کد خبر: 22074
A

شاگرد مصباح چه اتهامی به ظریف زده است؟!

انتشار فیلم سخنرانی محمود نبویان از شاگردان مصباح یزدی و عضو گروه پایداری در مجلس سابق در فریدونکنار، جنجال سیاسی بزرگی به راه انداخته است.

شاگرد مصباح چه اتهامی به ظریف زده است؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هر چند او در سخنرانی‌های خود، همواره دولت و به ویژه وزارت خارجه را بعد از برجام تخریب کرده اما در این سخنرانی تهمت‌ها و افتراهای خطرناک به روحانی و ظریف نسبت می‌دهد تا جایی که دستگاه خارجه مجبور به اقامه دعوا در قوه قضائیه شده است.

جنجالی‌ترین جمله او که موجب رنجش شدید محمد جواد ظریف شده آنجا است که ادعا می‌کند: امریکا یک شرط جدید گذاشته است. حتما باور نمی‌کنید. من هم جای شما بودم باور نمی‌کردم. اما مطالعه کنید. امریکا گفته است در صورتی رابطه بانکی برقرار می‌شود که شما «حاج قاسم سلیمانی» را کت بسته به ما تحویل بدهید! متاسفانه وزیر دولت روحانی رفت و تعهدش را به امریکا داد و برگشت!

محورهای اظهارات این چهره اصولگرا که در انتخابات حامی ابراهیم رئیسی بود به شرح زیر است:

- آدمی هست که به او گزارش می‌دهند، دارد چرت می‌زند.

- در ۱۸ شرکت هم عضو هیات مدیره است.

- آدم خجالت می‌کشد زیرا در کمتر خانه‌ای است که یک جوان بیکار و ازدواج نکرده وجود نداشته باشد. این حاصل این ۴ سال است. مشکلات بود اما به این صورت نبود.

- امروز یک خبری شنیدم از بچه‌های صنعتی خود استان مازندران. گفت وزیر راه نمی‌داد که من در مازندران کار تولیدی کنم. خلاصه با وزیر دیدار کردم. گفت راهش این است که اول با خانواده من چفت بشوی و بعد بروی کار خودت را انجام بدهی!

- 4 سال همه ما را سر کار گذاشتند تحت عنوان برجام. به دستور امریکا در فردو و نطنز را تخته کردیم. اراک را بتون ریختیم فقط برای اینکه تحریم‌ها برداشته شود. ۹۰درصد هسته‌ای خودمان را از دست دادیم و ۱۰۰۰ دانشمند هسته‌ای خودمان را اخراج کردیم. چی به دست آوردیم؟

- من دبیر کمیسیون ویژه برجام بودم. در برجام نوشته شده و امریکا گفته که ۷۵درصد تحریم‌ها را دست نمی‌زنیم ولی ظریف از طرف روحانی رفته و تعهد داده که عیبی ندارد.

- در ژنو به ما تعهد داده بودند که ۲۵درصد تحریم‌ها یعنی تحریم‌های هسته‌‎ای را برمی‌داریم اما اکنون بعد از اینکه ما به همه تعهدات خودمان نقد عمل کردیم، آنها می‌گویند ما فقط نصف تعهدات خودمان را عمل می‌کنیم.

- امریکا به ما قول داده بود که ما تحریم‌های بانکی را برمی‌داریم تا شما بتوانید پول نفت خودتان را به داخل کشور منتقل کنید. قرار بود در دی ماه ۹۴ این کار را بکند اما الان بعد از یک سال و نیم امریکا زیر قول خودش زده است در حالی که ما ۹۰درصد صنعت هسته‌ای خودمان را تعطیل کردیم.

- ما الان نفت صادر می‌کنیم اما امریکا نمی‌گذارد یک دلار آن را به ایران بیاوریم و باید چمدانی بیاوریم. پول‌های فروش نفت ما در بانک‌های اتحادیه اروپا بلوکه شده و نه تنها به ما سود نمی‌دهند بلکه به خاطر نگهداری پول‌های ما از ما کارمزد هم می‌گیرند. حاصل دیپلماسی غلط را ببینید!

- بگذارید یک نمونه دیگر را بگویم. نمی‌خواستم وارد این بحث شوم. الان امریکا یک شرط جدید گذاشته است. حتما باور نمی‌کنید. من هم جای شما بودم باور نمی‌کردم اما مطالعه کنید. امریکا گفته است در صورتی رابطه بانکی برقرار می‌شود که شما «حاج قاسم سلیمانی» را کت بسته به ما تحویل بدهید! متاسفانه وزیر دولت روحانی رفت و تعهدش را به امریکا داد و برگشت!

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر