کد خبر: 22359
A
نماینده شیراز:

پاشنه آشیل دولت یازدهم برخی مدیران غیرهمراه بود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، پاشنه آشیل دولت یازدهم را وجود برخی مدیران غیر همراه دانست و تاکید کرد که این نکته را به اطلاع رئیس جمهور هم رسانده و امیدوارم که در دولت دوازدهم شاهد رفع این نقطه ضعف باشیم.

پاشنه آشیل دولت یازدهم برخی مدیران غیرهمراه بود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ، علی اکبری در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مردم فارس در مجلس و خصوصا نمایندگان مردم شیراز در مجلس دهم همدل و همراه هستند اما در بحث انتخاب و انتصاب مدیران تنها نظر مشورتی می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای اظهار نظر در مورد مدیران استانی در دولت دوازدهم، باید تا زمان انتخاب وزرا و مشخص شدن اعضای کابینه، صبر کرد، گفت: وجود اشکال در عزل و نصب‌ها در دولت یازدهم را قبول داریم ولی نظر مجلس در مدت یک‌سال گذشته بیشتر تمرکز بر مدیران سطح ملی و وزرا بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، حمایت از سه وزیر معرفی شده دولت در یکسال اخیر و ممانعت از استیضاح آخوندی را از اقدامات خوب فراکسیون امید در مجلس دانست و نسبت به تداوم این اقدامات در دولت جدید ابراز امیدواری کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که در بحث انتخاب مدیران در سطوح مختلف شایسته‌سالاری باید ملاک باشد نه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، گفت: البته مدیرانی که منصوب می‌شوند باید با دولت همراه باشند تا موفقیت در برنامه‌ها تضمین شود.

اکبری همچنین حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را محکم برداشتن گام سوم توصیف و اضافه کرد: بعد از برداشتن گام‌های اول، دوم و سوم، امیدواریم گام‌های بعدی را نیز محکم‌تر برداریم.

وی گفت: در انتخابات شورای شهر شیراز نیز علی‌رغم اختلاف‌نظرها، بر این باور بودیم که باید به انتخاب شورای عالی اصلاح‌طلبان احترام گذاشت.

اکبری با بیان اینکه وجود اعتراض در انتخابات شوراهای شهر امری طبیعی و بدیهی است، گفت: از میان 700 داوطلب، ‌13 نفر به شورای شیراز راه یافته‌اند، قطعا اعتراض‌ها و انتقادهایی هم مطرح می‌شود که باید در فضایی آرام به همه موارد رسیدگی کرد.

اکبری در خصوص شائبه رد صلاحیت برخی از منتخبان شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: به نظر می‌رسد باید به رای مردم احترام گذاشت. اما اگر اجحافی در مورد کاندیدایی شده باشد، باید رسیدگی شده و احقاق حق شود.

اکبری گفت: ما مداخله‌ای در امور و وظایف محوله به شورای شهر نداریم؛ شورا یک پارلمان مستقل با شرح وظایف و مسئولیت‌هایی مشخص است.

وی با بیان اینکه اگر نظر مشورتی از سوی شورا درخواست شود، نمایندگان دریغ نمی‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد وقتی ارکان شورا تغییر کند، باید منتظر تغییر در سطوح دیگر هم باشیم اما من شخصا در واگذاری مسئولیت مدیریت شهر به دانش‌، شایستگی، پاک‌دستی و توانمندی، اعتقاد دارم.

اکبری با تصریح اینکه مدیریت شهری و مسئولیت شهرداری، پستی سیاسی نیست و نباید سیاسی شود، گفت: اعتقاد دارم که باید از نیروهای توانمند بدون توجه به مسائل سیاسی، در این سطح استفاده مطلوب شود؛ مدیریت شهر باید به مدیران اجرایی توانمند سپرده شود.

او تعامل شورای چهارم با نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی را ضعیف توصیف و تاکید کرد که در بحث مدیریت شهری انتقادهایی داشته و دارد که یکی از آنها مربوط به پارکینگ‌های مکانیزه‌ای است که بعضا بلااستفاده در شهر رها شده، حال آنکه می‌شد با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد توانمند، از این ظرفیت استفاده بهتری کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر