کد خبر: 22381
A

چین به توافق پاریس پایبند می‌ماند/دونالد تاسک خطاب به ترامپ: فضا را بدتر نکن!

رئیس شورای اروپا از رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا فضای (سیاسی) را بدتر نکند.

چین به توافق پاریس پایبند می‌ماند/دونالد تاسک خطاب به ترامپ: فضا را بدتر نکن!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود مستقیما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را خطاب قرار داده و از او خواست تا از توافق آب و هوای پاریس خارج نشود.

وی در این پست در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ لطفا فضای سیاسی را بدتر نکن.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز پیشتر از دونالد ترامپ خواسته بود تا از توافق آب و هوای پاریس خارج نشود.

دونالد ترامپ روز گذشته در توئیتر اعلام کرد که پنجشنبه تصمیم خود درخصوص خروج یا ماندن در توافق آب و هوای پاریس را اعلام خواهد کرد.

لی که‌چیانگ نخست‌وزیر چین، اعلام کرده است که این کشور به تعهدات خود در رابطه با تغییرات اقلیمی پایبند خواهد ماند.

نخست‌وزیر چین در سفر به آلمان گفته است که مقابله با تغییرات اقلیمی برای خود چین نیز سودمند است و انتظار دارد کشورهای دیگر هم این تصمیم را دنبال کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز قرار است امروز تصمیم خود درباره معاهده تغییرات اقلیمی پاریس را اعلام کند، اما بر اساس گزارش‌ها انتظار می‌رود که آمریکا از این معاهده کناره‌گیری کند.

با این حال اریک سولهایم، مدیر برنامه محیط زیست سازمان ملل گفته است که حتی اگر آمریکا تصمیم بگیرد به معاهده پاریس پشت کند، ائتلاف مقابله با تغییرات اقلیمی شکسته نخواهد شد.

نخست‌وزیر چین گفته است که این کشور برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی "مسئولیت جهانی" دارد.

روسیه نیز اعلام کرده است که به تعهدات خود در رابطه با تغییرات اقلیمی پایبند خواهد ماند، با این حال سخنگوی کرملین گفته است که معاهده پاریس تحت تاثیر کناره‌گیری احتمالی آمریکا قرار خواهد گرفت.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز گفته که از احتمال کناره‌گیری آمریکا از معاهده تغییرات اقلیمی "نگران" شده است، اما با این حال باور دارد که ترامپ "واقعا به این معضل فکر می‌کند."_ایسنا

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر