کد خبر: 22259
A

واکنش اصلاح‌طلبان مجلس به از دست دادن دو کرسی هیات رئیسه/ گلایه از عبور از تصمیمات فراکسیونی

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برنامه ما تثبیت رئیس و نواب رئیس مجلس بود و در سایر جایگاه‌ها قرار بود 3-3-3 عمل کنیم.

واکنش اصلاح‌طلبان مجلس به از دست دادن دو کرسی هیات رئیسه/ گلایه از عبور از تصمیمات فراکسیونی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قبال مردمی که به لیست امید اعتماد کردند و به کاندیداهایش رأی دادند متعهد هستیم و در جهت تحقق شعارهایمان که امنیت، آرامش، کارآمدی، پیشرفت وتوسعه است تلاش می‌کنیم؛ البته برنامه‌ای هم با عنوان «درجا» داشتیم.

وی افزود: بنابراین بهترین راه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و نحله‌های فکری که در مجلس بود و نوشته و نانوشته حمایت‌هایی که از آقای روحانی انجام شد برنامه ما تثبیت رئیس و نواب بود و قرار شد که در سایر موارد هم 3-3-3 عمل کنیم،‌ در واقع از خواسته‌های حداکثری خودمان به نفع وحدت و به اجماع رسیدن عبور کردیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: نهایتا لیستی تهیه شد و براساس قول‌هایی که به مردم دادیم حرمت قائل شدیم و یک کاندیدا از میان خانم‌ها و یک کاندیدا نیز از اهل تسنن معرفی کردیم.

وی اظهار کرد: اما متأسفانه برخی از بداخلاقی‌ها وجود دارد که باید به آن اشاره کنم، یک عده در هر صورت بنایشان بر این نبود که همه در فرآیند انتخاب هیأت رئیسه مشارکت داشته باشند.

عبور از تصمیمات فراکسیونی و تشکیلاتی در انتخابات هیات رییسه مجلس

در همین راستا سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد فراکسیون‌های مستقلین و ولایی برای معرفی کاندیداهای هیأت رئیسه خارج از توافق انجام شده گفت که این پیشنهاد خارج از تفاهم در صحن باعث نادیده گرفتن و عبور از تصمیمات فراکسیونی و تشکیلاتی شد.

بهرام پارسایی اظهار کرد: رای گیری امروز نشان از پایبندی فراکسیون امید به تفاهم و پیمان با سایر فراکسیون‌ها مبنی بر حفظ وضع موجود را داشت؛ گرچه تاوان ماندن بر عهدمان از دست دادن دو کرسی بود. ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که خط قرمز ما آقایان مطهری و پزشکیان، نواب رئیس فعلی مجلس هستند؛ ضمن اینکه عده‌ای می‌خواستند به بهانه حضور آقای وکیلی در دیدار اعضای فراکسیون امید با آقای خاتمی جلوی حضور ایشان را در هیأت رئیسه بگیرند که خوشبختانه هر سه این افراد موفق شدند در هیأت رئیسه جدید مجلس حضور پیدا کنند.

وی افزود: قرار بر این بود که سه فراکسیون سیاسی مجلس با یکدیگر بر سر انتخابات تفاهم و تعامل کنند تا پیام آرامش از مجلس به جامعه منتقل شود اما متأسفانه به تفاهم عمل نشد. قرار بود برای سمت‌های دبیری و ناظری هیأت رئیسه هر کدام از سه فراکسیون سه نفر را به عنوان کاندیدا معرفی کنند اما خلف وعده‌ای صورت گرفت. صبح امروز هم از طرف دو فراکسیون مقابل پیغام رسید  خارج از سه گزینه فراکسیون‌ها یک نفر دیگر معرفی شود. یعنی هر فراکسیون به جای ۳ کاندیدا ۴ کاندیدا معرفی کند که در نهایت ۹ نفر از بین اینها انتخاب شوند اما فراکسیون امید بر أساس توافق قبلی و همینطور تصمیم مجمع عمومی فراکسیون با این پیشنهاد موافقت نکرد و عملی شدن همین پیشنهاد خارج از تفاهم در صحن باعث نادیده گرفتن و عبور از تصمیمات فراکسیونی و تشکیلاتی شد.

نماینده شیراز در مجلس یادآور شد: بر همین اساس دو نفر از اعضای فراکسیون امید نیز بعد از اعلام کاندیداتوری افراد فراکسیون‌های مقابل که علاوه بر تعهد پیشین بود به صورت جداگانه کاندیدا شدند.

پارسایی در پایان اظهار کرد: علیرغم اینکه دو نفر از کرسی‌های فراکسیون امید را در هیأت رئیسه سال دوم مجلس از دست دادیم اما آرای آقایان مطهری و پزشکیان، نواب رئیس مجلس که کاندیدای فراکسیون امید بودند به شکل چشم‌گیری نسبت به دور قبل افزایش یافت که بر تصمیم سازی و تصمیم گیری آینده اثر بسزایی خواهد داشت. -ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر