کد خبر: 22162
A

نماینده اصلاح‌طلب: اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلف جمع نقیضین است/یک‎سوم کابینه تغییر کند

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: برخی بزرگان کشور با استفاده از الفاظی جدید و البته غریب تحت عنوان رای حلال و مومنانه و با اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلفات که جمع نقیضین است، تلاش کردند پیروزی آقای روحانی را تحت شعاع قرار دهند.

نماینده اصلاح‌طلب: اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلف جمع نقیضین است/یک‎سوم کابینه تغییر کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرج‎الله رجبی نماینده شیراز در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز - سه شنبه- گفت: حضور بی نظیر مردم پای صندوق‎های رای یک دستاورد بزرگ ملی است،‌ متاسفانه برخی از بزرگان کشور علی رغم جایگاه با اهمیت‎شان، بدون توجه به ابعاد موضوع حضور مردم، با ایجاد شبهه در تعداد آراء و کیفیت آن تلاش کردند که در جهت منابع حزب خود گام بردارند.

رجبی ادامه داد: آنها با استفاده از الفاظی جدید و البته غریب تحت عنوان رای حلال و مومنانه و با اذعان همزمان به صحت انتخابات و وجود تخلفات که جمع نقیضین است، تلاش کردند پیروزی آقای روحانی را تحت شعاع قرار دهند. غافل از اینکه اظهارات ایشان خواه و ناخواه انتخابات شکوهمند مردم را تحت شعاع قرار می‎دهد. این گفته ها خلاف منافع ملی است و لازم است این دوستان سخنانشان را اصلاح کنند.

او خطاب به رئیس جمهور، اظهار کرد: میلیون ها نفر در میتینگ های انتخاباتی خواسته خود را به شما اعلام کردند و اولویت هایشان را که اتفاقا اقتصادی نبود و اجتماعی و سیاسی بود به شما بیان کردند و گفتند که ملت "مرغکی" نیست که فقط به آب و دانه نیاز داشته باشد،‌ شما هم به کرات تعهد خود را به نسبت به پیگیری این خواسته ها اعلام  نمودید. حالا این گوی و این میدان.

این نماینده مجلس دهم اشاره ای هم به ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات داشت و گفت: همه می دانند در قرن 21 ممنوع التصویر کردن یاران انقلاب و استفاده از محدودیت های امنیتی در دراز مدت پاسخگو نیست. باید این موضوع بررسی شود. در حالی که سال ها تلاش شده بود با تولید ساعت ها برنامه در صدا و سیما و به کار گیری شیوه های امنیتی، بسیاری از مطالبات مردم را سطحی و کم بها و محصول القائات خارجی معرفی کنند اما در فضای آزاد انتخاباتی، جوانان باز هم بر همان خواسته ها تاکید و آن را تکرار کردند.

او ادامه داد: «آقای رئیس جمهور کسانی که به شما رای ندادند هم از جنس ما و  پاره تن ایران هستند.‌ ما آمده ایم تا مخالفان ما هم بتوانند حرف بزنند،‌ انتقاد ما به آن دوره هشت ساله فضای تک صدایی بود. امروز شما را به شنیدن صدای مخالفان دعوت می کنم و البته به آن عزیزان هم عرض می کنم که اجازه فرمایید آسیاب به نوبت. برای چابک کردن کابینه باید دست محکم بر سر و روی آن بکشید. از من می شنوید حداقل یک سوم کابینه باید از شما خداحافظی کنند.- خبرآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر