کد خبر: 22262
A
جعفر زاده ایمن آبادی:

«رئیسی» ثابت کرد وزن کاندیداتوری ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آقای رئیسی نمی‌تواند منکر استفاده از امکانات امام رضا برای انتخابات به نفع خود شود، زیرا اسناد موجود حکایت از این امر دارد. همان‌طور که اشاره کردم ایشان باید علاوه بر برخورد باکسانی که این کار را انجام دادند، رسماً از مردم بابت سوءاستفاده از امام رضا عذرخواهی کند. ستاد آقای رئیسی بدعت بدی را بنا نهاد و پای امام رضا را به میان انتخابات و سیاست کشاند.

«رئیسی» ثابت کرد وزن کاندیداتوری ندارد
دیده بان ایران: جعفر زاده ایمن آبادی تأکید کرد: آقای رئیسی در سخنرانی روز یکشنبه خود به‌شدت عصبانی بود و این‌همه خشم برای انتخابات درشان و وزن کاندیدا ریاست جمهوری نیست. ایشان باید به لحاظ رفتاری خود را خیلی بزرگ نشان می‌داد و پس از پایان یافتن انتخابات ضمن تبریک به برنده کار خود را پی می‌گرفت، زیرا معنا انتخابات همین است.
 
پس از طرح آرا حلال و حرام واکنش‌ها به آن آغاز شد و مهم‌ترین مسئله در این رابطه ربط عدم اعتراض به حلال بودن رأی است که این سؤال را پیش آورد، آیا آرا مربوط به محمود احمدی‌نژاد در سال 88 حلال بوده است؟
 
علاوه بر این در ظاهر هنوز سید ابراهیم رئیسی و هواداران او نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند اگر چه دیروز پس از مهر تایید شورای نگهبان بر صحت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شکست خورده تاکید کرد که برای او نظر شورای نگهبان فصل و الخطاب است اما آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند و بروز تخلف انتخاباتی توسط دولت تأکید می‌کنند. حتی ابراهیم رئیسی در جلسه تفسیر قرآن کریم نیز مطرح کرده نتیجه سکوت در برابر ظالمان به معنای مشارکت با آنان است.
 
تولیت آستان قدس رضوی امروز در حالی حق‌وحقوق 16 میلیون نفری که به او رأی داده‌اند را طلب می‌کند که در سال 88 در جایگاه معاون اول قوه قضائیه از معترضان درخواست سکوت کرد و بر این نکته که در انتخابات جمهوری اسلامی ایران امکان تقلب وجود ندارد، تأکید ورزید.
 
غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره حلال و حرام خواندن رأی مردم گفت: در خصوص حلال و حرام بودن آرا مردم گفته‌شده به دلیل آنکه اعتراضی به رأی آقای رئیسی صورت نگرفته، بنابراین حلال است، با این حساب می‌توان چنین نتیجه گرفت که اگر اعتراضی انجام می‌شد، آرا حرام بود. پس به دلیل اعتراض به نتیجه انتخابات در سال 88 (اعتراضات مورد تائید نیست) آرا احمدی‌نژاد حرام است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: چنین استدلالی درست نیست زیرا آقای رئیسی به دلیل وابستگی به کانون‌های قدرت ملی، کشوری و نهادهای خاص بسیاری جرات اعتراض ندارند، اما درباره ایشان حرف‌هایی وجود دارد که به دلیل همین وابستگی‌ها کسی مطرح نمی‌کند؛ بنابراین عدم اعتراض دلیل بر نبود آن نیست، پس درصورتی‌که اعتراض صورت نگیرد حلال بودن آرا به اثبات نمی‌رسد.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: در رابطه با چنین اظهار نظراتی این پرسش پیش می‌آید که طرح چنین مباحثی بازی در زمین چه کسی است؟ آقای رئیسی در سخنرانی روز یکشنبه خود به‌شدت عصبانی بود و این‌همه خشم برای انتخابات صحیح نیست. ایشان باید به لحاظ رفتاری خود را خیلی بزرگ نشان می‌داد و پس از پایان یافتن انتخابات ضمن تبریک به برنده کار خود را پی می‌گرفت، زیرا معنا انتخابات همین است.
 
جعفر زاده ایمن آبادی در رابطه با طرح مبحث تخلف در انتخابات از سوی آقای رئیسی و حامیان او اظهار داشت: این آقایان در حالی صحبت از تخلف می‌کنند که در ستاد آقای رئیسی هم تخلف‌هایی صورت گرفته بود و فیلم آن موجود است. بن‌هایی که تحت عنوان به رئیسی رأی دهید پخش شد و یا وانت‌هایی که برای ارسال غذا به‌صف شده بودند و نبات امام رضا را با عکس او پخش می‌کردند، این کارها همه تخلف انتخاباتی است. حتی اگر او بنا را بر این گذارد که از همه‌چیز بی‌خبر بوده، الآن مردانه تمام عوامل خود را توبیخ و اخراج کند و نشان دهد که بر حرف خود صادق است.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آقای رئیسی نمی‌تواند منکر استفاده از امکانات امام رضا برای انتخابات به نفع خود شود، زیرا اسناد موجود حکایت از این امر دارد. همان‌طور که اشاره کردم ایشان باید علاوه بر برخورد باکسانی که این کار را انجام دادند، رسماً از مردم بابت سوءاستفاده از امام رضا عذرخواهی کند. ستاد آقای رئیسی بدعت بدی را بنا نهاد و پای امام رضا را به میان انتخابات و سیاست کشاند.
 
وی در خصوص ایراد به برگزاری انتخابات توسط دولت مستقر نیز چنین توضیح داد: دلیل اینکه مطرح می‌شود در انتخابات تقلب صورت نمی‌گیرد، آن است که برگزارکننده واقعی مردم هستند زیرا بر سر صندوق‌های رأی معلم، کارگر و کارمند حضور دارند ولی نمی‌توانیم با افراط حاکمیت، نیروی انتظامی و ... را کنار بزنیم زیرا در آن صورت قابل‌کنترل نخواهد بود.
 
این عضو خانه ملت در رابطه با اخذ آرا از مردم تا زمانی که در حوزه‌های رأی‌گیری حضور داشتند نیز بیان کرد: همه معتقدند که باید آرا مردم اخذ می‌شد، حتی اگر تا فردا صبح آن به طول می‌انجامید و درصورتی‌که این کار انجام می‌شد، آیا رأی آقای روحانی به این اندازه بود؟ در چنین شرایطی که درهای حوزه‌های رأی‌گیری به روی بسته‌شده، مشخص نیست آقایان با چه وجاهت عقلی و شرعی مطرح می‌کنند که دو میلیون از سر رأی این بردارید و بر سر رأی آن‌یکی بگذارید. چرا فهم و شعور مردمی که با سادگی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند را به بازی می‌گیرید؟
 
جعفر زاده ایمن آبادی ضمن تأکید بر این امر که برخی حرف‌ها بازی در زمین دشمن است، یادآور شد: حرف‌هایی که در رابطه با تخلف مطرح می‌شود، احساسی است و عقل در آنجایی ندارد. آقای رئیسی به‌جای بیان چنین حرف‌هایی توضیح دهد به کدام دلیل یک روزنامه معروف اسرائیلی نوشته «بهترین گزینه ما آقای رئیسی و بدترین آن روحانی است» چرا تا به امروز پاسخی به این مسئله نداده؟ مگر ایشان چه حرکتی انجام داده که ازنظر یک روزنامه صهیونیستی بهترین گزینه شناخته‌شده است.
 
وی درباره دلیل طرح تخلف در انتخابات بیان کرد: طرح چنین بحثی توسط کاندیدای ریاست جمهوری نشان از ضعف روحی – روانی او دارد و ثابت کرد که از وزن کاندیداتوری هنوز برخوردار نیست. به نظر می‌رسد که هواداران رئیسی هم در صورت انتخابات مجدد دیگر به او رأی ندهند.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر حق اعتراض برای خود درزمینهٔ ادعای تخلف انتخاباتی قائل هستید چرا در سال 88 این حق را برای کسی قائل نشدید؟ در آن سال معتقد به سکون بودید که البته ما هم همین اعتقاد را داشتیم، اما بر این باور هستیم که تمام شکست‌خورده‌ها چه در سال 88 و چه سال 96 باید تسلیم حاکمیت شوند زیرا در کشور ما تقلب انتخاباتی صورت نمی‌گیرد.

منبع: رویداد 24 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر