کد خبر: 22471
A

تقوا، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تقوا، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است که خدای متعال نوید آن را داده است.

تقوا، بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت‌الله «علی خاتمی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: خدای متعال در قرآن مجید بزرگ‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان را تقوای الهی عنوان کرده است و روزه را عملی عنوان کرده که بر امت‌های پیشین هم وجود داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: هر چقدر اعمال انسان جامع و کامل باشد موجب رسیدن به سعادت می‌شود و عملی جامع است که علاوه بر رعایت شکل ظاهری، روع عبادت نیز رعایت شود.

وی افزود: شکل ظاهری روزه، از اذان صبح تا اذان مغرب است که در قالب فقهی باید از خوردن و آشامیدن و هر چه که مبطلات روزه عنوان شده، خودداری کنیم و برای بهره بردن حداکثری باید محتوای روزه را نیز مورد توجه قرار دهیم و بدانیم روزه‌داری در واقع عبادت از دستور خدای متعال است.

خاتمی با اشاره به این‌که همه ایام و ساعات متعلق به خدای متعال است، تاکید کرد: از ماه مبارک رمضان با عنوان «شهر الله» نام برده شده و دلیل آن نیز به خاطر عظمتی است که این ماه عظیم‌الشان در نزد خدای متعال دارد و هر کس که به دنبال کسب خیرات است باید بداند این ماه مبارک، فرصت طلایی برای کسب نیکی‌ها است، به ویژه اینکه ذکر صلوات و ختم قرآن‌کریم در این ماه و در کنار روزه واجب این ماه را فراموش نکنیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۲ خردادماه سالروز درگذشت آزاده سرافراز حجت‌الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید علی‌اکبر ابوترابی است، گفت: آرزوی توفیق برای همه آزادگانی داریم که تعدادی از آن‌ها سال‌های سال در زندان‌های رژیم سفاک بعثی بودند و بعد از اتمام جنگ تحمیلی با سرافرازی به کشور اسلامی بازگشتند.

خاتمی با اشاره به ۱۳ خرداد سال ۴۲ سالروز نطق تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم، تاکید کرد: این سخنرانی سرآغاز قیام ۱۵ خرداد و منشا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در ۱۴ خرداد سال ۶۸ و ۱۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) توانستند همه نهادهای مدنی و قوای سه‌گانه کشور را بر اساس قانون اساسی تثبیت کنند، و بعد از ایشان شاهد انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی با رای حداکثری مجلس خبرگان بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امسال به دلیل تقارن سالروز معمار کبیر انقلاب اسلامی با ماه مبارک رمضان، اعزام زائر صورت نمی‌گیرد، تاکید کرد: در این روز ویژه برنامه‌هایی در سطح استان در نظر گرفته شده که با حضور ملت حزب‌الله قطعا ادای احترام به مقام والای امام خمینی (ره) به بهترین شکل برگزار خواهد شد.

امام جمعه زنجان در پایان به حادثه دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات خضرت خدیجه کبری اشاره کرد و گفت: مقام این بانوی بزرگوار در حمایت از جایگاه نبوت بر کسی پوشیده نیست و نبی مکرم اسلام تا سال‌ها پس از رحلت این بانو، از مقام شاخص ایشان یاد می‌کردند._ایسنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر