کد خبر: 21862
A

برخی جریان‌های قدرت طلب به دنبال تغییر در هیات رییسه کارآمد مجلس هستند

نتیجه انتخابات 29 اردیبهشت گویی به دل برخی ننشسته و در همین راستا سعی می‌کنند تا از مسیرهای مختلف این شیرینی را به کام ملت تلخ کنند و نگذارند مردم طعم این پیروزی را حس کنند.

برخی جریان‌های قدرت طلب به دنبال تغییر در هیات رییسه کارآمد مجلس هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه قانون در ادامه گزارش خودش نوشت: از زیر سوال بردن انتخابات به نحوه‌های مختلف تا شیطنت‌هایی برای ترمیم زخم این شکست عظیم، همه از روش‌های این رویکرد ناصحیح است. شنیده‌ها حاکی از آن است برخی جریان‌های حاکم در مجلس‌شورای اسلامی و خارج از آن که از شکست ابراهیم رئیسی و جریانش احساس خطر کرده‌اند، تلاش می‌کنند تا وزن سیاسی را در کشور به حالت تعادل برسانند و نگذارند صددرصد قدرت از دست محافظه‌کاران خارج شود.

جلسه حذف سیاسی

ماجرا از این قرار است که روز گذشته نماینده‌جریان‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، مانند فراکسیون‌ امید، یاران لاریجانی وپایداری ‌ها همه دور یکدیگر جمع شده‌بودند تا در جلسه‌ این هفته مجلس شورای اسلامی برای ترکیب هیات رییسه‌پارلمان ایران، تصمیم بگیرند. گویی در این دورهمی قرارشده است، هیات‌رییسه‌ای که به مدت یک‌سال بهترین رویکرد را در قبال مسائل مختلف کشور در پیش گرفته بود، ترکیبش برهم خورده و عده‌ای‌ مخالفان دولت را در صدر بهارستان بنشانند تا سازناکوک بزنند! در این جلسه شخصیت‌هایی حضور داشتند که انتخاب‌شان در هیات‌رییسه اول مجلس دهم سبب شد تا امیدهای فراوانی در میان مردم ایجاد شود. افرادی که مدت‌ها توسط جریان‌های افراطی سرکوب می شدند و اجازه صحبت به آن‌ها داده نمی‌شد. این‌بار نیز گویی قرار است آن‌ها را از صدر بهارستان به کف پارلمان بکشانند تا صدای آن‌ها توسط هیات رییسه‌ای که با آرای نمایندگان خاص مهندسی می شود، دوباره به گوش مردم نرسد. طبق اخبار رسیده، گویی جریان‌های قدرت‌طلب برای علی مطهری و محمد علی وکیلی دو نماینده تهران نقشه‌ها دارند و سعی دارند تا آنان را حذف کنند! البته به نظر می رسد این رفتار به دلایل کاری نیست بلکه به واسطه دیدار با رییس دولت اصلاحات است !

پیچ تاریخی

نکته مهم اینجاست که در این دوره از مجلس شورای اسلامی باید تصمیمات بزرگی برای کشور و آینده ملت ایران گرفته شود. مشخص نیست با نشستن افرادی با سلیقه‌های افراطی بر صدر بهارستان، در زمان تحلیف رییس‌جمهور، روزهای رای اعتماد به وزرای روحانی، تصویب لوایح مختلف و هزاران رویداد دیگری که قرار است توسط این مجلس صورت گیرد، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد .

تلاشی با پیشینه ناکام

یک بار دیگر در زمان به قدرت رسیدن دولت اصلاحات نیز این واقعه رخ داد. زمانی که هیات رییسه مجلس پنجم که پارلمان موازی دولت اول اصلاحات بود نیز تحت فشار قرار گرفت تا تغییر کند ولی تدبیر مقامات ارشد جمهوری اسلامی این اجازه را نداد.

تدبیر لازم

امروز نیز اکثریت مجلس شورای اسلامی مانند آن زمانی که در اختیار ناطق‌نوری بود، در دستان نزدیکان آقای لاریجانی است و این موضوع را نمی‌توان انکار کرد ولی رییس‌مجلس، خود از شخصیت‌هایی به حساب می‌آید که‌ منافع ملی را همواره به مصلحت‌های جناحی ترجیح داده وامید است این‌بار نیز تدبیر او اجازه تغییرات جناحی در هیات رییسه را ندهد .

نه به یک‌شنبه‌های سیاه!

نباید فراموش کرد که مردم از زمان کنار رفتن مجلس نهم مفهوم حقیقی آرامش سیاسی را بعد از چند سال مشاهده کرده‌‌اند و دیگر تاب و تحمل یک‌شنبه‌های سیاه را ندارند. در روزهایی که دشمنان این نظام و کشور، تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و در همسایگی ایران، دور یکدیگر جمع می‌شوند که به ملت ما ضربه بزنند، نباید در داخل نظام تصمیماتی گرفته شود که به همگرایی قوای نظام خدشه وارد کند و آرامش مردم را برهم بزند. هرگونه جابه‌جایی سیاسی و جناحی در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ویژه در صدر آن، می‌تواند بدنه اجتماعی را دچار سرخوردگی کند چرا که این بدنه در این مدت، به جز تدبیر وکفایت از هیات رییسه کنونی مجلس مساله‌ای ندیده‌است. امیدواریم همان‌گونه که مسئولان ارشد کشور در انتخابات نشان دادند می‌توانند منفعت‌های ملی را به سودهای زودگذر و جناحی ترجیح دهند، در این موضوع نیز بهترین تصمیم را گرفته و اجازه ندهند تا فشارهای برخی جریان‌های قدرت طلب، سبب ثبت یک‌شنبه‌های سیاه دیگری در تاریخ شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر