کد خبر: 22263
A
فاطمه راکعی در گفت و گو با دیده بان ایران:

انتظار می رود در دولت دوازدهم، 3 وزیر زن حضور داشته باشند/ ظرفیت 30درصد زنان، در کابینه دوازدهم لحاظ شود

فاطمه راکعی، فعال سیاسی در همین رابطه و احتمال افزایش حضور زنان در کابینه آتی و با اشاره به اظهارات روز گذشته (سه شنبه) اشرف بروجردی، رییس ستاد انتخاباتی زنان، حسن روحانی به خبرنگار دیده بان گفت: خانوم بروجردی سخنی را بدون مستند نمی زنند و همانطور که ایشان عنوان کرده است امیدواریم در کابینه دوازدهم اداره 2 الی 3 وزارت خانه شامل؛ آموزش و پرورش و وزارت علوم...به دست بانوان فرهیخته کشورمان سپرده شود.

انتظار می رود در دولت دوازدهم، 3 وزیر زن حضور داشته باشند/ ظرفیت 30درصد زنان، در کابینه دوازدهم لحاظ شود

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری با همه حواشی که به دنبال داشت به پایان رسید و حسن روحانی بار دیگر توانست با اکثریت آرا رییس جمهور منتخب مردم ایران شود. انتخاباتی که بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان ماراتن اتهام های دو جناح نسبت به یکدیگر یاد کردند.  

اما نکته جالب توجه در بین  نامزدهای این دوره از  انتخابات این بود که به غیر از حسن روحانی هیچکدام از نامزدها برنامه خاصی برای بکار گیری «زنان» در کابینه خود نداشتند. روحانی هم در مناظره ها و هم در روزهای تبلیغات با اشاره به موضوع توجه به حوزه زنان توانست نظر این قشر از جامعه را به خود جلب کند. موضوعی که عبدالله رمضان زاده پس از مناظره اول به آن اشاره کرده و نوشت: «هر گاه در انتخابات زنان پیش قدم شده اند ما پیروز شده ایم»

فاطمه راکعی، فعال سیاسی در همین رابطه و احتمال افزایش حضور زنان در کابینه آتی و با اشاره به اظهارات روز گذشته (سه شنبه) اشرف بروجردی، رییس ستاد انتخاباتی زنان، حسن روحانی به خبرنگار دیده بان گفت:  خانوم بروجردی سخنی را بدون مستند نمی زنند و همانطور که ایشان عنوان کرده است امیدواریم در کابینه دوازدهم اداره 2 الی 3 وزارت خانه شامل؛ آموزش و پرورش و وزارت علوم...به دست بانوان فرهیخته کشورمان سپرده شود.

نماینده مجلس شش مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا زنان می توانند در عنوان های دیگری که رئیس جمهور در شعار های انتخاباتی خود از آن یاد کرده بود، حضور داشته باشند هم افزود:

زنان کشور ما طی سالیان گذشته همواره خودشان برای بهبود جایگاه سیاسی و اجتماعی شان تلاش کرده اند به همین خاطر  رئیس جمهور منتخب سعی دارد در سمت وزارت، مدیریت ها و معاونت های خود از این زنان توانمند استفاده نماید.

راکعی اضافه کرد:  انتظار ما این است که  در دولت جدید شاهد حضور زنان در پُست وزارت باشیم و حضور 30 درصدی زنان که از مدت ها قبل به آن اشاره شده و پیگیرش هستیم در کابینه دولت هم لحاظ شود.

 این فعال سیاسی با اشاره به کارشکنی برخی مسئولان در بکارگیری زنان در پُست های بالای مدیریتی تصریح کرد: در دوره های قبل درخواست ما از آقایان وزرا این بود که از  زنان هم در سمت های نظیر معاونین و مدیران کل استفاده کنند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد، این در حالی است که به نظر بنده به طور حتم اگر خانوم های بیشتری در کابینه؛ مخصوصا در سمت وزیر حضور داشته باشند می توانیم شاهد حضور بیشتر زنان در پُست های مانند معاونت های وزرا و مدیریت های وزارت خانه ها باشیم.

رئیس کمیته بانوان خانه احزاب، همچنین  در خصوص تحقق شعار های انتخاباتی دکتر روحانی در رابطه با دیگر مسائل زنان خاطرنشان کرد: بخشی از انجام اینگونه کار ها مربوط به وظایف مجلس شورای اسلامی است و برخی دیگر مربوط به  شوراهای شهر و روستا و برخی از آن هم بر عهده  دولت است. انتظار ما از دولت این است که فرایند راه یابی زنان به کابینه دولت با سرعت بیشتری تحقق پیدا کند. 

وی با اشاره به نقش زنان نماینده در مجلس  شورای اسلامی اضافه کرد:  فراکسیون زنان در مجلس شدیدا" در تلاش هستند تا قوانین مربوط حقوق شهروندی و حقوق قانون اساسی را برای زن و مرد ایرانی، فارق از جنسیت قائل شده را حذف کرده و قوانین مترقی ِپاسخگو به نیاز های امروز جامعه که مربوط به زنان می شود را به تصویب برسانند.

شورای شهر در حوزه آسیب های اجتماعی  طرحی را برای زنان خانه دار به مجلس  ارسال کرده اند که از جمله آن می توان به  بیمه زنان خانه دار اشاره کرد که باید دید این مسئله امروز به کجا کشیده شده است هر چند برخی  نمایندگان  از زمان مجلس اصلاحات پیگیر این مباحث بوده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر