کد خبر: 22221
A

عضوجبهه پایداری: ما 12نفریم در مجلس؛کاری به دیگران نداریم، خودمان برای انتخابات هیات رئیسه، لیست میدهیم

اوضاع در فراکسیون ولایی چندان به خوبی پیش نمی‌رود. فراکسیونی که به گفته ابطحی نماینده خمینی شهر و از اعضای این فراکسیون حداکثر ٨٠ عضو بیشتر ندارد و با منتفی شدن ائتلاف ٦-٦ دست‌شان خالی‌تر از هر زمان دیگری شده است.

عضوجبهه پایداری: ما 12نفریم در مجلس؛کاری به دیگران نداریم، خودمان برای انتخابات هیات رئیسه، لیست میدهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ اعتماد در باره انتخابات هیات رئیسه مجلس نوشت: جبار کوچکی‌نژاد از اعضای شورای مرکزی فراکسیون ولایی بعد از جلسه مشترک‌شان با فراکسیون مستقلین به «اعتماد» می‌گوید مدل‌های زیادی مطرح شد اما ما بر روی همان توافق ٦-٦ قبلی تاکید داشتیم. اما در نهایت مستقلین مصر بودند و روی توافق ٣-٣-٣ اصرار داشتند. و می‌گفتند رییس و نواب رقابت انتخاباتی صحن باشد و همان مسیری که اینها در دوره قبل طی کردند تا به ترکیب فعلی برسند را پیشنهاد دادند. او که از عقب‌نشینی مستقلین از ائتلاف ٦-٦ گله‌مند است، می‌گوید اگر مستقلین بخواهند دبه کنند و ائتلاف ٦-٦ را کنار بگذارند یک لیست ١٢ نفره پیشنهاد خواهیم داد. این توافق ٦-٦ از دیدگاه ما منتفی نیست اما مستقلین دبه درآورده‌اند.
فراکسیون ولایی با دو لیست می‌آید
اتفاقی که در نهایت هم رخ داد. در ساعات پایانی دیشب و بعد از آخرین جلسه فراکسیون ولایت، فارس گزارش داد که اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در جلسه امروز خود علی لاریجانی را برای ریاست، حمیدرضا حاجی‌بابایی و عبدالرضا مصری را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی این فراکسیون برای نواب رییسی مجلس انتخاب کردند. همچنین اعضای این فراکسیون به ترتیب سیدامیرحسین قاضی‌زاده، محمدحسین فرهنگی، اکبر رنجبرزاده، احمد امیرآبادی، رحیم زارع و سیدعلی ادیانی با عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای دبیری هیات رییسه انتخاب کردند. علاوه بر این محمود بهمنی، اسدالله عباسی و مجید ناصری‌نژاد نیز اکثریت آرای فراکسیون را برای گزینه‌های پیشنهادی برای کارپردازی در هیات رییسه به دست آوردند. بنا است تا از میان افراد منتخب برای نایب‌رییسی یک نفر و برای دبیری سه نفر که بیشترین رأی را آورده باشند انتخاب و نفر دیگر برای نایب‌رییسی و سه نفر دیگر برای دبیری از میان اعضای فراکسیون مستقلان ولایی انتخاب شوند. با این همه اما در درون همین فراکسیون ٨٠ نفره هم ١٢ نفر قرار است باز هم لیست مستقلی بدهند.

این را ابطحی نماینده خمینی شهر به «اعتماد» می‌گوید. او می‌گوید حتی اگر شکست بخوریم لیست جداگانه‌ای باید بدهیم. تعداد ما در فراکسیون ولایی حدود ١٠ تا ١٢ نفر است که اصرار داریم لیست مستقل بدهیم و به ریاست علی لاریجانی پایان بدهیم. او می‌گوید حتی اگر رای نیاوریم اما نشان می‌دهیم معامله‌گری نخواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر