کد خبر: 21961
A
محمد رضا تابش:

مردم به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال دل بسته اند

مردم در عمل نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی علاقمندند، به قانون اساسی پایبندندو با همه کمبود‌ها و مشکلاتی که دارند راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده است بر وعده های دیگران ترجیح می‌دهند. به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال، دل بسته‌اند.

مردم به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال دل بسته اند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد رضا تابش در نطق پیش از دستور خود گفت: فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه دعا و ماه مهمانی خدا را به عموم مردم عزیز ایران و نمایندگان محترم تبریک می‌گویم.

امید آنکه در این ماه خیر و برکت، تقدیر مملکتمان هرچه نیکوتر رقم خورد.

ماه خرداد را آغاز کرده ایم، ماه حادثه‌ها و حماسه‌ها، ماهی‌ که خلاصه تاریخ انقلاب اسلامی است.

امسال بر گذشت تاریخ از هر روز آن تأمل کنیم و از دیروز برای امروز و فردای خود، جامعه و کشورمان درسی بیاموزیم:

در آستانه پنجاه‌ و چهارمین سالگرد پانزده خرداد هستیم؛ نقطه عطف مبارزات علیه استبداد و به تعبیر حضرت امام نقطه امید به رهایی. تاریخ را دوباره بخوانیم.

 

امسال چهلمین سال رحلت دکتر علی شریعتی است 29 خرداد، نماد حضور موثر روشنفکر مسلمان در متن زندگی و تلاش مردم. دغدغه‌ها و دستاوردهای بزرگان اندیشه را پاس بداریم. سی پنجمین سالگرد حماسه آزادی خرمشهر است. سوم خرداد، روزی که حیات و عزت و امید به میان همه ایرانیان بازگشت. از روزهای پر درس تاریخ به سادگی نگذریم. چهاردهم خرداد، از روزی که روح خدا به خدا پیوست هم بیست و هشت سال گذشته است: اندیشه‌ها، آرمان‌ها و وصایای امام راحل را بازخوانی کنیم و پاس بداریم و حماسه دوم خرداد، روز پیروزی مردم سالاری در ایران هم امسال 20 ساله شد. روزی که ملت بزرگ ایران با انتخاب سیدمحمدخاتمی پیامی نو به تاریخ داد: پیام حرمت انسان، قدرت جامعه مدنی، منزلت جهانی ایران گشایش فرصت‌های جدید برای بهبود معیشت مردم و اقتصاد ملی. ملت را امروز از آن سرمایه‌های ملی محروم نکنیم. روزی پرشکوه را هم پشت سرگذاشتیم. روز 29 اردیبهشت. حماسه بزرگ مشارکت وآگاهی و انتخاب مردم. 

 

به نمایندگی از مردم فهیم و متدین شهرستان اردکان و استان یزد افتخار می‌کنم که با مشارکت نود و چهار درصدی خود در انتخابات و رأی چشمگیر به آقای دکتر روحانی، در این حماسه ملی سهم و نقش ویژه‌ای داشتند و انتخابات شوراها نیز با مشارکت آنها به بهترین نحو ممکن برگزار شد. قدردان این مردم خوب باشیم و بر حل مشکلات آنها کمر همت ببندیم. خصوصاً تامین آب برای استان یزد که یک مسئله حیاتی است. به عنوان نماینده همه مردم ایران در مجلس، به شور و شعور و مدنیت ملت ایران در خلق حماسه اردیبهشت، می‌بالم.

 

باید قدردان راهنمایی ها و دوراندیشی‌های رهبر معظم انقلاب باشیم که با اعتماد به ملت و اعتبار بخشیدن به صندوق رأی، زمینه‌ مشارکت و رقابت حداکثری  مردم و ارتقای منزلت ایران در جهان را فراهم ساختند.

تبریک می‌گویم به جناب آقای دکتر روحانی منتخب شایسته ملت و جناب آقای دکتر جهانگیری، مدافع شایسته حق و حقیقت و همه فعالان سیاسی و مدنی و اجتماعی و فرهنگی و همه ناظران و مجریان و برگزار کنندگان این انتخابات که توانستند دوباره به مردم امید و به کشور اعتبار ببخشند.

مردم کار خود را به نحو احسن انجام دادند، اما کار دولت و مجلس و نظام آغاز شده است تا به مسائل و انتظارات و مطالبات مردم به جدیت و سرعت و صراحت پاسخ گویند.

مردم هم نشان دادند که چه می‌‌خواهند و هم نشان دادند که چه نمی‌خواهند. با رأی خود گفتند که از چه می‌ترسند و به چه امید دارند.

 

اکنون وظیفه ماست به همه خواسته‌ها و امید‌های مردم که با صراحت و متانت در همه جای ایران مطرح شده است، توجه کنیم.

مردم در عمل نشان دادند که به نظام جمهوری اسلامی علاقمندند، به قانون اساسی پایبندندو با همه کمبود‌ها و مشکلاتی که دارند راهی را که دولت تدبیر و امید برای اداره کشور برگزیده است بر وعده های دیگران ترجیح می‌دهند. به پیشبرد اصلاحات و منش اعتدال، دل بسته‌اند.

راه غلبه بر مسائل پیش رو را گفت و گو و مردم‌سالاری می‌دانند و در عین حال بر رفع محدودیت‌ها برای حضور همه اندیشه‌ها و ظرفیت‌ها در توسعه همه جانبه کشور تأکید دارند. رفع حصر و محدودیت‌ها، فصل مشترک صدای غالب در این انتخابات بود. پس بیایید و بیائیم با تمکین به این قاعده دموکراتیک به دنبال گفتگو و اجماع ملی بر سر همه مسائل کشور باشیم و با هم همه آنها را حل کنیم.

 

اجماع ملی بر سر حاکمیت قانون و احقاق حقوق شهروندی، بر سر دفاع از آزادی‌های مصرح فردی و اجتماعی، بر سر حل مسأله اشتغال مولد، بر سر حل مسائل زیست محیطی و آب، بر سر اصلاح ساختار‌های اداری و اجرائی بر سر مطالبات جوانان و زنان و نخبگان و اقوام و بر سر همه چالش‌ها و ابر چالشهایی که امروز برابر جامعه و نظام قراردارد.

البته لازمه این اجماع و تفاهم، گذر از سوء ظن‌ها به حسن ظن هاست. زمان به ما اجازه نمی‌دهد که فرصت‌ها را از دست بدهیم و از سرمایه های معنوی و ملی در جهت تحرک هرچه بیشتر، قدم بر نداریم.

 

پس باید همه دست به دست هم بدهیم و در جهت توفیق هر چه بیشتر دولت آینده که توفیق نظام، توفیق رهبری معظم انقلاب و توفیق ایران عزیز است، لحظه ای درنگ نکنیم ما در فراکسیون امید راه تعامل و همراهی و همکاری با سایر فراکسیون ها و دولت را وجهه همت خویش قرار داده ایم و انتظار همراهمی داریم تا آرامش و امنیت مردم و پیشرفت و توسعه کشور رقم بخورد.

کار نمایندگان محترم مجلس، کمیسیون‌‌ها و فراکسیون‌ها از این پس سنگین‌تر و جدی تر است. بکوشیم که در این راه اشتباه نکنیم و زمان را از دست ندهیم./ی

آب این رود به سرچشه نمی‌آید باز    بهتر آنست که غفلت نکنیم از آغاز

 

والسلام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر