کد خبر: 22479
A

امام راحل در جریان قیام 15 خرداد کشور را از سقوط به دره نجات داد

امام جمعه گرگان گفت: امام خمینی(ره) در جریان مبارزات خود در قیام 15 خرداد کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد.

امام راحل در جریان قیام 15 خرداد کشور را از سقوط به دره نجات داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار کرد: یکی از مواردی که در ماه مبارک رمضان مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) قرار گرفته، این است که انسان های مومن به یاد فقرا باشند و در همین راستا افطار دادن بسیار ثواب دارد.


وی افزود: افرادی بودند به پیامبر عرض کردند که نمی توانیم افطار بدهیم اما ایشان فرمودند حتی اگر توانستید یک دانه خرما افطار بدهید.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه با اشاره به اینکه هفته آینده روز 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: امام عزیز و بزرگوارمان را نه فقط ملت ایران بلکه همه عالم و مسلمانان به عنوان یک شخصیت ممتاز کم و بیش آشنایی دارند.

نورمفیدی اضافه کرد: امام خمینی(ره) از انسان هایی بود که جز به بندگی خدا زنجیر تعلقی به دست و پای او بسته نشده بود و همین باعث شده بود برای دفاع از دین خدا هر سختی را تحمل کند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: از خصوصیات امام این بود که ایشان زمان شناس و درد شناس بود و در دفاع از دین خدا در هیچ زمینه ای کوتاهی نمی کرد. ایشان در زمانی که احساس می کرد دین مورد تعرض قرار گرفته است وارد میدان شد و خطرات را خرید و این کار فقط برای دفاع از دین بود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی امام روز 13 خرداد سخنرانی کرد، شبانه امام را گرفتند که در بخشی های مختلفی از کشور قیام های صورت گرفت. در جریان قیام 15 خرداد، امام(ره) در مبارزات خود کشور، ملت و دین را از سقوط به دره نجات داد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه تجلیل از این شخصیت بزرگ بر ملت ما لازم است، اظهار کرد: جریان ارتحال حضرت امام (ره) هم چیز عجیبی است. امام(ره) برای 15 خرداد عزای عمومی اعلام کرد و فوت ایشان نیز همزمان با این حادثه است.

نورمفیدی در ادامه تصریح کرد: امروز مردم بسیاری در اطراف عالم خصوصا یمن شدیدا گرفتار هستند و در محاصر اقتصادی و غذا قرار گرفته اند. اخیرا در یمن بسیاری از مردم به علت بیماری ها و جنگ دچار وبا شدند. آن ها بیش از دو سال است که مورد حمله آل سعود قرار گرفته اند و دارند از جنگ و وبا از بین می روند.

امام جمعه گرگان در پایان گفت: شماره حسابی به عنوان افطار برای مردم شیعه یمن در نظر گرفته شده که هم کمک شما است و هم برای آن ها افطار است و به نظر می رسد بهترین ثواب برای مومنان روزه دار باشد._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر