کد خبر: 21866
A
مبلغ در گفتگو با دیده بان ایران:

روحانی در گام اول تیم اطلاع رسانی خود را تغییر دهد/ تیم اطلاع رسانی دولت دوازدهم باید کارآمد، حرفه‌ای و شجاع باشد

مرتضی مبلغ ضعف دیگر دولت یازدهم را تیم رسانه‌ای آن دانست و گفت: یکی دیگر از ضعف های دولت یازدهم تیم رسانه‌ای دولت بود و که در شرایطی که جریانات بسیار گسترده رسانه‌ای به صورت راهبردی علیه دولت سیاه نمایی می‌کردند باید یک تیم کارآمد، حرفه‌ای و شجاع پاسخگوی همه موارد باشد، مسائل را بهتر عنوان کند و تعامل عمیق تر و گسترده تر با مردم داشته باشد.

روحانی در گام اول تیم اطلاع رسانی خود را تغییر دهد/ تیم اطلاع رسانی دولت دوازدهم باید کارآمد، حرفه‌ای و شجاع باشد

دیده بان ایران _ محمود اکبری کیا: کابینه دوازدهم در آستانه شکل گیری می باشد تا با رفع نقاط ضعف کابینه یازدهم، کابینه قوی تشکیل شود.مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره نقاط ضعف دولت یازدهم اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم دولت یازدهم و ترکیب کابینه، مدیریت در بخش‌های سیاسی و رسانه‌ای است که دلیل عمدأ آن به مجلس نهم بر‌ می‌گردد که مجلسی مخالف دولت بود و دولت برای انتخاب کابینه مورد نظر خود با مشکلات گسترده‌ای مواجه بود. 

وی ادامه داد: در شرایط موجود و با توجه به این که مجلس دهم، مجلسی هم سو با دولت است؛ آقای روحانی باید از طریق مدیران مجرب و با تجربه و شجاع استفاده و در ابتدای امر یک کابینه توانمند در تراز این انتخابات و وعده‌هایی دادند تشکیل بدهند و با این بازوهای توانمند بتوانند مشکلات را حل‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضعف دولت یازدهم را در دو بخش عنوان کرد وگفت: ضعف های دولت یازدهم در دو بخش محسوس بود؛ یکی در تیم سیاسی و مدیران سیاسی به ویژه در استان ها بود که مشاهده کردیم تعداد قابل توجه‌ای از مدیران سیاسی استانی در تراز جامع و مطالبات جامع نبودند و عملکردشان موجب نارضایتی جامعه شد و نتوانستند آن طور که باید عمل کنند و رفتارهایی در شأن جامعه و خود آقای روحانی داشته باشند.

وی ضعف دیگر دولت یازدهم را تیم رسانه‌ای آن دانست و گفت: یکی دیگر از ضعف های دولت یازدهم تیم رسانه‌ای دولت بود و که در شرایطی که جریانات بسیار گسترده رسانه‌ای به صورت راهبردی علیه دولت سیاه نمایی می‌کردند باید یک تیم کارآمد، حرفه‌ای و شجاع پاسخگوی همه موارد باشد، مسائل را بهتر عنوان کند و تعامل عمیق تر و گسترده تر با مردم داشته باشد.

***تیم اقتصادی دولت در مجموع موفق بود

مبلغ عملکرد تیم اقتصادی دولت را در مجموع قابل قبول دانست و گفت: وضعیت اقتصادی به قدری پیچیده و سخت و خرابی‌های دوران گذشته گسترده بود که عملکرد موفق تیم اقتصادی قابل مشاهده است و توقع می رود که تیم اقتصادی آینده منسجم تر عمل کند.

وی ادامه داد: نقدی که مخالفان دولت مطرح می‌کنند این است که چرا همه این مشکلات و خرابی‌ها در طی 4 سال بر طرف نشده است؟ در حالی که هیچ صاحب نظر منصف و با وجدانی اعتقادی به حل این حجم از مشکلات در 4 سال ندارد؛بلکه کارشناسان معتقدکه دو دهه طول می‌کشد که این خرابی ها به جای اول خود باز گردد.

مرتضی مبلغ به ویژگی‌های مدیران کابینه دوازدهم اشاره کرد و گفت: مدیرانی که در این شرایط کار می‌کنند باید شجاع باشد چرا که مدیری توانمد باشد اما شجاعت لازم را دارا نباشد با فشار‌ها، اعراب‌ها و عملیات روانی کم خاصیت می‌شوند و نمی‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات افزود اینکه گفته می شود باید از نیرو‌های اصلاح طلب استفاده شود به همین دلیل است که ریسک پذیری بالاتری دارند و با انگیزه تمام می‌توانند وارد کار شوند و معتقدانه نسبت به برنامه‌ها با انگیزه تمام کارکنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر