کد خبر: 22659
A

آهنی: ایران خواستار مناسبات دوستانه با همسایگان خود است

سفیر ایران در فرانسه با بیان اینکه ایران خواستار مناسباتی دوستانه با همسایگان خود است گفت: ما خود تصمیم می‌گیرم که برای دفاع از کشور چه نوع سلاحی استفاده کند.

آهنی: ایران خواستار مناسبات دوستانه با همسایگان خود است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی آهنی در مراسم بیست و هشمین سالروز ارتحال جانگداز امام خمینی ( ره ) در بیت الزهرا(س) پاریس گفت: با وجود تلاش فراوان دشمنان نظام برای کم رنگ کردن نام و تفکر امام خمینی (ره) که منافع آنها را به خطر انداخته بود، ملت ایران با هوشمندی و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری راه امام را با صلابت ادامه داده و در نتیجه امروز با نهادینه شدن دموکراسی و مردم سالاری در ایران، جمهوری اسلامی ایران با استقلال کامل خود تصمیم می‌گیرد که در کجا و چگونه با تروریسم مقابله کند تا ضمن تأمین امنیت کامل کشور بتواند در ایجاد آرامش و حل بحران‌ها در منطقه نیز همکاری و مشارکت کند.

وی در این مراسم که توسط سفارت کشورمان در فرانسه برگزار شد افزود: ایران  خود تصمیم می گیرد که برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای دشمنان چه نوع سلاحی أعم از موشک‌های بالستیک غیرهسته‌ای و یا دیگر سلاح‌های پیشرفته را با تکیه بر توانمندیهای داخلی‌اش بسازد.

آهنی گفت: ملت ایران با مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری این پیام مهم را به دنیا داد که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است مقتدر، مردمی و متکی به آراء ملت و تا زمانی که ملت این چنین در صحنه است جاودانگی آن تضمین است

وی افزود: ایران خواستار مناسبات دوستانه و توام با احترام با همه کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای اسلامی است و امیدواریم روسای این کشورها که بعضا سرمست حمایت برخی قدرتهای خارج از منطقه هستند رویکردی عاقلانه اتخاذ کنند و دنبال ایجاد تنش در این منطقه ملتهب و آشوب زده نباشند که پاسخی سخت و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام مکی رئیس مرکز اسلامی فرانسه و دکتر جلالی سفیر کشورمان در یونسکو نیز طی سخنانی با بر شمردن ویژگیهای امام خمینی (ره) یاد و خاطره امام را گرامی داشتند.

در این مراسم جمعی از ایرانیان مقیم و علاقمندان به امام و انقلاب اسلامی از ملیت‌های مختلف و کارکنان نهادهای ایرانی در فرانسه حضور داشتند._ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر