کد خبر: 22458
A

تدابیر سازمان مدیریت بحران برای مراسم سالگرد رهبر کبیر انقلاب

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تمهیدات این سازمان و دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت بحران در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

تدابیر سازمان مدیریت بحران برای مراسم سالگرد رهبر کبیر انقلاب

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو یی، با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور از سال 88 در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) حضور داشته است، گفت: این مراسم از دو منظر برای سازمان مدیریت بحران مهم است. یکی اینکه به زائران و عاشقان امام خمینی (ره) ارائه خدمات کرده و  هماهنگی دستگاه‌های مختلف از آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر و... گرفته تا شهرداری، وزارت نیرو و... را برعهده داریم.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در درجه دوم این ماموریت برای سازمان مدیریت بحران مانند یک مانور است. پوشش ایمنی و خدمات‌رسانی جمعیتی چندصد هزار نفری یک مانور واقعی است که نشان می‌دهد که ما در مدت زمان کوتاه و در یک نقطه خاص چطور می‌توانیم به افراد خدمات رسانی کنیم.

اکبرپور با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با ایام ماه مبارک رمضان متقارن شده است، گفت: بنابراین در ستاد ارتحال امام (ره) تصمیم گرفته شد تا سفر ساکنان استان‌های دورتر برای این مراسم لغو شده و تنها تعداد کمتری نسبت به سال‌های قبل از تهران و استان‌های همجوار همچون قم، البرز، اصفهان، مرکزی و سمنان در محل حاضر شوند.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در عصر روز یکشنبه گفت: کاروان‌ها از استان‌های مجاور بعد از اذان ظهر به راه افتاده و تا پیش از اذان مغرب به حرم مطهر خواهند رسید و درمراسم حضور خواهند داشت. بنابراین پیش‌بینی ما این است که امسال بین 200 تا 300 هزار نفر در مراسم حضور خواهند داشت.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: عمده مسافران نیز پس از پایان مراسم و صرف افطار مجددا به استان و شهرهای خود بازخواهند گشت.

اکبرپور درباره اقدامات انجام شده از سوی مدیریت بحران و دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت بحران نیز گفت: درخصوص تامین آب شرب زائران تصمیماتی اتخاذ شده و شهرداری تهران نیز مسوول توزیع بسته‌های غذایی و اسکان مسافران در چادرها و کمپ‌ها را در صورت نیاز برعهده دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی نیز فعال شده و وظیفه ایمنی و تامین محل را برعهده گرفته‌اند، گفت: با نیروهای مسلح و ماموران پلیس در تعامل هستیم و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

 

نظارت بر سلامت مواد عرضه شده در ایستگاه‌های صلواتی و وعده‌های غذایی

 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت بر کیفیت محصولات عرضه شده در ایستگاه‌های صلواتی و همچنین وعده‌های غذایی توزیع شده برای جمعیت به عنوان شام و افطار نظارت شده و از سلامت آن مطلع هستیم، گفت: در حال حاضر نیز مرکز طبخ غذا وظیفه پخت و پز غذایی واحد میان زائران را آغاز کرده و تمام این عملیات تحت نظر کارشناسان وزارت بهداشت انجام شده و غذاها با یخچال‌های کانتینردار به محل برگزاری مراسم منتقل خواهند شد.

اکبرپور با بیان اینکه از سیزدهم تا پانزدهم خردادماه عوارضی تهران – قم باز بوده و مبغلی را از رانندگان دریافت نمی‌کنند، گفت: پیش‌بینی شرایط جوی نیز انجام شده و با توجه به اینکه مراسم پس از اذان مغرب به پایان می‌رسد، پرژکتور و نورافکن نیز در اطراف ستاد برگزاری نصب شده تا هم ایمنی افزایش یافته و هم زائران سردرگم نشوند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در فضایی در حدود 120 هزار متر مکعب زائران اسکان داده خواهند شد، گفت: با صداوسیما نیز برای پوشش اخبار مراسم و همچنین هلال‌احمر و اورژانس برای استقرار کمپ‌های امدادرسانی تعاملاتی انجام گرفته و استقرار آنها از صبح روز مراسم در محل آغاز خواهد شد.

اکبرپور با اشاره به وظایف سازمان مدیریت بحران کشور افزود: وزیر کشور به عنوان نماینده دولت در ستاد برگزاری ارتحال حضرت امام خمینی (ره) حضور داشته و ایشان رییس سازمان مدیریت بحران را به عنوان نماینده خود در این جلسات معرفی کرده‌اند. از این رو بسیاری از تصمیمات از این طریق اتخاذ شده است.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر