کد خبر: 21962
A

الیاس حضرتی : طیف طرفداران لاریجانی و جبهه پایداری به یک ائتلاف رسیده اند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خبر داد که در جریان جلسات مربوط به انتخاب هسأت رئیسه مجلس دهم در سال دوم «متوجه شدیم که طیف طرفداران آقای لاریجانی و جبهه پایداری به یک ائتلاف رسیده اند».

الیاس حضرتی : طیف طرفداران لاریجانی و جبهه پایداری به یک ائتلاف رسیده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ الیاس حضرتی در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم در سال آغاز سال دوم اظهار کرد: با تمام جلساتی که با طیف طرفداران آقای لاریجانی تحت عنوان اصولگرایان معتدل یا مستقلین  داشته ایم تلاش داشته ایم رییس و نواب فعلی را حفظ کنیم و صرفا تغییراتی در سطح منشی ها شکل گیرد؛ اما این توافق حاصل نشد چون ظاهرا طیف نمایندگان طرفدار آقای لاریجانی با طیف پایداری در خصوص بستن هیات رئیسه توافق کرده و حتی آقای حاج بابایی را به عنوان نایب رییس مجلس به جای دکتر مطهری در نظر گرفته اند.

وی با بیان اینکه پایداری ها با طیف طرفداران آقای لاریجانی، هیأت رئیسه را به صورت 6 به 6 تقسیم کرده اند و حتی شاید یه جای دکتر پزشکیان کاظم جلالی به عنوان نایب رئیس در پیشنهادات داشته باشند، گفت: ما سه جلسه با آقایان جلالی و نعمتی به عنوان نمایندگان فراکسیون مستقلین داشتیم و همچنین من و آقای وکیلی وحسین زاده ... نیز یک جلسه با شخص آقای لاریجانی داشته ایم که متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد و ما متوجه شدیم که طیف طرفداران آقای لاریجانی و جبهه پایداری به یک ائتلاف رسیده اند. همچنین یک جلسه هم ائتلاف پایداری و اصولگرایان معتدل با آقای مطهری داشته اند و گفته اند هیات رییسه را 6 به 6 تقسیم کرده ایم که مطهری در پاسخ به آنها گفته پس برای چه نزد من آمده اید؟!

حضرتی یادآور شد: من در جلسه امروز فراکسیون امید گزارش جلسات را بیان کردم و اعلام کردم مطهری خط قرمز ماست؛ او صدای رسای مردم و مجلس و تابلوی حریّت و آزادگی یک نماینده است و ما اجازه نمی دهیم نواب رئیس حذف شوند و اگر کف مطالبات ما که آقای مطهری و حفظ هیات رییسه موجود است رعایت نشود مجبوریم لیست مستقل ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در عین حال راه مذاکرات را با آقای لاریجانی و طیف ایشان نبسته ایم اما آرام آرام به لیست مستقل فکر میکنیم؛ برای شروع کارهم آقای پزشکان بر اساس رای گیری به عنوان کاندیدای ریاست مجلس از سوی فراکسیون امید انتخاب شد.

عضو فراکسیون امید با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آنها راه مذاکره را نبندند و بتوانیم به تعامل مثبتی برسیم، تصریح کرد: به نظر من فشارهای سنگینی روی شخص لاریجانی از بیرون مجلس هست که افرادی مثل مطهری را حذف کند، اما این اتفاق نه به نفع شخص لاریجانی است نه دولت و از این افتراق هم دولت متضرر می شود هم لاریجانی.

وی تأکید کرد: برای لاریجانی برازنده نیست که پس از حواث تلخ کشوردر سالهای اخیر با پایداری ائتلاف کند؛ راه جلوگیری از اختلاف نیز حفظ کف خواسته های ما در هیأت رئیسه است.

حضرتی در پایان اظهار کرد: پیام مردم در انتخابات  ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل است که متاسفانه  برخی آن را به هم می زنند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر