کد خبر: 21955
A

حق شناس: نصف کابینه بایدعوض شود/ اصولگرایان قبل ازانتخاب رئیسی به عنوان رهبرشان، گفتمانشان را درست کنند

عضو شورای شهر پنجم: اگر آقای روحانی بخواهد به وعده‌های خود عمل کند و برای فایق شدن به مشکلاتی که با آن روبه رو است کاری کند، باید ٥٠ درصد از کابینه یا معاونین خود را ترمیم کند. شرایط و بستر جدید نیازمند نیروهای تازه نفس‌تر، توانمند‌تر و باورمند‌تر به برنامه‌های آقای روحانی است.

حق شناس: نصف کابینه بایدعوض شود/ اصولگرایان قبل ازانتخاب رئیسی به عنوان رهبرشان، گفتمانشان را درست کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدجواد حق شناس چهره اصلاح طلب منتخب شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه اعتماد به برخی سوالات پاسخ داد.

وی در باره تغییرات در کابینه دولت دوازدهم گفت:

 

اگر آقای روحانی بخواهد به وعده‌های خود عمل کند و برای فایق شدن به مشکلاتی که با آن روبه رو است کاری کند، باید ٥٠ درصد از کابینه یا معاونین خود را ترمیم کند. شرایط و بستر جدید نیازمند نیروهای
تازه نفس‌تر، توانمند‌تر و باورمند‌تر به برنامه‌های آقای روحانی است.

حق شناس در این خصوص که"رای ١٥میلیونی رییسی او را ذخیره طلایی اصولگرایان کرده و می‌تواند در مقام رهبری اصولگرایان قرار بگیرد"گفت:

 

آقای رییسی سابقه‌ای در عرصه سیاست نداشته است. این تمام هم و غم تشکیلاتی بود که با نگاه سخت افزاری و با یک نگاه تشکیلاتی غیر سیاسی و از موضع عاملیت توانست بخشی از آرای جریان اصولگرایی را جمع‌آوری کند. اگر به جمع آرای اصولگرایان در ادوار انتخاباتی ٩٢ و ٩٦ نگاهی کنیم می‌بینیم این آرای آنها به لحاظ کمی سقوط هم کرده و افزایش نداشته است؛ لذا جریان اصولگرا قبل از اینکه سراغ یافتن رهبری برای این جریان برود، باید به آسیب‌شناسی در حوزه گفتمانی شان بپردازند. تا زمانی که در این مورد چاره‌ای نیندیشند نمی‌توانند کاری کنند. زمانی رهبری یک جریان مطرح است که گفتمان کارآمد باشد و بعد متناسب با آن گفتمان است که باید رهبری جریان سیاسی را انتخاب کنیم تا بتواند به آن گفتمان حیات ببخشد و اهداف آن را پیگیری کند. اگر ندانیم که در فضا و جغرافیای سیاسی کشور چه می‌خواهیم یک رهبر به چه کاری می‌آید؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر