردی در مقابله با نظام سلطه و ایستادگی در مسیر تحقق آرمان‌های انسانی و اخلاقی دارند.

شمخانی با قدردانی از عدم همراهی آفریقای جنوبی با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی میان ایران و آفریقای را اعلام کرد.

داوید ماهلوبو - وزیر امنیت ملی آفریقای جنوبی - نیز در این دیدار از مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای جهانی و دستیابی به حقوق قانونی خود را نشان‌دهنده اتحاد ملی و انسجام سیاسی در این کشور عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد که باید با تلاش مشترک بیش از پیش فعال شود.

وی با پذیرش دعوت دریابان شمخانی برای سفر به ایران اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک برای امضای توافقنامه امنیتی میان دو کشور به تهران عزیمت کند.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر