کد خبر: 21969
A
عبدالله ناصری در گفتگو با دیده بان ایران:

تردید ندارم که روحانی بسیار بیشتر از این می‌توانست رای بیاورد اما عملکرد ضعیف وزارت کشور مانع شد/تیم #اطلاع رسانی دولت یازدهم غیر منسجم و غیر کارشناسی است بخشی از دست‌اندرکاران آن با دولت همسویی ندارند

ناصری: حوزه اطلاع رسانی دولت یازدهم بسیار ناکار آمد و ضعیف است / در میان مدیران استانی به خصوص فرمانداران و بخشدارانی هستند که ریشه در دولت قبل دارند به تعبیری قریب به 50 درصد آنها مدیران دولت قبل می باشند/ تردید ندارم که روحانی بسیار بیشتر از این می‌توانست رای بیاورد و رکورد رای احمدی نژاد را با فاصله معنا داری در سال 88 بشکند

تردید ندارم که روحانی بسیار بیشتر از این می‌توانست رای بیاورد اما عملکرد ضعیف وزارت کشور مانع شد/تیم #اطلاع رسانی دولت یازدهم غیر منسجم و غیر کارشناسی است بخشی از دست‌اندرکاران آن با دولت همسویی ندارند

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا: حسن روحانی در آستانه تشکیل کابینه خود برای دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران است؛ کابینه ای که به گفته خود قرار است از کابینه که پیرترین کابینه بعد از انقلاب می باشد، جوان تر باشد.

همگان به خوبی می دانند که کابینه اول روحانی، کابینه ایی پیر و محافظه کار بود. 

 بخشی از دلایل حضور وزرای محافظه کار را باید در مجلس نهم  جستجو کرد مجلسی که در جناح مخالف دولت بود و به بسیاری از وزراء مورد نظر روحانی رای نداد. 

پس از انتخابات مجلس دهم شرایط سیاسی کشور تغییر پیدا کرد؛ به دنبال این تغییر این باور در رسانه ها و فضای سیاسی ایجاد شد که حسن روحانی یاران خود را در دولت دوازدهم با مجلسی همراه و همسو تشکیل خواهد داد. 

پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ در گفت و گو با عبدالله ناصری به تشریح ترکیب آینده کابینه روحانی و بررسی نقاط ضعف دولت فعلی پرداخته است: 

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره نقاط ضعف کابینه یازدهم اظهار کرد: حوزه اطلاع رسانی و سخنگویی دولت یازدهم  بسیار ناکار آمد و ضعیف است  و از ابتدای فعالیت  دولت یازدهم انفعال خود را نشان داد.

وی ادامه داد: تیم اطلاع رسانی دولت یازدهم  غیر منسجم و غیر کارشناسی است. ناچارم اذعان کنم که بخشی از دست‌اندرکاران آن همسویی با دولت ندارند. 

عبدالله ناصری به تشریح عملکرد وزرات کشور در طول چهار سال گذشته  پرداخت و گفت: وزارت کشور یکی از ستون‌های اصلی تحقق مطالبات مردم است و باید این را در نظر گرفت که دوره دوم، دوره پایانی آقای روحانی است که به مراتب  این دوره بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرد اصول گرایان برای جبران شکست امسال  عملکرد روحانی در دولت دوازدهم را بیش از گذشته مورد نقد قرار خواهند داد. بنابراین آقای روحانی باید  در گام اول با تشکیل کابینه ای قوی و در گام دوم با  نظارت بر عملکرد مدیران عالی و میانی دولتی را تشکیل دهد که بتواند مطالبات مردم عمل نماید.

عضو بنیاد باران به مدیران استانی اشاره کرد و گفت: می توانم ادعا کنم در میان مدیران استانی بهخصوص فرمانداران و بخشدارانی هستند که ریشه در دولت قبل دارند به تعبیری درست تر قریب به 50 درصد آنها  مدیران دولت قبل می باشند.

ناصری به انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و افزود: انتخابات 29 اردیبهشت علی رغم  شکوه و عظمتی که داشت ناکار آمدی و ناتوانی وزیر کشور را نشان داد به طوری که معاون رئیس جمهور اعلام کرد آقای روحانی می توانست 3 میلیون بیشتر رای آورد.

مدیر عامل سابق ایرنا در گفت و گو با دیده بان ایران  افزود: بنده به عنوان یک کنشگر که در ستاد آقای روحانی فعالیت می کردم با قاطعیت می‌گویم که آقای رحمانی فضلی و تیم برگزاری انتخابات از جمله فرماندار تهران نتوانستند بخشی آرای روحانی را جذب کنند. فرماندار تهران و برخی فرمانداران  هنوز از مدیران دولت سابق هستند. عملکرد ضعیف آنها باعث شد بسیاری از مردم نتوانند رای بدهند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: انتخاباتی که تا به امروز 40 بار برگزار شده است؛ یک مدل خاصی داشته اما امسال توسط وزیر کشور و تیم برگزار کننده متاسفانه روال دیگری پیدا کرد که  باعث ناراحتی و شکوایه فعالان سیاسی شد. 

عبد الله ناصری افزود: من تردید ندارم که آقای روحانی بسیار بیشتر از این می‌توانست رای بیاورد و رکورد رای آقای احمدی نژاد را با فاصله معنا داری  در سال 88 بشکند.

وی گفت: آقای رحمانی فضلی یک شخصیت اصولگرای معتدل است هر چند  عملکرد او  در انتخابات مجلس  دهم مناسب بود    اما شواهد نشان می دهدکه مجموعه تحت امر وی در انتخابات ریاست جمهوری عملکرد مناسبی نداشته است.  

**اصلاح طلبان  از کابینه دوازدهم سهم خواهی نخواهند کرد

عبدالله ناصری با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی اشاره کرد: اصلاح طلبان از سال 92 که نامزد مورد حمایت خود را آقای روحانی انتخاب کردند؛ هیچ وقت سهم خواهی از آقای روحانی نداشتند  و در این کابینه نیز سهم خواهی در حوزه‌های مدیریتی نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه آنچه که برای اصلاح طلبان و رهبری جریان اصلاحات مهم است، گفت: کارآمدی مدیران ارشد دولت برای جریان اصلاحات مهم است و اگر مدیری معتدل و کار آمد در کابینه باشد حتما مورد حمایت اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

**رئیس جمهور برای استفاده از نیروهای جوان، زن و اهل سنت اراده و عزم جدی داشته باشد

این فعال سیاسی با اشاره به حضور جوانان در کابینه اظهار کرد: من عنوان نمی‌کنم که یک وزیر در مسند وزارت قرار گیرد اما حتما می‌تواند آقای روحانی به جوانان اعتماد کند؛ کاری که به نظر من دولت احمدی نژاد انجام داد و درست است که؛ خیلی از موارد پست‌های سنگینی را به افراد ناکار آمد داد اما از این جهت پیروز بود.

وی ادامه داد: دولت یازدهم چندین فرماندار اهل سنت داشت که طبق گزارش‌های رسیده جزء مدیران موفق محلی بودند.

ناصری اظهار کرد:  دولت باید برنامه‌ مدونی در استفاده از نیروهای جوان تحصیلکرده داشته باشد این افراد با توجه به تجربه و توانمندی در رده‌های مختلف به کار گرفته شوند.

 

 

عبد الله ناصری در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک همان طور که بار‌ها اعلام شده است، میانگین سنی کابینه آقای روحانی در بعد از انقلاب پیرترین کابینه بود اما به این نکته باید منصفانه اعتراف کرد که طبیعتأ دولتی که یک ویرانه را بعد از 8 سال تحویل می‌گیرد ناچار است از مدیران با تجربه‌ای استفاده کند اما می‌توان درکنار دست این افراد از نیرو های جوان و زن استفاده کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر